چنان که در کتابهای تاریخ از جمله «تاریخ آل سعود» ثبت گردیده، محمد بن عبدالوهاب مانند هم پیمانش «آل سعود» از خانواده ای یهودی به نام «دونمه» بوده که در ترکیه زندگی می کردند، سپس به نجد رفته و در آنجا سکونت گزیدند. وی بر حسب ظاهر مسلمان شد، اما در باطن بر یهودیت خود باقی ماند.۱و۲

ولذا وقتی عقاید و عملکرد او را با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم، و آن را با گفتار، رفتار و کردار یهودیان و صهیونیست ها مطابقت می دهیم، و نیز عملکرد دشمنان اسلام را از صدر اول تا عصر حاضر مورد ارزیابی قرار می دهیم، مسلمان بودن وی مورد تردید قرار گرفته و یهودی بودن او قوّت می گیرد.

کشتار شیعیان، ابراز بندگی نسبت به یهود توسط سیاستمداران آل سعود

استاد ناصر السعید۳ در این باره در کتاب «تاریخ آل سعود» می نویسد:

یهودی بودن آل سعود

 

در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که صدای عرب و رادیوی انقلاب صنعاء از یهودی بودن آل سعود پرده برداشت.

ملک فیصل با تفاخر تمام سعی داشت این پیوند را به گونه ای اثبات کند و در عین حال سعی می کرد رابطه ی دروغین خود را با اسلام حفظ نماید.

وی در رادیو یمن گفت: « نزدیکی و خویشاوندی آل سعود با یهود از «سام» شروع می شود؛ زیرا یهود و عرب هر دو از نژاد سام می باشند

در روز هفدهم سپتامبر ۱۹۶۹ میلادی روزنامه واشنگتن پست مصاحبه ای از او منتشر کرد که تعدادی از روزنامه های عربی، مانند روزنامه ی الحیات در بیروت آن را به صورت ذیل منعکس کردند.

کشتار شیعیان، ابراز بندگی نسبت به یهود توسط سیاستمداران آل سعود

آل سعود: ما با یهودیان پسر عمو هستیم

 

ملک فیصل می گوید: « ما با یهودیان پسر عموهای صمیمی هستیم و راضی نیستیم چنان که بعضی معتقدند آنها را به دریا بریزیم، بلکه ما خواستار زندگی مسالمت آمیز با آنها می باشیم

« ما و یهودیان به نژاد سام می رسیم و نژاد سامی مرز مشترک بین ما و آنها است. به علاوه ما با آنها روابط همسایگی نزدیک داریم و کشور ما سر منشأ اولین یهودیان می باشد که از آنجا به سراسر دنیا منتشر شده اند

کمک های مالی آل سعود برای ایجاد اسرائیل

 

در سال ۱۹۶۴ آرثر لوری ۴ سفیر اسرائیل در لندن در روزنامه تایمز نوشت:

حاییم وایزمن ۵ ، زعیم دولت صهیونیستی اعلام کرد که ۲۰ میلیون لیره ی انگلیسی برای عبدالعزیز پادشاه سعودی فرستاد که در ایجاد دولت صهیونیستی کمک کند و این طرحی بود که جان فیلبی ۶ داده بود.

یعنی جان فیلبی از ابتدای مأموریتش این طرح را در نظر داشت و در صدد زمان اجرایش بود که چگونه اجرا کند.

و همچنین در صفحه ی ۸۷۳ می نویسد: آنچه مسلّم است صهیونیست نمی تواند به حمایت بریتانیا و آمریکا در تشکیل دولت مستقل تکیه کند؛ بلکه باید دولتهای عرب آل سعود، پادشاهان و فرمانروایان تابع آل سعود او را یاری نمایند تا بتواند دولتی مستقل تشکیل دهد … .

و نیز در صفحه ی ۸۸۵ می گوید: چنان که در روزنامه واشنگتن پست آمربکا منتشر شد، ملک خالد و ملک فهد در تاریخ ۱۹۷۵/۶/۱۵ به طور صریح و آشکار نوشتند: « دولت سعودی با تمام قدرت به وجد اسرائیل اقرار و اعتراف می کند؛ لکن بر اسرائیل لازم است اختلافات خود را با همسایگانش برطرف نماید

[ امانتداری و حقوق کپی رایت را در هنگام درج مطلب با درج اسلام پرس بعنوان سایت منبع حفظ نمائید.]

 

 

منبع:پرسمان


پی نوشت ها:

۱تاریخ آل سعود، ناصر السعید، ص ۴۴۵٫

۲این قول نسبت به اقوالی که خاندان محمد بن عبدالوهاب را مسلمان دانسته اند؛ با توجه به مطالب و اسنادی که در پی می آید، صحیح به نظر می رسد.

۳استاد ناصر السعید؛ دانشمند، محقق و تاریخ نگار عربستانی، به سال ۱۹۲۳ م. در شهر حایل در شمال جزیره العرب دیده به جهان گشود. پس از دوران کودکی و دوران تحصیل برای امرار معاش به استخدام شرکت نفت آرامکو در آمد و با عمال آل سعود رابطه ی تنگاتنگ پیدا نمود، وی در اثر اعتقادات دینی و ظلم ستیزی و عدالت خواهی که داشت، وقتی ظلم و جنایات گسترده ی وهابیان را در سرزمین عربستان و همکاری آنان با صهیونیست ها و سرکوبی فلسطینی ها را مشاهده کرد، به خاطر روحیه ی دینی و عرق مذهبی که داشت نتوانست آرام و بی تفاوت بماند؛ لذا زبان اعتراض علیه وهابیان و حکومت آل سعود گشود و در فرصتهای مناسب مردم را بیدار می کرد. به همین خاطر قسمتی از عمرش را در زندان و تبعید به سر برد و برای ایجاد یک حرکت فراگیر علیه ظلم و جنایات وهابیان به دمشق و بیروت هجرت نمود و بالاخره در سال ۱۹۷۹ در بیروت مخفیانه توسط عمال آل سعود ترور و به شهادت رسید. از جمله آقار قلمی وی «تاریخ آل سعود» و «حقایق عن القهقراء سعودی» می باشد.

۴– Arthure Leary

5- Hiam(chaim) Azriel Weizmann (1874-1952)؛ حاییم عزرائیل وایزمن؛ شیمیدان، داروساز و استاد دانشگاه؛ وی متلود روسیه و اولین رئیس جمهور اسرائیل (از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۲) بود.