یکی از اولین عملیات‌های حمید در کردستان، آزادی مقر رادیو و تلویزیون و پاکسازی آن از اعضای حزب بود.

بهداری به فاصله‌ی کمی از مقر رادیو تلویزیون واقع شده بود و اشرار از آن ساختمان به سمت بهداری تیراندازی می‌کردند، به صورتی که هر فعالیتی غیرممکن شده بود.

دو مجروح داشتیم که به شدت صدمه دیده و حالشان و خیم بود و باید هر چه سریع‌تر به بهداری می‌رسیدند که با این حجم آتش ممکن نبود. شهید حمید ایرانمنش کناررستمی می‌نشیند و می‌گوید: «حرکت کن.» و خودش تا کمر از پنجره‌ی ماشین بیرون رفته به سمت ساختمان رادیو و تلویزیون شلیک می‌کند و به این ترتیب کمی از حجم آتش کم می‌شود و آن‌ها موفق می‌شوند خود را به بهداری برسانند. بعد حمید به همراه یکی از برادرها چند نارنجک و اسلحه برداشتند و به طرف ساختمان هجوم بردند. 

مسیر بهداری تا ساختمان رادیو و تلویزیون کاملاً در تیررس تیراندازها بود، برای همین به سرعت و تحرّک فوق‌العاده‌ای احتیاج بود تا بتوانند به ساختمان برسند، و این فقط از حمید چریک برمی‌آمد. وقتی آن‌ها وارد ساختمان شدند. محل تیراندازها را شناسایی کردند و حمید با دو سه نارنجک آن‌ها را از کار انداخت و بعد به پاکسازی سایر اتاق‌های ساختمان پرداخت. به این ترتیب و تقریبا حمید به تنهایی توانست ساختمان رادیو و تلویزیون را تصاحب کند. بچّه‌ها بعد وارد ساختمان شدند و آن‌جا را مقر رادیو تلویزیون نام گذاشتند.


رسم خوبان ۲۳ – تهوّر و شهامت،  ص ۱۰۱ و ۱۰۲٫/ چریک، صص ۵۰ ۴۹٫