کفّار ما را از بزرگان و پدران دینى مان جدا کردند و بین ما و آن  ها فاصله انداختند. دستور داده  اند پسران و دختران را در محیط مدارس  تربیت کنند تا از تربیت دینى مذهبى خانوادگى به دور باشند. هم چنین میان مردم و روحانیون جدایى بیندازند و مردم را نسبت به آنها بد بین نمایند، هر چند به این صورت که افرادى را به لباس روحانیّون خصوصا با صورت خوب (عمامه بزرگ، محاسن و…) و به زىِّ علما و بزرگان دین درآورند تا در مجامع عمومى و در انظارِ توده  ى مردم افعال قبیحه انجام دهند، ما هم غافل هستیم. هم چنین از جمله فرمان  ها و دستورها و نقشه  هایى که کفّار چند صد سال پیش علیه ما کشیده  اند، این است که کشتزارهایمان را بسوزانند. آب  هاى آشامیدنى مان را آلوده و مسموم کنند، امراض را اشاعه دهند و بیمارى  ها را در جامعه دامن زنند تا به مجرّد هجوم، تسلیم آن  ها باشیم.

این مطالب را از سیصد سال پیش براى ما دیکته کرده  اند و دستورش را در چند ماده صادر و مکتوب نموده  اند و الآن هم وجود دارد و شواهد صدق دارد!(۱)

آیا ما به دنیاى آن  ها محتاجیم یا آن  ها به دنیاى ما؟! اگر آن  ها به دنیاى ما محتاج نیستند، پس چرا این همه براى تسلّط بر ما و معادن ما، با هم مقاتله و جدال دارند؟! آن  ها ابتدا دین را از ما مى  گیرند، و سپس ثروت  هاى ما را مى  گیرند و از همان  ها به ما تفضّلاً وام مى  دهند و نزول مى  گیرند، و یا به صورت ظاهر صدقه و بلاعوض مى  دهند و بر ما منّت مى  گذارند!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد