آیا از میان جنیان کسانی هستند که به ادیان دیگر غیر از اسلام اعتقاد داشته باشند ؟

از خود آنان نقل شده که گفته اند : تمام ادیان و مذاهب انسانها در میان ما وجود دارد ، بجز مذهب اهل تسنن ، زیرا اشخاصی که از طایفه جن در واقعه غدیر خم بودند ، هنوز زنده هستند و به نصب امیرالمؤ منین علیه السّلام به خلافت توسط رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شهادت می دهند .
از این گذشته ، خداوند متعال به نقل از برخی از آنان می فرماید : قالوا یا قومنا ، انا سمعنا کتابا انزل من بعد موسی مصدقا لما بین یدیه ، یهدی الی الحق ، و الی طریق مستقیم . (احقاف : ۳۰) .
گفتند : ای قوم ، ما شنیده ایم که کتابی بعد از حضرت موسی ، نازل شده و تصدیق کننده کتابهای پیش از خود اوست ، و به سوی حق و به سوی راهی راست راهبری می کند .
از این آیه شریفه بر می آید که در میان آنان یهودی نیز بوده است . و نیز در جای دیگر می فرماید : قل : اوحی الی انه استمع نفر من الجن فقالوا : انا سمعنا قرآنا عجبا ، یهدی الی الرشد فآمنا به ، و لن نشرک بربنا احدا . (جن : ۱ و ۲)
بگو : به من وحی شده است که تنی چند از جنیان گوش فرا داشتند و گفتند : راستی ما قرآنی شگفت آور شنیدیم ، که به راه راست هدایت می کند ، پس به آن ایمان آوردیم ، و هرگز کسی را شریک پروردگارمان قرار نخواهیم داد .
از این آیه شریفه نیز بر می آید که مشرک بوده اند . و بیش از این در این باره از آیات استفاده نمی شود .

 

منبع: ۶۶۵ پرسش و پاسخ در محضر علامه طباطبایی قدس سره؛ نشر نهاوندی؛ مؤلف: محمدحسین رخ‌شاد