شیخ یوسف قرضاوی که بارها مواضعی افراطی و در راستای وهابیت اتخاذ کرده است، این بار مورد انتقاد شدید مفتی وهابی عربستانی مواجه شد

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(علیهم السلام) ـ ابنا ـ «صالح اللحیدان»، عضو هیئت العلمای عربستان با انتقاد شدید از «شیخ یوسف قرضاوی» گفت: رئیس اتحادیه علمای مسلمین وابسته به گروهی با عقاید نادرست و منحرف است.

این مفتی وهابی در پیامی صوتی که در رسانه‌های عربستانی منتشر شد، با اشاره به اظهارات قرضاوی که برای شاه عربستان در مورد مجاز بودن زنان برای رانندگی و تقدیر از تعیین اعضای زن در مجلس شورای عربستان، ارسال کرده بود، آن را “توهینی بزرگ” و دخالت در امور دینی این کشور توصیف کرد.

وی با آرزوی این که خداوند قرضاوی را هدایت کند، گفت: قرضاوی چه طور به خود جرات می‌دهد که برای پادشاه این پیام را ارسال کند؟!

اللحیدان با درخواست از قرضاوی برای سکوت در مورد مسائل مختلف از جمله مسئله رانندگی زنان، افزود: قرضاوی به گروه اخوان المسلمین که دارای دیدگاههایی نادرست هستند (از جمله عقایدشان در مورد تظاهرات)، وابسته است.

گفتنی است امروز «ضاحی خلفان»، رئیس پلیس دبی، نیز متعهد شد یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را بازداشت و محاکمه کند.

وی با اشاره به توهین قرضاوی به مقامات اماراتی به دلیل اخراج تعدادی از شهروندان مخالف نظام بشار اسد از امارات تاکید کرد که با هر که علیه دولت و کشور امارات سخنی بر زبان بیاورد و از الفاظ ناشایست علیه آنها استفاده کند بر اساس قانون و عدالت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس دبی از فعالیت‌های سیاسی منحرف رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان یاد کرد و اظهار داشت که به دلیل این فعالیت هاست که ورود قرضاوی به امارات ممنوع شده است.

مواضع متناقض قرضاوی در ماه‌های گذشته به شدت مورد انتقاد علما، گروه های دینی و سیاسی و ملت‌های اسلامی قرار گرفته و حتی مفتیان وهابی که از حامیان وی به شمار می‌آیند نیز از این مواضع و دیدگاه‌ها انتقاد می‌کنند.

 

 

 

منبع:پرسمان