به نظر مى‏رسد منظورتان این باشد که با شرکت در چنین جلساتى ترس آن دارید، به تدریج گرفتار عوارض و پیامدهاى عدم رعایت حریم‏ها شوید. در این رابطه گفتنى است: حیا براى زن و مرد زیبنده است ؛ اما آراستگى دختران به حیا، از دو جهت اهمیت دارد: یکى از آن جهت که دختران با حیا، از شخصیت و متانت والایى برخوردارند و دیگر اینکه حیا موجب مصونیت آنان از آفت‏ها و آسیب‏هایى است که گوهر وجود زن را نشانه رفته است.

بنابراین اگر حضور در چنین جلساتى، – براى کسب معارف بیشتر و تعمیق ابعاد علمى و حتى معنوى – باعث خدشه‏دار شدن گوهر حیا، عفاف و متانت شما مى‏شود، توصیه نمى‏شود در این جلسات شرکت کنید ؛ مگر آنکه بتوانید با تسلط بر خود و کنترل رفتارها و طرز برخورد و گفتارتان، از مرزهاى حیا پاسدارى کنید. پیشنهاد مى‏شود:

۱ – براى استفاده از ابعاد علمى این جلسات، صرفا حضور فیزیکى پیدا کنید و به اظهار نظر نپردازید و با جنس مخالف وارد گفت و گو نشوید و فقط به گفته‏ها و سخنان گویندگان مختلف گوش دهید و سخن حق و تحلیل بهتر را انتخاب کنید.

۲ – در صورت امکان، جلسات مربوط به، مباحث عقیدتى را به دو بخش خواهران و برادران تقسیم کنید و جداگانه به این گونه مباحث بپردازید تا از اختلاط جلوگیرى شود و زمینه گذشتن از مرزهاى حیا، در جلسات مشترک فراهم نگردد.

۳ – با یک برنامه‏ریزى حساب شده، دقیق و تدریجى، به کنترل نفس خود بپردازید و در صورت تخطّى از مرزهاى تعیین شده، خود را جریمه کنید و با استفاده از سه روش (مشارطه، مراقبه و معاقبه)، به کنترل رفتار و اعمال خود بپردازید. البته این راه حل سوم نیازمند همت بلند، اراده‏اى محکم و تلاش زیاد است ؛ ولى ما امیدواریم موفق شوید و دعاگوى شما نیز هستیم.