آیات عظام امام، بهجت، خامنهاى، نورى و مکارم: اگر زیان مهمى نداشته باشد و  شوهر راضى باشد، اشکال ندارد.[۱]

آیات عظام تبریزى، وحید، فاضل و سیستانى: اگر زیان مهمى نداشته باشد،اشکال ندارد؛ هر چند شوهر راضى نباشد.[۲]

آیهاللّه صافى: اگر زیان مهمى نداشته باشد و بنا بر احتیاط واجب شوهر  راضى باشد، اشکال ندارد.[۳]

 

 

پی نوشت ها


[۱] – خامنهاى، استفتائات، س ۱۳۵۳ ؛ مکارم، استفتائات، ج ۲، س ۱۷۶۵ ؛ بهجت، توضیحالمسائل، متفرقه،  م ۱۱ ؛ امام، استفتائات، ج ۳، جلوگیرى از باردارى، س ۵ و ۷ ؛ نورى، استفتائات، ج ۱، س ۹۵۸ و ۹۶۰٫

[۲] – سیستانى، توضیحالمسائل، احکام کنترل جمعیت، م ۷۰ ؛ فاضل، جامعالمسائل، ج ۱، س ۱۷۵۱ ؛  تبریزى، منهاجالصالحین، ج ۲، م ۱۳۷۸ ؛ وحید، منهاجالصالحین، ج ۲، م ۱۳۷۸٫

[۳] – صافى، جامعالاحکام، ج ۲، س ۱۴۰۵٫