سؤال: اگر کودکی در قبل از دبستان حروف الفباء را یاد گرفته باشد، معلّمین چگونه باید در کلاس با او رفتار کنند؟

جواب:

دو راه‌کار:

الف. توجّه بیشتر معلّم به کودک

برای جلوگیری از این آسیب‌ها می‌بایست که والدین این موضوع را با معلّم کلاس اوّل در میان بگذارند و از او بخواهند که به آموخته‌های فرزندشان بیشتر توجّه کند. اگر معلّم این بچّه‌ را درکلاس مشارکت دهد و او را فعّال کند، توجّه او به درس بیشتر می‌شود.

ب. قرار دادن کتاب‌های مکمل در کنار کتاب‌درسی

گاهی والدین و معلّمین باید کتاب‌هایی فراتر از کتاب‌های درسی در اختیار بچّه‌ها بگذارند و یا برای کودکانی که استعداد ویژه‌ای دارند، کتاب‌های مکمّلی را تهیّه کنند.