به گزارش وصال حق به نقل ازجام ، در ادامه مظلوم نمایی شبکه های وهابی و فرار از نام حقیقیشان (وهابیت)، سجودی کارشناس شبکه وهابی کلمه، طی اظهاراتی به معرفی عقاید وهابیت پرداخته و گفت: «می گویند وهابیت قائل است که خداوند مو فرفری است یا لباس قرمز می پوشد یا سوار بر الاغش می شود و … اما ما که این حرف ها را نمی زنیم پس به ما وهابی نگویید
لازم به ذکر است که این کارشناس وهابی برای خلاصی از اشکالات اساسی که بر علیه وهابیت وارد شده است خودشان را جدا از عقائد وهابیت و ابن تیمیه دانسته و اعلام کرد که به ما وهابی نگوئید. این در حالی است که شبکه وهابی کلمه از مدافعان سرسخت وهابیت بوده و تاکنون برنامه های بسیاری را در راستای حمایت از عقاید و افکار وهابیت و ابن تیمیه به اجرا در آورده است.
همانگونه که ملاحظه می نمایید اظهارات عجیب و غریب وهابیت به ویژه موسس این فرقه ضاله، ابن تیمیه پیرامون خداوند متعال، به گونه ای است که حتی کارشناسان وهابی هم از آن بیزاری جسته و خود را از این سخنان گزاف مبرا می دارند.
برای نمونه به بعضی از عقاید منحرف این فرقه پیرامون خداوند اشاره می کنیم:


۱ – 
ابن تیمیه بنیانگذار فکری وهابیت مى گوید: «خدا هر شب هر طور که بخواهد به آسمان دنیا فرود مى آید، و مى گوید: آیا کسى هست که مرا بخواند و من اجابتش کنم، و طالب مغفرتى هست که او را ببخشم … و خداوند این کار را تا طلوع فجر انجام مى دهد.» وی پس از نقل مطلب فوق مى نویسد: «فمن أنکر النزول أو تأوّل فهو مبتدع ضالّ» یعنی: هر کس فرود آمدن خدا را به آسمان دنیا انکار یا توجیه کند، بدعتگذار و گمراه است. ( مجموعه الرسائل الکبرى، رساله یازدهم، ص ۴۵۱ )


۲ – 
ابن بطوطه در سفرنامه خود مى نویسد: «ابن تیمیّه درمسجد جامع دمشق که من حضور داشتم، بر بالاى منبر گفت: «إنّ اللّه ینزل إلى السماء الدنیا کنزولی هذا» یعنی: خداوند به آسمان دنیا فرود مى آید، همچنان که من از پله این منبر فرود مى آیم، سپس یک پله پایین آمد. در این میان، ابن الزهراء از فقهاء مالکى به گفته های وی اعتراض کرد و اظهارات وى را به اطلاع ملک ناصر رساند، وى نیز دستور داد تا ابن تیمیه را زندانى کردند. (رحله ابن بطوطه، ص ۱۱۳)


۳ – 
وهابیت علاوه بر اینکه قائل است خداوند جسم دارد، پا را از این هم فراتر گذاشته و قائل شده است که خدا به صورت جوان بدون ریش و مو فرفری می باشد و دلیل آنها هم روایت جعلی است که خود ساخته اند و در آن به پیامبر نسبت می دهند که فرموده است: «رَاَیتُ رَبّی(عَزّ وَ جَلَّ) شابٌّ اَمرَدٌ جَعدُ قُطَطٌ عَلَیهِ حِلیَهٌ حَمراءٌ» یعنی: دیدم خدا را در حالی که جوان، بدون ریش، موهای بلند و پیچ پیچ داشت و بر شانه او زیور آلات قرمزی بود. (کتاب پشت پرده وهابیت، ص ۳۴ )


۴ – 
ابن قیم شاگرد ابن تیمیه مى نویسد: «إنّ اللّه یجلس على العرش و یجلس بجنبه سیّدنا محمد (ص) وهذا هو المقام المحمود» یعنی: خداوند بر روى عرش مى نشیند و رسول اکرم (ص) نیز در کنار او جلوس مى کند و این همان مقام محمود و شایسته اى است که قرآن وعده داده است. (بدائع الفوائد، ج ۴، ص ۳۹)
و احادیث بسیار دیگری که نشان از انحراف عقائد ابن تیمیه و ساختگی بودن فرقه وهابیت دارد لذا بهتر است که مجریان و کارشناسان این شبکه به جای رد خودشان به جواب سوالاتی که پیرامون فرقه گمراه و ساختگی وهابیت شده است بپردازند.

 

 

منبع:پرسمان