در این متن می خوانید:
    1. تبیین موضوع

چرا سلفیت می گوید امام دوازدهم از اولاد فاطمه سلام ‌الله‌ علیها و علی علیه‌ السلام است ولی کسی به غیر از م.ح.م.د بن حسن عسکری علیهما‌ السلام است که شیعه ادعا می کند!

 

تبیین موضوع

می گویند: چگونه به امام دوازدهم م.ح.م.د بن حسن عسکری عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ایمان بیاوریم؟

به آنها می گویم: آیا شیخ الاسلام ابن تیمیه، در منهاج السنه نگفت که در تورات آمده است که پیامبری کثیر الحمد (احمد) ظاهر خواهد شد و پس از او دوازده نفر خواهند آمد؟؟!

آیا نگفت: بدون شک مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از اولاد فاطمه سلام ‌الله‌ علیها و اولاد امام علی علیه ‌الصلاه‌ و ‌السلام است! و او امام دوازدهم است.

خوب ابن تیمیه در منهاج السنه چنین می گوید؛ پس ما هم می گوئیم: ابن تیمیه گفته است که این موضوع در تورات و کتب مسلمانان ذکر شده است.

یکی می پرسد: ابن تیمیه چگونه استناد کرد که مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف همان امام دوازدهم است؟

من می گویم: ابن تیمیه گفت: پیامبر این موضوع را فرمود.

سپس می پرسد: ابن تیمیه به چه چیزی استناد کرد؟

می گویم: ابن تیمیه به علمایی استناد کرد که پیش از او آمده اند. از پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله پرسیدند: مهدی عج‌ الله تعالی ‌فرجه ‌الشریف کیست؟ فرمود: مهدی عج‌ الله تعالی ‌فرجه ‌الشریف کسی است که زمین را پر از عدل و داد می کند، همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد. سپس پرسیدند: پس از مهدی چه خواهد بود!؟ فرمود: هرج و مرج!

این یک روایت بود و در روایت دیگر پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله فرمود: خلفا دوازده نفر هستند! از او پرسیدند: ای رسول خدا، پس از دوازدهمین نفر چه خواهد؟ فرمود: هرج و مرج (فساد و خرابی) خواهد بود.

پس اگر دو روایت را در مقابل یکدیگر قرار دهیم، می بینیم که پرسیدند: پس از مهدی چه خواهد بود؟! فرمود: هرج و مرج (فساد و خرابی) خواهد بود.

علمای اهل سنت گفتند: سخن پیامبر نشانگر این است که امام مهدی عج‌ الله ‌تعالی ‌فرجه همان امام دوازدهم است. پس زمانی که برخی افراد می گویند اعتقاد داوزدهمین امام بودن امام مهدی عج‌ الله ‌تعالی ‌فرجه یک عقیده برآمده از پیامبر نیست؛ سخنی دروغ است!

بلکه من در یکی از مناظره های خود با شیخ عثمان خمیس که تحت عنوان (الزلزال) به چاپ رسید، ثابت کردم که بیش از شصت نفر از علمای عربستان سعودی در عصر مدرن می گویند: مهدی عج‌ الله ‌تعالی ‌فرجه همان امام دوازدهم است.

البته سلفیت می گوید: امام دوازدهم از اولاد فاطمه سلام ‌الله‌ علیها و علی علیه‌ السلام است ولی م.ح.م.د بن حسن عسکری علیهما‌ السلام نیست!

من می گویم: این نوعی تعصب است!

چرا نباید او باشد؟؟