در این متن می خوانید:
    1. پرسش از سلفی
    2. تبیین موضوع

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی سیدنا محمد و علی آله الطیبین الطاهرین

پرسش از سلفی

علت گرایش یهودیت به مذهب اثنی عشری چیست؟ چرا یهودیانی که سال ها پیرو مذهب سنی بودند، سپس به مذهب اثنی عشری روی آوردند؟!

 

تبیین موضوع

از مواردی که شایان توجه بوده است و من در کتاب خود «روش صحیح در نمایاندن مسئله مهدویت برای برادران سلفی» به آن پرداختم؛ اولین مرحله برای بیان امامت م.ح.م.د بن حسن عسکری روحی ‌و‌ ارواحنا‌ فداه این است که به جستجو و تحقیق در تورات و انجیل روی آوریم. این نکته را شیخ الاسلام ابن تیمیه نیز یادآور شده است.

شیخ الاسلام برای ما به عنوان یک مرجع است؛ خوشبختانه ابن تیمیه تورات و انجیل و کتابهای آسمانی را مطالعه کرده و مورد بحث و بررسی قرار داده بود. بنابراین موضوع دوازده امام را از کتب خود نقل کرد و گفت: آنچه که در مورد دوازده امام در بخاری و مسلم آمده، با آنچه در تورات آمده منطبق و یکسان است.

لذا شیخ الاسلام ابن تیمیه آنچه را که در تورات آمده -که امام مهدی همان امام دوازدهم است- را تایید و تصدیق کرد.

سپس به مواردی می رسیم که توجه را به خود جلب می نماید؛ و آن بیانات ابن تیمیه است که اظهار کرد یهودیانی  که اسلام آوردند، اظهار داشتند که آنچه در کتب ما در مورد امام دوازدهم ذکر شده، منطبق با م.ح.م.د بن حسن عسکری روحی ‌و‌ ارواحنا‌ فداه است!

بعد از اینکه از وهابیت به مذهب اثنی عشر وارد شدم، شروع به بررسی کردم و به یک یهودی که وهابی شده و سپس اثنی عشری شده بود بر خوردم. ابن تیمیه را به یاد آوردم و به او گفتم: چه چیز موجب روی آوردن تو از دینی به دین دیگری شده است؟! یهودی گفت: به این نتیجه رسیدم که آنچه در کتب ما در مورد امام دوازدهم آمده، با صفات امام م.ح.م.د بن حسن عسکری روحی ‌و‌ ارواحنا‌ فداه یکی است.

بنابراین به او گفتم: این موضوع، سخنان ابن تیمیه را – در مورد کسانی که هفتصد سال پیش، در عصر ابن تیمیه، از دین یهود به مذهب سنی، و سپس به مذهب اثنی عشری روی می آوردند- تایید می کند.

امیدوارم که براردان من در مورد آنان که در عصر کنونی از یهودیت به دین اسلام گرویدند تأمل کنند! کسانی که سال ها پیرو مذهب سنی بودند، سپس به مذهب اثنی عشری روی آوردند؛ به سببب حدیث اثنی عشر.