در این متن می خوانید:
    1. پرسش از سلفی
    2. تبیین موضوع

پرسش از سلفی

آیا تاریخ تدوین مذهب امام صادق علیه السلام را مطالعه کرده اید که به قضاوت آن می پردازید!

 

تبیین موضوع

می خواهم پیرامون قضیه مذهب صحبت کنم، چون اصرار و تاکید شبکه های وهابیت، مبنی بر این است که مذهبی به نام مذهب امام صادق علیه السلام وجود ندارد!

نزدیک به نصف میلیارد مسلمان در جهان، پیرو این نظریه هستند و در این جنبش به – اصطلاح- آگاهی می گویند: این مذهب امام جعفر صادق علیه السلام نیست!

من به شما سخن امام محمد ابو زهره، امام اهل سنت را بازگو می کنم، ایشان گفت: ای مردم این حرف باور کردنی و امکان پذیر نیست!

چرا؟؟ – این سخن امام اهل سنت، امام محمد ابو زهره در کتاب امام صادق علیه السلام است.-

ایشان گفت: به همان طریقی که اکنون به ما مذهب امام شافعی رسیده است، به همین طریق به جعفری ها مذهب امام جعفرصادق علیه السلام رسیده است؛ یعنی به نقل از فلان و فلان یعنی به روش سند.

مالکی ها، حنبلی ها، شافعی ها، حنفی ها؛ به همان طریقی که مذهب امام جعفر صادق علیه السلام به جعفری ها رسیده بود، به مذهبشان رسیده اند.

امام محمد ابو زهره گفت: اگر ما در نحوه رسیدن مذهب امام جعفر صادق علیه السلام به جعفری ها شک و تردید داشته باشیم، در نتیجه در مذاهب چهارگانه دیگر نیز -که به همان طریق به ما رسیده است- باید دچار شک و تردید شویم.

پس این گونه بر ما حجت ودلیل می آورند: اگر شیوه سند و نقل از امام جعفر صادق علیه السلام، شیوه غیر علمی بوده است؛ شما نیز مذهب شافعی را از طریق سند و نقل و به شیوه غیر علمی اخذ و بیان کرده اید! پس باید آن را رها کنید و اصلاً مذهبی از امام شافعی وجود ندارد. سایر مذهب نیز چنین هستند.

***

برادران وهابی در کتب تاریخ تشریع اسلامی که در وهابیت تدریس می شود، تنها تدوین مذهب شافعی را می خوانند؛ و هیچگاه تاریخ تدوین مذهب امام صادق علیه السلام نمی خوانند.

و من با تجربه شخصی خودم، می دانم که اگر برادران وهابی تاریخ تدوین مذهب امام صادق علیه السلام را مطالعه کنند، دیگر نخواهند گفت: مذهب امام صادق علیه السلام یک اسطوره است!

پس به مطالعه تاریخ تدوین این مذهب بپردازید، قبل از اینکه به قضاوت آن بپردازید!

و جزاکم الله خیرا