وهابیت هر چند در ظاهر ادعای محبت به اهل بیت عصمت و طهارت دارند اما در عمل اهانتهای شرم آوری را در حق آن بزرگوران انجام می دهند .
البته بحث لزوم محبت به اهل بیت (علیهم السلام) از آیات قرآن کریم ، کاملا قابل اثبات است و اجماع تمام مسلمانان این است که محبت به اهل بیت (علیهم السلام) ، اجر رسالت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است ؛ با این که انبیای گذشته هیچ کدام برای زحماتی که کشیده بودند ، اجری از خداوند نخواسته بودند ؛ اما نسبت به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تعبیر فرق می کند . آن حضرت محبت به اهل بیت (علیهم السلام) را اجر و پاداش رسالت خود قرار داد و همه مسلمان ها هم بر این اجماع دارند که اهل بیت (علیهم السلام) و دوستان ایشان را دوست داشته باشیم .
طبیعی است که وهابی ها هم این ادعا را داشته باشند . آن ها هم مدعی هستند که ما امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها ) ، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام)‌ را خیلی دوست داریم ؛ حتی بعضی از این ها در شبکه های وهابی ادعا می کردند که ما آن ها را از فرزندانمان بیشتر دوست داریم .
این ادعای وهابیت است و همیشه آن را در کتاب های خود مطرح می کنند . در همین کتاب منهاج السنه ابن تیمیه است که هر کس به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) فحش دهد ، کشتنش واجب است . اما زمانی که به مرحله عمل می رسند ، می بینیم که وهابی ها کاملا این حرف را فراموش کرده و توهین های بسیار رکیکی نسبت به اهل بیت (علهیم السلام ) دارند .
در بحث امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فراوان است . توهین های ابن تیمیه ، یکی دو مورد نیست ؛ بلکه صد ها مورد است که یکی از علما گفته بود در هیچ کتابی از ابن تیمیه نیست مگر این که توهینی به اهل بیت (علیهم السلام) شده و در هیچ صفحه ای از صفحات منهاج السنه ، نمی توانید بحث اهل بیت (علیهم السلام) را پیدا کنید ، مگر این که ابن تیمیه به نحویی به اهل بیت (علیهم السلام) توهین کرده است؛ به خصوص به امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام)
گاهی می خواهد توهین کند ، جرأت نمی کند حرف را از زبان خودش بزند ، از زبان نواصب می زند . می گوید : اگر نواصب این سخن را بگویند و این سؤال را بپرسند ، شما چه پاسخی می دهید ؟ توهین می کند ؛ اما جرأت نمی کند از زبان خودش بگوید .

 


گاهی از زبان سپاه معاویه حرف می زند . می گوید : اگر سپاه معاویه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) بیعت نکرد ؛ به این علت است که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) از اجرای عدالت عاجز بود .
ابن تیمیه توهین را تا آنجا ادامه می دهد که مدعی می شود «جمله اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله در حدیث غدیر از نظر تمام آگاهان به حدیث دروغ است(منهاج السنه، ج ۷، ص ۵۵٫)
وی تا آنجا پیش می رود که می گوید: تمام مطالبی که درباره ی رشادت ها و شهامت های او در جنگ ها و غزوه ها نقل شده، دروغ است.(منهاج السنه، ج ۸، ص ۹۷)
یا در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از علمای وهابیت ، ابن عثیمن است . ایشان متوفای
۱۴۲۱ هـ می باشد یعنی حدود ۱۵ سال قبل از دنیا رفتند . ابن عثیمن در کتاب شرح صحیح مسلم ، جلد ۶کتاب الجهاد و السیر ، صفحه ۷۴در ذیل روایتی که همه شیعیان آن را حفظ هستند :
فَأَبَى أبو بَکْرٍ أَنْ یَدْفَعَ إلى فَاطِمَهَ شیئا فَوَجَدَتْ فَاطِمَهُ على أبی بَکْرٍ فی ذلک قال فَهَجَرَتْهُ فلم تُکَلِّمْهُ حتى تُوُفِّیَتْ وَعَاشَتْ بَعْدَ رسول اللَّهِ (صلی الله علیه وآله﴾ سِتَّهَ أَشْهُرٍ
نسأل الله ان یعفو عنها والا فابوبکر مااستند الی رأی وانما استند الی نص ، وکان علیها ان تقبل قول النبی (صلی الله علیه وآله﴾ : لانورث ما ترکنا صدقه . ولکن کما قلت قبل قلیل : عند المخاصمه لایبقی الانسان عقل یدرک به ما یقول او مایفعل او ما هو الصواب فیه . فنسأل الله ان یعفو عنها وعن هجرها خلیفه رسول الله (صلی الله علیه وآله﴾
حضرت زهرا (سلام الله علیها ) بر ابوبکر غضبناک شد و با او قهر کرد تا این که از این دنیا رفتند . در این دنیا بعد از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شش ماه زندگی کردند .
در شرح این روایت ایشان توهین بسیار زشتی به حضرت می کنند و واقعا انسان نمی داند که در برابر این افراد چه بگوید . ما قضاوت را بر عهده خود وهابی ها می گذاریم .
وی می گوید: ما از خدا می خواهیم حضرت زهرا (سلام الله علیها ) را به خاطر این گناه ، ببخشد . اگر ابوبکر ادعا کرد که فدک به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) نمی رسد ، به نظر خودش عمل نکرد ؛ بلکه استدلال ابوبکر به نص روایت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بود . بر حضرت زهرا (سلام الله علیها ) لازم بود که سخن پیامبر (صلی الله علیه و آله) را قبول کند .
یعنی چه ؟ یعنی این که حضرت زهرا (سلام الله علیها ) صراحتا با سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مخالفت کرده است .
ومن لم یحکم مما انزل الله فاولئک هم الکافرون ، هر کس به دستور خداوند و پیامبرش عمل نکند ، کافر است .

 


این نص صریح قرآن است هر کس به حرف رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گوش نکند ، فاسق است .هر کس به سخنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) گوش نکند ، دچار عذاب الهی می شود .
ایشان در این جا ادعا می کند که نعوذ بالله حضرت زهرا (سلام الله علیها ) با نص صریح سخن پیامبر (صلی الله علیه و آله) مخالفت کرده ، باید حرف پیامبر (صلی الله علیه و آله) را گوش می‌کرد ؛ ولی روایت می گوید : گوش نکرده است .
پس در این جا یا حضرت زهرا (سلام الله علیها ) نعوذ بالله با نص صریح سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مخالفت کرده که مخالفت با او کفر واضح است . یا روایتی که ابوبکر نقل کرده ، صحیح نیست .
در ادامه می‌گوید:
اما همان طور که قبلا گفتم ، در زمان دعوا برای انسان عقلی باقی نمی ماند که درک کند چه می گوید و چه عمل می کند . از خدا می خواهیم که حضرت زهرا (سلام الله علیها ) را به خاطر این کاری که کرد ، ببخشد و از این که با خلیفه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) قهر کرد .(عثیمین ، محمد بن صالح ، شرح صحیح مسلم ، ج
۶ ، ص ۷۴)
ببینید در این جا چه توهینی به حضرت می کند !! یعنی نعوذ بالله حضرت زهرا (سلام الله علیها ) زمانی که با ابوبکر بر سر ارثی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای ایشان باقی گذاشته و مالی که در زمان حیات به ایشان هبه کرده ، در حال مخاصمه بود ، نعوذ بالله عقلشان را از دست داده بود که با ابوبکر این گونه برخورد کرده .این توهین بسیار زشتی است که اگر ما آنرا به خلفایشان بگوییم حکم کفر ما را صادر می کنند.
اما در مورد امام زمان (عج) هم وهابیت امروزی با تمام توان بی حرمتی می کند چنانکه “شیخ عبدالعزیز آل الشیخ” مفتی و رئیس کمیته علمای ارشد عربستان سعودی، در خطبه های نماز جمعه شهر ریاض، وجود امام زمان(عج) را دروغی بزرگ توصیف کرد و گفت: کسانی که اعتقاد دارند امام غایبی وجود دارد که با ظهور خود اوضاع را تصحیح و احکام شرعی جدیدی را برپا می کند دروغگو و مغالطه گر هستند، اینان باید بدانند دین ما دین کاملی است و پیامبر اکرم(ص) ، همه رسالت را به طور کامل تبیلغ کرد و اسلام دیگر نیازی به اضافه چیزی ندارد.
وی در ادامه امام زمان را خیالی و دروغ خواند و توهینهای زیادی به آن حضرت و شیعیان کرد.
البته از این دست بی احترامی ها بسیار است که به جهت اختصار همین موارد بسنده می کنیم.

 

 

منبع:پرسمان