حضرت آیهالله بهجت، رضوان‌الله تعالی علیه در پاسخ به سوالی در خصوص اشتیاق جامعه برای ظهور حضرت صاحب‌الامر، ارواحنا فداه، پاسخی عجیب داده‌اند که سراسر درس و معرفت است.

شخصی از بهجت عارفان و سالکان می‌پرسد: “امروز عده زیادی از مردم مشتاق آمدن امام زمان (عج) هستند، پس چرا حضرت ظهور نمی‌کنند؟

این عارف بزرگوار در پاسخ می‌فرمایند: “امام زمان (عج) هم اگر بیاید با او همان معامله را می‌کنیم که با آباء طاهرینش کردیم! آیا می‌شود امام زمان چهارصد میلیون یاور داشته باشد و ظهور نکند؟! خدا توفیق دهد به سوی امام (عج) تیر پرتاب نکنیم!” (کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیهالله بهجت، جلد اول)

 

 

مرحوم آقای بهجت همچنین بسیار بر دعا برای فرج حضرت صاحب‌الامر تاکید داشتند و می‌فرمودند: “خدا می‌داند تعداد این دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید! قطعا اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشند… مبصراتی خواهند داشت و قطعا مثل ما چشم‌بسته نیستند. باید دعا را با شرایط آن دعا کرد و توبه از گناهان از جمله شرایط دعا است، چنان که فرموده‌اند: “دعاء التائب مستجاب” یعنی دعای شخصی که توبه کند، مستجاب می‌گردد. نه این که برای تعجیل فرج دعا کنیم و کارهایمان برای تبعید [دور کردن] و تاجیل [تاخیر انداختن] فرج آن حضرت باشد!” (همان منبع)

 

 

 

منبع:پرسمان