یهود و نصارى در بى دینى با هم متّحد شده  اند نه در دین؛ زیرا خود نصارى معترفند که یهودى  ها حضرت مسیح ـ علیه  السّلام ـ را به دار آویختند. با این حال چگونه مى  توانند در دین علیه اسلام با هم متّحد شوند؟! زیرا یهود هم مى  گویند: ما حضرت عیسى ـ علیه  السّلام ـ را کشتیم و او کشته شده و دفن هم شده و زنده و موجود نیست، بر خلاف عقیده  ى مسیحیان که مى  گویند: بعد از قبر بیرون آمد و به آسمان رفت. در انجیل برنابا صریحا همان اعتقاد مسلمانان را ذکر مى کند که:

«وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـکِن شُبِّهَ لَهُمْ » سوره ى نساء، آیه ى ۱۵۷٫ آنان حضرت مسیح ـ علیه  السّلام ـ را نکشتند و به صلیب نکشیدند بلکه کس دیگرى را به اشتباه به جاى او گرفتند.

زیرا در انجیل برنابا دارد که او گفت: من عیسى نیستم، من عیسى نیستم، من اسخریوطى هستم، ولى به او اعتنا نکردند و به جاى حضرت مسیح ـ علیه  السّلام ـ او را کشتند و به دار آویختند؛ یعنى همان گونه که مسلمان ها مى گویند: در اطاق او روزنه اى بود،و او از آن  جا بالا رفت. بنابراین، به اتفاق مسیحى ها و مسلمانان حضرت عیسى ـ علیه السّلام ـ الآن در عالم جسمانى زنده است، ولى یهود مى  گویند: از دنیا رفته و به خاک سپرده شده است، و ما او را کشته  ایم. اگر مسیحى ها تابع حضرت مسیح ـ علیه  السّلام ـ بودند، خود حضرت مسیح ـ علیه السّلام ـ بنابر نقل انجیل برنابا مى  فرماید: « من با زبان و قلب جهاد مى کنم، و برادر من که بعد از من مى  آید با زبان و بدن و قلب جهاد مى کند. » با این حال آنها پیغمبر ما ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ را جنگجو معرفى مى کنند، بر خلاف حضرت مسیح و برخى از پیامبران ـ علیه  السّلام ـ که با بیان و حکمت و معجزات هدایت مى کردند.

دروغ مى گویند که ما تابع مسیح ـ که جنگجو نبود ـ هستیم؛ زیرا تمام جنگ هاى جهانى به تحریک و توطئه و نقشه و کمک آن  ها بوده و مى باشد. گاهى یهود علیه نصارى و گاهى به عکس. و این یهود هستند که مجالس آمریکا و انگلیس و… را اداره مى  کنند. در حالى که در انجیل برنابا دارد که حضرت مسیح ـ علیه السّلام ـ فرمود: « إِنَّ مَنْ یَأْخُذُ السَّیْفَ بِالسَّیْفِ، یَهْلِکُ. » هر کس در برابر شمشیر، شمشیر بردارد، نابود مى شود. هرکس که به اسلام اقرب است این ها با او ابعدند و در نابودى او اَجَدّ و کوشاتر، لذا با شیعه بیشتر خصومت دارند، چون به اسلام اَقرب است و تظاهرش بیشتراست؛ زیرا مسأله  ى حجّ را که همه  ى فرقه  هاى اسلامى دارند، شیعه دارد، به اضافه  ى شعائر دیگر که مخصوص شیعه است و آن  ها ندارند، پس هر چه آن  ها دارند شیعه دارد، و لاعکس.

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد