یکی از نکاتی که کارشناسان در حوزه‌ی آموزش و تربیت مطرح می‌کنند، این است که زبان دوم باید از وقتی شروع شود که فرد در زبان اوّل خود مهارت لازم را کسب کرده باشد؛ یعنی خواندن و نوشتن را یاد گرفته باشد. بر اساس پژوهشی که اخیراً منتشر شد، در سنین قبل از دبستان، والدین نباید اجازه دهند که به بچّه‌ها زبان دوّمی آموزش داده ‌شود؛ بلکه باید روی زبان اوّل آن‌ها که همان زبان مادری است، کار شود.

در سنین بعد از دبستان نیز اگر قرار باشد زبان دوّمی را به فرزندان خود آموزش دهیم، چه خوب است که این زبان دوم زبان قرآن، یعنی همان عربی باشد.