پدر و مادر در ابتدا باید ریشه‌ی این سؤالات را بیابند و آن را از بین ببرند.

عوامل تاثیر گذار بر اختلالات جنسی:

الف. رفتار نامناسب پدر و مادر

اوّلین عامل در مورد رفتار والدین است؛ مثلاً ممکن است پدر و مادر در خانه رفتار آزادی با هم داشته باشند و همین منجر شود که فرزندشان دچار اختلالات جنسی شود.

 

ب. تیزبینی بچّه‌ها نسبت به مسائل جنسی

یکی دیگر از عواملی که ممکن است زمینه اختلالات جنسی را فراهم کند، تیز بینی و کنجکاوی بچّه‌ها نسبت به مسائل جنسی است؛ به عنوان مثال وقتی مادر با دوستش در مورد مسائل فرزند آوری و مشکلات خانم‌ها صحبت می‌کند، فرزند که در حال بازی کردن است ممکن است گفتگوی آن‌ها را بشنود و نسبت به این مسائل کنجکاو شود. 

 

ج. تماشای فیلم‌های نامناسب

گاهی اوقات برنامه‌های تلویزیونی یا ماهواره‌ای باعث می‌شود که زمینه برای انحرافات جنسی فراهم شود؛ مثلاً ممکن است فیلمی از شبکه‌های ماهواره‌ای یا صدا و سیما پخش شود که لایه های پنهان خانواده را نشان دهد و همین زمینه‌ را فراهم ‌کند که این سؤالات در ذهن فرزند ما ایجاد شود.

 

د. گروه هم‌سالان

سوّمین عامل، گروه هم‌سالان است؛ مثلاً دو کودک که هم سن و سال هم هستند، ممکن است در ماهواره تصویری دیده باشند و چون به بلوغ  فکری نرسیده‌اند این مسائل را در میان خود به راحتی بیان می‌کنند.

 

راه کارها:

اگر پدر و مادرها می‌خواهند جلوی این‌گونه سؤالات را در ذهن فرزندان خود بگیرند باید به سه نکته توجّه کنند:

الف.حواس پرتی

اوّلین نکته این است که از روش حواس پرتی استفاده کنیم و سؤال او را نادیده بگیرم.

 

ب. اظهار ناراحتی از سؤال فرزند

نکته‌ی دوم این است که اگر دیدیم فرزندمان روی سؤال خود سماجت دارد، با جملات کوتاه به او القاء کنیم که این سؤال تو، اصلاً سؤال خوبی نیست.

ج. برنامه ریزی

بچّه‌هایی که بیکار هستند خیلی زیاد از پدر و مادر خود سؤال می‌پرسند؛ لذا توصیه ما این است که برای فرزندان خود برنامه داشته باشیم و در زمینه‌های مختلف مانند ورزش، مطالعه کتاب و مشارکت در کارهای خانه آن‌ها را فعّال کنیم.