یکی از ویژگی های کودکان در سنین چهار تا شش سالگی، کنجکاوی است؛ آنها این کنجکاوی را هنگام دیدن چیزهای جدید یا ورود به فضاهای جدید، بروز می‌دهند و سعی در کشف محیط اطراف خود دارند؛ لذا این والدین هستند که باید آنها را در محیط های سالم قرار دهند تا کنجکاوی کودک برای او آسیب رسان نباشد.

گروه های منحرف و کسانی که در رسانه های غربی فعالیّت می‌کنند، از جذّابیّت های کاذب برای جذب کودکان و نوجوانان ما استفاده می‌کنند. والدین نمی‌توانند کودک را به محیطی که ماهواره دارد، ببرند و انتظار داشته باشند که او نبیند.

 

والدین باید در اصل تربیت، تعارف را کنار گذاشته و برخوردشان با خانواده هایی که ماهواره دارند، طوری باشد که آن ها شرم کنند؛ چون این فضا، یک فضای آلوده است. پدر و مادر باید قبل از رفتن به خانه‌ی دوست یا فامیلی که در خانه اش ماهواره دارد، از او خواهش کنند در زمان حضور آنها، ماهواره را روشن نکند و در صورت ممانعت او از این کار، والدین از رفتن به خانه‌ی آنها خودداری کنند. اکثر اوقات تذّکر مؤدبانه و دلسوزانه به خانواده هایی که ماهواره دارند، مؤثر واقع می‌شود.

والدین باید محیط را از این آلودگی ها پاک کنند تا فرزند وارد یک محیط سالم شود؛ این وظیفه ی والدین است که هم در خانه و هم در بیرون، محیط سالمی برای فرزندان خود ایجاد کنند.