ایشان می‌توانند هر دو روش را امتحان کنند و هرکدام را که مناسب بود انجام دهند؛ البته ما قائل  به این دو روش نیستیم. توصیه‌ی ما این است که والدین ویژگی های فرزند خود را بشناسند و از آن طریق او را به غذا خوردن ترغیب کنند.

 

راه‌های ایجاد رغبت در بچّه‌ها

الف. قصّه گویی

اگر کودک به داستان و قصّه علاقه دارد، والدین در موقع غذا خوردن برای او داستان تعریف کنند. البته ممکن است او در ابتدای داستان کنار ما ننشیند و مدام شروع به حرکت کند؛ امّا زمانی که قصّه برای او جذّاب شد، سر سفره می‌آید و به حرف های ما گوش می‌دهد.

 

ب. بازی

همچنین ما می‌توانیم در کنار سفره با فرزندمان بازی کنیم؛ به این صورت که دو سطل می‌آوریم، در یکی مهرهای خانه سازی قرار می‌دهیم و دیگری را خالی می‌گذاریم. به او می‌گوییم: این سطل شکم تو است، می‌خواهم ببینم چند لقمه در دل تو جا می‌شود؛ هر لقمه‌ای را که بخوری یک مهره در این سطل می‌اندازیم.

 

ج. آماده کردن فضای برای غذا خوردن

نکته‌ی آخر این است که والدین فضای خانه را برای غذا خوردن آماده کنند؛ یعنی سفره را در جایی پهن نکنند که باعث حواس پرتی فرزندان شود؛ برخی از والدین سفره را روبروی کمد اسباب بازی فرزندشان پهن می‌کنند؛ لذا وقتی کودک سر سفره می‌نشیند دائم حواسش به وسایل بازی است و می‌خواهد آن‌ها را بردارد.