برای ازدواج به توصیه حضرت آیت‌ الله بهجت، نماز جعفرطیار(علیه السلام) را بخوانید. به علاوه، این دعا را نیز در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و یا هر وقت دیگر زیاد بخوانید: «اَللّهُمَّ اَغنِنی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَ بِطاعَتِکَ عَن مَعصِیتِکَ». برخی از بزرگان توصیه کرده اند این دعا را ۱۱۴ مرتبه در یک مکان مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه خوانده شود.

همچنین زیاد بخوانید:

«رَبِّ إِنِّی لِمَا أَنزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ»؛[۱] «خدایا! بی تردید من به خیری که تو بر من فرو می‌‌فرستی نیازمند و محتاجم».

«رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِمام»؛[۲] «پروردگارا! به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مایه روشنی چشمان ما باشد، و ما را امام پرهیزکاران گردان».

این آیه را زیاد بخوانید به خصوص در قنوت نمازها و صدقه و استغفار فراوان داشته باشید و پس از هر نماز واجب از خداوند درخواست همسر شایسته نماید. چهل روز دعای «یا من تحل به عقد المکاره…»[۳] را بخوانید.

 

از سویی دیگر از برخی معیارهای غیرضروری بگذرید و علاوه بر شایستگی‌های فردی، مانند: خوش اخلاقی، ادب و تحصیل، در اجتماعات سالم مثل مساجد و برنامه‌های مذهبی و میهمانی ها حاضر شوید تا زمینه انتخاب شما مهیا شود و تا حصول شرایط از خداوند کمک بخواهید، که خدا کسی را از خانه اش ناامید برنمی‌گرداند.

 

 

پی نوشت ها


[۱] – قصص، آیه ۲۴٫

[۲] – فرقان، آیه ۷۳٫

[۳] – مفاتیح الجنان.