همان طور که می‌‌دانید معمولاً مقصود بیشتر دختران از چنین ارتباطی، ازدواج و تشکیل خانواده است. اما بسیاری از پسرها از یک ارتباط دوستانه نیت ازدواج ندارند، بلکه فقط به قصد گذراندن اوقات فراغت و ارضای نیازهای جنسی خود به این دوستی‌ها مبادرت می‌‌کنند. بدیهی است، پسری که حتّی به قصد ازدواج به دختری پیشنهاد دوستی می‌‌دهد فرد مناسب و مورد اعتمادی برای ازدواج نیست، چرا که وی خواهان رابطه ای خلاف شرع، خلاف عرف و خلاف اخلاق است. در واقع از کسی که باورها و خواسته های نادرست دارد می‌‌توان هر رفتار پستی را انتظار داشت. بهتر است بدانید هرگونه ارتباطی که موجب به‌وجود آمدن رابطه عاطفی و وابستگی بین دوجنس مخالف شود یک ارتباط ناسالم است.

 

قصد شما برای ازدواج با فردی که احساس خوبی نسبت به او پیدا کرده اید امری طبیعی است، ولی شایسته این است که اگر آن پسر قصد ازدواج با شما را دارد سریعاً به همراه خانواده اش به خواستگاری شما بیاید؛ در غیر این صورت با تکرار دیدار و دوستی شما قصد ازدواج او به حداقل خواهد رسید و خدای نکرده به گناه گرفتار خواهید شد. چرا که همان‌گونه که ذکر شد پسران معمولاً در دیدار با دختران و ارتباط های غیرصحیح نیازهای روحی و روانی خود را ارضا می‌‌کنند. اغلب کسانی که به گناه آلوده شده اند هرگز از ابتدا قصد ارتکاب گناه نداشته اند و صرفاً خواهان رابطه ای پاک بوده اند.

 

یکی از آثار و تبعات سوء دوستی‌های قبل از ازدواج، کم شدن تمایل و رغبت پسران به ازدواج است. واقعیت این است که یکی از محرک های پسران برای اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده احساس نیاز است. وقتی در رابطه و دوستی‌های متعدد با دختران، نیاز عاطفی و روانی و متأسفانه نیاز جنسی پسر پاسخ داده شود، او دیگر تمایل و انگیزه ای برای ازدواج ندارد؛ ضمن این‌که در این شرایط نیز زیر بار بسیاری از مسئولیّت‌ها و هزینه های زندگی مشترک نمی‌‌رود. شما فکر کرده اید که با ادامه دوستی با ایشان، می‌ توانید ازدواج خود را با او از ۱۰درصد به ۱۰۰ درصد برسانید؛ در حالی که اشتباه کرده اید چرا که هرچه رابطه آن پسر با شما بیشتر شود نیازهای متفاوتش را پاسخ می‌‌گیرد و تمایل و انگیزه او با ازدواج با شما کمتر خواهد شد. در واقع شما ناخواسته خودتان را بر خلاف مصلحت‌تان از ازدواج با او محروم می‌‌کنید.

 

بنابراین به شما توصیه می‌‌کنیم سریعاً به این ارتباط غلط پایان دهید. اگر او در آینده کار مناسبی پیدا کند و مشکلاتش برطرف شود با سابقه ای که از عفّت و خودداری از شما در ذهنش باقی مانده ۱۰۰ درصد برای خواستگاری به شما رجوع خواهد کرد؛ در غیر این صورت خوشحال شوید که بازیچه هوس رانی این پسر قرار نگرفته اید. به هر حال با قطع این ارتباط غیراخلاقی نه تنها سلامت روحی و جسمی شما بلکه آبروی شما نیز تضمین خواهد شد. پس با توکّل و صبر به درگاه الهی، تصمیم عاقلانه ای بگیرید تا در آینده از همسری سالم و با ایمان برخوردار شوید.