آیات عظام امام، بهجت، صافى، نورى و وحید: جایز نیست و معامله باطل است ؛ مگر آنکه بداند وسایل چرمى از حیوانى است که مطابق دستور شرع یا با نظارت مسلمانى ذبح شده است.[۱]

آیات عظام تبریزى و مکارم: بنابر احتیاط واجب، جایز نیست و معامله باطل است ؛ مگر آنکه بداند وسایل چرمى از حیوانى است که مطابق دستور شرع یا با نظارت مسلمان، ذبح شده است.[۲]

آیات عظام سیستانى و فاضل: اگر احتمال برود از حیوانى است که به دستور شرع یا با نظارت مسلمان ذبح شده، خرید آن جایز و معامله صحیح است ؛ وگرنه معامله باطل مى باشد.[۳]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[۱] – توضیح المسائل مراجع، م ۲۰۶۱ ؛ وحید، توضیح المسائل، م ۲۰۸۹٫

[۲] – توضیح المسائل مراجع، م ۲۰۶۱٫

[۳] – توضیح المسائل مراجع، م ۲۰۶۱٫