در این متن می خوانید:
      1. توصیه به تقوا و استغفار
      2. اهمّیّت رعایت تقوای الهی
      3. عالم و توجّه به سوی خدای تعالی
      4. حجاب پیش روی چشم انسان و تقوای رفعی
      5. خسارت به تأخیر انداختن توبه
      6. فواید ترک گناه و تقوای الهی
      7. کوتاهی عمر دنیا
      8. رعایت امانت الهی در مسئولیت‌ها
      9. تعریف تقوا
      10. مزایای رعایت تقوای الهی
      11. یاد خدای متعال
      12. آغاز هر کار با حمد الهی
      13. عاجز بودن انسان از درک علوّ خدای متعال
      14. خصوصیّت جهنّمیان
      15. دلائل جهنّمی‌ها برای اعمال خود
      16. خصوصیّت بهشتی‌ها
      17. بیماری حقد
      18. حذف مواردی که مانع یکی شدن می‌شود
      19. انجام عمل برای خدای تعالی
      20. حب و بغض الهی مایه‌ی وحدت و قدرت
      21. پرهیز از فردگرایی
      22. حمد در آغاز و در پایان
      23. سفارش به تقوای الهی
      24. مسئله‌ی یمن
      25. استقلال یمن با الگوگیری از ایران
      26. تجاوز عربستان به یمن با دلارهای نفتی
      27. تجاوز به یمن به جرم استقلال
      28. اشتباه عربستان در تجاوز به یمن
      29. شکست عربستان در این تجاوز
      30. امتیاز حقّ وتو
      31. وجود قانون منع جنگ در ماه‌های حرام در زمان جاهلیّت
      32. تشابه عربستان و رژیم صهیونیستی
      33. انواع مزاحمت‌های عربستان برای جهان اسلام
      34. استفاده کردن از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم یمن
      35. غضب خاصّ الهی
      36. اهداف عربستان از حمله به یمن
      37. عوامل شکست عربستان در برابر یمن
      38. وحدت تمام قبائل در یمن بعد از حمله عربستان
      39. شکست عربستان و وعده‌ی خدای متعال
      40. مسئله‌ی هسته‌ای
      41. مذاکره با دشمن
      42. استفاده آمریکا و فرانسه از سلاح اتمی
      43. توجّه مذاکره‌کننده به دشمنی طرف مذاکره
      44. دغدغه‌های رهبری در مورد مذاکرات
      45. فریبکاری آمریکا در مذاکرات
      46. دقّت داشتن در برابر دشمن فریبکار
      47. رعایت خطوط قرمز در مسئله‌ی هسته‌ای
      48. بازرسی از مراکز نظامی تجاوز آشکار
      49. عهد با دشمنان از نظر قرآن کریم
      50. بعد اقتصادی در قرآن کریم
      51. خدا مالک خزائن دنیا
      52. ویژگی‌های ماه رجب
      53. معنای اصم بودن ماه رجب
      54. بعد نظامی در آیات قرآن کریم
      55. فرمان خدای متعال به شن‌های طبس
      56. نگرانی از رفت و آمدهای مشکوک آمریکایی
      57. توصیه به استفاده از ظرفیت ماه رجب و شب لیله الرّغائب
      58. نامگذاری شب لیله الرّغائب توسّط ملائکه
      59. اعمال ماه رجب

«أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏ * رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری * وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْری * وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانی‏ * یَفْقَهُوا قَوْلی‏»[۱].

«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ الصَّلَاهُ عَلَی سَیِّدِ الأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ طَبِیبِ نُفوسِنَا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْمَعْصُومِینَ سِیَّمَا الْحُجَّهِ بَقِیَّهِ اللهِ فِی الْعَالَمِینَ أَرْواحُنَا وَ أَرْواحُ مَنْ سِوَاهُ فِداهُ وَ عَجَّلَ اللهُ فَرَجَهُ وَ رَزَقَنَا اللهُ صُحْبَتَهُ وَ نُصْرَتَهُ وَ اللَّعْنُ عَلَی أَعْدَائِهِم أَجْمَعینَ».

«أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ».

توصیه به تقوا و استغفار

شما مؤمنان، پاکدلان، خوبان و نفس ضعیف خود را به یاد خدا، اهتمام به تحصیل رضای خدا، پرهیز از محرّمات و ورود در قرقگاه‌های خدا می‌‌نمایم.

اهمّیّت رعایت تقوای الهی

متذکّر می‌‌شوم که اگر انسان رعایت تقوا نکند، از هدایت الهی محروم می‌‌ماند. خداوند منّان هدایت‌های عدیده‌ای را برای بندگان خود منظور فرموده است.

عالم و توجّه به سوی خدای تعالی

زمین و زمان، ذرّات خاک، دریاها، کهکشان‌ها، ستارگان، درختان، نور و هوا و انرژی همه و همه فلش‌هایی هستند که ما را متوجّه خدا بکنند. «وَ فِی کُلِ شَی‏ءٍ لَهُ»[۲] همه‌ی موجودات آیینه‌هایی هستند که جمال و جلال خدای متعال هستند.

حجاب پیش روی چشم انسان و تقوای رفعی

 لکن ما محجوب هستیم و حجاب رذیلت، حجاب معصیت، حجاب غفلت، حجاب کثرت مانع است که ما خدا را در موجوات با چشم دل تماشا بکنیم. اگر کسی ترک گناه بکند، دفعاً و رفعاً آنچه تا کنون انجام داده است توبه بکند. خدایا ما هم آرزو داریم که توبه‌ی ما قبول بشود و جزء تائبین باشیم و ظلمات و غبارها و حجاب‌های ضخیمی که مانع رؤیّت جمال تو است، به لطف خود از ما رفع بشود.

این تقوای رفعی است. توبه چون واجب است کسی که ترک توبه می‌‌کند، مرتکب خلاف می‌‌شود. حجابی بر حجاب‌ها افزوده می‌‌شود. از همه‌ی گناهان ما و غفلت‌های ما و از همه‌ی طاعت‌هایی که توأم با معرفت و توجّه و اخلاص نبوده است باید توبه بکنیم. از همه‌ی گذشته‌های خود در پیشگاه خدای متعال عذرخواهی بکنیم.

خسارت به تأخیر انداختن توبه

تأخیر توبه عوارض دارد، خسارت‌ها دارد. گاهی هم توفیق توبه از انسان گرفته می‌‌شود و تقوای دفعی گناه را انسان دفع بکند و به حریم گناه نزدیک نشود.

فواید ترک گناه و تقوای الهی

اگر ما به عون الله چنین تقوایی تحصیل کردیم، خدا ما را هدایت می‌‌کند. هدایت می‌‌کند یعنی خدا با ما دوستی می‌‌کند. یعنی خدا دست ما را می‌‌گیرد و او خود ما را از خطرات دشمن حفاظت می‌‌کند. هم خطرناک‌ترین دشمن که نفس امّاره است که منهای مدد خدا ما قدرت بر نفس خود نداریم. خدا موجود عاجز ضعیف را باید مورد ترحّم خود قرار بدهد و ما را از خطر نفس امّاره برهاند.

«وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسی‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّی»[۳] این هدایت همان رحم پروردگار است. خدا به ما رحم بکند. مخصوصاً کسانی که در سنگرهای خدمت هستند، عناوین اعتباری آن‌ها را دلگرم و دلخوش نکند. خدا می‌‌داند عمر این وزارت‌ها، این سمت‌های دولتی این مسئولیت‌های دهان پر کن بسیار کوتاه است.

کوتاهی عمر دنیا

 اساساً عمر دنیا کوتاه است، اساساً زندگی ما در این عالم طولانی نیست. مسافر هستیم که سفر ما به سرعت دارد طی می‌‌شود و فرصت‌ها را داریم از دست می‌‌دهیم. به خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی و مملکتی. خدا نکند انسان سرگرم پرداختن به بقای خود، به موقعیت خود، به ازدیاد ثروت خود، به بند کردن دست کسان خود باشد.

رعایت امانت الهی در مسئولیت‌ها

خدا نکند انسان در پست‌های دولتی که امانت‌های الهی است و امانت‌هایی است که شهدا سپرده‌اند و همه طلبکار هستند، آدم نوکر یک جریان باشد و چشم خود را ببندد و هرچه جریان گفت آن را به جای خدای متعال قرار بدهد. می‌‌گذرد و قابل جبران نخواهد بود.

تعریف تقوا

تقوا این است که انسان هر سمتی است، آخوند است، خطیب جمعه است، قاضی است، رئیس قوّه است، رئیس مجلس است، رئیس جمهور است، قبل از آن که این عنوان ریاست را داشته باشد، مخلوق خدای متعال است، ملک پروردکار متعال است. بنده است، ضعیف و ناتوان است، هرچه دارد برای خدا است و هیچ چیزی از غیر خدا ندارد.

مزایای رعایت تقوای الهی

اگر این نکته همواره در وجود انسان حضور داشته است، انسان دوام ذکر پیدا می‌‌کند، کار او ذکر خواهد شد، خدمت او عبادت خواهد شد و چنین کسی همواره به مصحلت می‌‌رسد، گفتار مفسده نمی‌شود.

یاد خدای متعال

«فَاذْکُرُونی‏ أَذْکُرْکُمْ»[۴] من را باید بکنید، شما را یاد می‌‌کنم. یاد خدا به این است که خدا ما را تنها نمی‌گذارد و اگر خدای متعال همراه ما بود، یار ما بود، دست ما را گرفت، ما کاری نمی‌کنیم که بعداً پشیمان بشویم. غفلت‌ها است ما را گرفتار ندامت‌ها می‌‌کند. امّا با یاد خدا، با نام خدا، با خدا بودن آدمی را همواره در مسیر صعود قرار می‌‌دهد که «إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»[۵].

آغاز هر کار با حمد الهی

در تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی حمد که دریای بی‌پایان است و چشمه‌ی همیشه جوشان است و ثروت‌های تمام نشدنی در این سوره‌ی مبارکه است، توصیه‌ی قرآن کریم و بیاناتی که در مورد حمد دارد معلوم می‌‌شود که انسان هر عبادتی را، هر کار خیری را، هر دعایی را باید با حمد آغاز بکند.

عاجز بودن انسان از درک علوّ خدای متعال

«یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ»[۶] در رکوع و سجده می‌‌گوییم «سُبْحَانَ رَبِّیَ الْأَعْلَى وَ بِحَمْدِهِ» که ذکر سجده است. ما در اعلی مرتبه خدا را می‌‌یابیم، خدا در تمام مراتب با ما است ولی ما علوّ خدا را، برتری خدا را درک نمی‌کنیم ولی در حال سجده که خود را کوچک می‌‌کنیم «رَبِّیَ الْأَعْلَى» می‌‌گوییم.

در حال سجده «سُبْحَانَ رَبِّیَ الْعَظِیمِ» ولی در هر دو می‌‌گوییم به حمد او ما تسبیح می‌‌کنیم و امیر المؤمنین فرمود: «جَعَلَ الْحَمْدَ مِفْتَاحاً لِذِکْرِهِ»[۷] یاد خدا، نام خدا و هر حرکتی اگر آدم متذکّر بشود که با عنایت خدای متعال، با لطف خدای متعال، با قوّت خدای متعال دارد کار می‌‌کند، همیشه شکر می‌‌کند، چون هر کاری می‌‌کند نعمت الهی است. آدم هیچ کاره است همه کاره‌ی او خدا است. لذا افتتاح کار با حمد است و اگر انسان بهشتی باشد همین‌جا هم قلب او بهشتی باشد.

یک نکته عرض بکنم که فرق بین بهشتی‌ها و جهنّمی‌ها یکی از فارق‌ها، یکی از ممیّز‌ها که بهشتی و جهنّمی را تمیز می‌‌دهد.

خصوصیّت جهنّمیان

 خصوصیّت جهنّمی‌ها این است که با همدیگر تخاصم دارند. جهنّمی‌ها همیشه به جان هم می‌‌افتند. هم بالفعل با همدیگر همدلی ندارند، هم زبانی ندارند بلکه «کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّهٌ لَعَنَتْ أُخْتَها»[۸] هر گروهی که وارد جهنّم می‌‌شود، خواهرهای خود را نمی‌گوید اخوها آن‌جا همه مردانگی را از دست دادند، هیچ مردی با صفت مردانگی جهنّمی نمی‌شود.

دلائل جهنّمی‌ها برای اعمال خود

هر جهنّمی که وارد جهنّم بشود، یکی دیگر را لعنت می‌‌کند. تمام شکست‌ها، عدم موفّقیت‌ها را به گردن یک کسی دیگر می‌‌اندازد. قبلی‌ها بد کردند، فلان آدم باعث شد، اگر فلان گروه نبود، ما موفّق بودیم، ما مانع در خدمت داریم، نمی‌گذارند ما کار بکنیم. این حرف‌ها، حرف‌های بهشتی‌ها نیست. «کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّهٌ لَعَنَتْ أُخْتَها».

خصوصیّت بهشتی‌ها

خصیصه‌ی دیگر بهشتی‌ها این است که «وَ نَزَعْنا ما فی‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلى‏ سُرُرٍ مُتَقابِلینَ‏»[۹] خدا لطفی که می‌‌کند این سینه‌ها را صاف می‌‌کند، این دل‌ها را از تمام بیماری‌ها، از همه‌ی بیماری‌های اخلافی نزع می‌‌کند که یکی از بیماری‌های مهلک اخلاقی حقد است.

بیماری حقد

کینه‌ای که انسان نسبت به اشخاص دارد، نسبت به گروه‌ها دارد. این دل پاک همه را از خود می‌‌داند، نه پیغمبر ما از ما است، «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ»[۱۰] طینت‌ها و خمیره‌های ما یکی است.

ما یکی هستیم، ما جدایی نداریم. «خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً»[۱۱] همه‌ی این‌ها پیام دارد. اصلاً دو تا نیستیم، چند تا نیستیم، ما یکی هستیم. اگر یکی از ما ساقط بشویم، ضرر این به همه می‌‌رسد. نگذاریم فاصله‌ها زیاد بشود. نگذاریم اشخاص از دست بروند. این ضرر عمومی است این ضرر اجتماعی است.

حذف مواردی که مانع یکی شدن می‌شود

«نَزَعْنا ما فی‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ» نزع می‌‌کنیم آنچه در دل‌های آن‌ها از غل از ناخالصی است، این‌ها را از دل آن‌ها بیرون می‌‌کنیم گرایش‌های شخصی، انحصارطلبی‌ها، گروه گرایی‌ها، دیگران را حذف کردن و افرادی فکر می‌‌کنند این‌ها خودی هستند که در جهنّم، در آخرت خود این‌ها ناخودی هستند.

انجام عمل برای خدای تعالی

 این‌جا خیال می‌‌کنند کمک کرد من به جایی رسیدم این دوست من است، نخیر «الْأَخِلاَّءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلاَّ الْمُتَّقینَ‏»[۱۲] جز آن‌هایی که برای خدا حمایت کردند کسی در پست مناسب قرار گرفت، بقیه‌ی حمایت‌هایی که جذب و دفع است تمام این‌ها تبدیل به تخاصم روز قیامت واقع می‌‌شود.

حب و بغض الهی مایه‌ی وحدت و قدرت

 امّا حبّ فی الله، بعض فی الله این‌ها مایه‌ی وحدت در این‌جا و آن‌جا است و مایه‌ی قدرت در این‌جا و آن‌جا است. مایه‌ی آرامش در این‌جا و آن‌جا است.

پرهیز از فردگرایی

این به سفارش آغاز سال رهبر معظّم انقلاب هم تناسب پیدا می‌‌کند. سعی بکنیم که از این دیوارها خود را به آن طرف دیوار بکشیم. از این محدودیّت‌هایی که ما را از جامعه و از یکدیگر جدا می‌‌کند به خاطر خدا بیرون بیاییم.

حمد در آغاز و در پایان

کسی که بهشتی شد «وَ آخِرُ دَعْواهُمْ»[۱۳]. پس حمد هم افتتاح و آغاز است و هم «وَ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ‏» دیگر وقتی انسان به پایان می‌‌رسد می‌‌بیند که عجب خدایی، عجب لطفی، عجب دوستانی، عجب دل‌هایی همراه ما بودند که ما به این موفّقیّت‌ها رسیدیم آخرین مقام که تجلّی آن حمد است «وَ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ‏».

«أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ»

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * وَ الْعَصْرِ * إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی‏ خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ».[۱۴]

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ کَمَا هُوَ أَهْلُهُ اللَّهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمَ عَلَی سَیِّدِ الأَنبِیَاءِ مَوْلَانَا أَبِی الْقَاسِمِ الْمُصْطَفَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی سَیِّدِ الأَوْصِیَاءِ أَمیرَ الْمُؤمِنینَ عَلِیِّ بْنِ أَبی‌طَالِبِ وَ عَلَی سَیِّدَهِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ فَاطِمَهَ الزَّهراءِ وَ عَلَی سَیِّدی شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ وَ صَلِّ عَلَی أَئِمَّهِ الْمُسْلِمینَ عَلِیِّ بنِ الْحُسَیْنِ وَ مَحَمَّدِ بْنِ علیٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ موسَی بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلیِّ بْنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بْنِ علیٍّ و علیِّ بنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلیٍّ وَ الْخَلَفِ الصَّالِحِ الْقَائِمِ خُلَفَائِکَ فِی خَلْقِکَ وَ أُمَنَائِکَ فِی عِبادِکَ بِهِم نَتوَلَّی وَ مِنْ أَعْدَائِهِمْ نَتَبَرَّءُ إِلَی اللهِ سُبْحَانَ».

«أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ وَ نَفْسِی‏ بِتَقْوَى اللَّهِ».

سفارش به تقوای الهی

شما بندگان خوب خدا، شما طالبان قرب خدا، شما شیدایان اسماء حسنای پروردگار متعال را و خود را به تقوای الهی دعوت می‌‌کنم. تقوا باعث می‌‌شود که بهشت در کنار انسان قرار بگیرد و بی‌تقوایی راه بهشت را یا می‌‌بندد یا طولانی می‌‌کند. لذا فرمود: «وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّهُ لِلْمُتَّقینَ غَیْرَ بَعیدٍ»[۱۵].

مسئله‌ی یمن

مطالبی که در این خطبه به عرض شما بزرگان و بزرگواران باید برسد مسئله‌ی اوّل که از مسائل مهمّ جهان اسلام است مسئله‌ی یمن است. ما اسرار رخدادهای که واقع می‌‌شود را نمی‌دانیم ولی آنچه مسلّم است خدای حکیم، خدای مقتدر، خدای ناظر، خدای محیط دارد اوضاع جهان را متحوّل می‌‌کند و عبرت‌ها یکی بعد از دیگری باید مایه‌ی بیداری عالم اسلام و افزایش بیداری و بصیرت در خود ما باشد همه‌ی این‌ها را کلاس‌های معرفت حق بدانیم.

استقلال یمن با الگوگیری از ایران

هیچ کسی گمان نمی‌کرد یمن یک کشور فقیر در مسیری قرار بگیرد که رئیس جمهور یمن با پای خود صحنه را ترک بکند و از کشور فرار بکند و مردم یک انسجام یک وحدتی پیدا بکنند و زمینه‌ی استقلال، زمینه‌ی آزادی، زمینه‌ی شکوفایی خود مردم در به دست آوردن حاکمیّت بر خویشتن خویش آن هم با اعتقادات اسلامی و دینی و با الهام گرفتن از نهضت صد درصد اسلامی ایران با شعارهای مشترک و با اهداف مطرح شده.

تجاوز عربستان به یمن با دلارهای نفتی

 و در این میان کشور عربستان سعودی و چند کشوری که در اختیار قدرت‌های بزرگ جهانی هستند و از سرمایه‌ی عظیم ملّت اسلام که نفت است در اختیار رژیم‌های سلطنتی قرار گرفته است و دلارهای بی‌حد و حصری که حقّ مردم است در خزانه‌های خود جمع کردند این‌ها یک مرتبه وحشت بکنند و با اشاره‌ی آمریکا، بدون اعتنای به قراردادهای بین المللی، به حقوق شرعی، به مرزهای قانونی یک کشور تجاوز آشکار بکنند.

تجاوز به یمن به جرم استقلال

به یک کشوری که هیچ جرمی و تعرّض به کشور همسایه ندارد و هیچ حرکتی که موجب جنگ علیه آن‌ها بشود از آن‌ها سر نزده است. یک ملّت به جرم این‌که می‌‌خواهد خود باشد، تحت سلطه نباشد، باید زیر بمب‌های مخرّب آتش‌زا و مرگ‌بار قرار بگیرد.

اشتباه عربستان در تجاوز به یمن

 این خبط و اشتباه و این جنایت و این ظلم عظیمی که عربستان سعودی کرد برای او خسارت صد درصد بود. یک رژیمی که هیچ گاه با هیچ کافری، با هیچ ملحدی، با هیچ متجاوزی، با هیچ ظالمی درگیر نشده است. ولی این دلارها را مرتّب داده است، سلاح جمع کرده است و این سلاح‌های مخرّب و مدرن را در یک کشوری که هم فقیر است و هم تعرّضی به جایی ندارد علیه این کشور که این دستور آمریکا برای این است که سلاح‌های بیشتری را بفروشد و دلارهای بیشتری را به خود اختصاص بدهد، برای توسعه‌ی جنایات جهانی خود این سلاح‌ها را بیاورد در این جا آزمایش بکند، در این‌جا به کار ببرد.

شکست عربستان در این تجاوز

این یک شکست سیاسی، یک ذلّت جهانی است یک کشوری که خود را مسلمان می‌‌داند، یک کشوری که سرنوشت حرمین شریفین در اختیار او است، یک کشوری که همه ساله از نقاط مختلف عالم در موسم حج مسلمان‌ها آن‌جا می‌‌آیند و این‌ها خود را خادم الحرمین قلمداد می‌‌کنند، معلوم می‌‌شود هیچ تعهدّی به دین و اسلام و حقوق مسلمان‌ها ندارد و برای حفظ سرمایه‌های مسلمان‌ها بی‌مهابا به بهانه‌های کوچک این سرمایه‌ها به کشورهای که با این ائتلاف بکنند رشوه داده می‌‌شود و به کشورهای قدرتمند درنده‌ی قانون شکن بی‌تعهّد رشوه داده می‌‌شود.

امتیاز حقّ وتو

 این حقّ وتو که این‌ها دارند این قانون جنگل است. این‌ها درنده‌های هستند که باید خلع سلاح بشود و این نوچه‌ها به بهانه‌هایی دارای خود را به آن‌ها می‌‌دهند که آن‌ها از این‌ها حمایت بکنند. این رسوایی سیاسی است، این رسوایی فرهنگی است، این رسوایی جهانی است، این رسوایی اسلامی است و افشای چهره‌ی واقعی این‌ها که هیچ نوع پایبندی نه تنها به مسئله‌ی اسلام و معنویّت و قداست حرمین باقی نگذاشتند بلکه به عربیّت خود هم پایبند نبودند. زیرا که مسئله‌ی جنگ در ماه‌های حرام قبل از اسلام هم حاکم بوده است، رایج بوده است، یک فرهنگ پذیرفته شده است.

وجود قانون منع جنگ در ماه‌های حرام در زمان جاهلیّت

حتّی در زمان جاهلیّت که همواره آتش جنگ روشن بوده است و هیچ امنی نبوده است، در هیچ کجای محیط جزیره العرب امنیّت پایداری نبوده است، چهار ماه را به عنوان آتش بس قبول کرده بودند که بتوانند یک چهار ماهی نفسی بکشند. امّا این‌ها حرمت و قداست ماه‌های حرام را هم درهم شکستند و در همین ماه رجب المرجب ملاحظه کردید که این آتش‌ها بر سر مسلمانان مظلوم یمن بیش از سه هزار شهید، چهارصد کودک را کشتند.

تشابه عربستان و رژیم صهیونیستی

 جز رژیم سفاک جعلی ردنده‌ی ذاتی که اساساً این‌طور به وجود آوردند، یعنی رژیم جعلی صهیونیستی این یک روی دیگر آن سکه بود.

انواع مزاحمت‌های عربستان برای جهان اسلام

این ددمنشی وابسته‌ی به قدرت‌های بزرگ که به عنوان یک مدّعی برای مزاحمت با عالم اسلام و برای به چالش کشیدن و پایمال کردن حقوق همه جانبه‌ی مسلمان‌ها از ایجاد فتنه و اختلاف گرفته تا تشکیل گروه‌های تروریستی و آدم‌کشی تا حمله‌ی مستقیم این همان‌گونه که مقام معظّم رهبری (دامه ذله العالی) فرمودند این شبیه به حمله‌ی صهیونیست‌ها به غزه و لبنان بود.

استفاده کردن از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم یمن

و عجیب این است که این جنایت را، این قانون‌شکنی را، این قساوت را این جنایت جنگی را که از سلاح‌های غیر متعارف علیه مردم بی‌دفاع استفاده کردند از سلاح‌های فسفری استفاده کردند، از سلاح‌هایی که در جنگ هم نباید از آن‌ها استفاده بشود این‌ها استفاده کردند برای مردمی که دفاعی هم از خود نکرده‌اند.

غضب خاصّ الهی

امّا چه نتیجه‌ای گرفتند؟ این‌ها می‌‌گویند ما به اهداف خود در این توفان رسیدیم. عجب طوفانی علیه خود و موجودیّت خود به وجو آوردید. این از آن غضب‌های خاصّ خدا است که یک رژیمی را وادار می‌‌کند با دست خود زمینه‌های نابودی خود را فراهم بکند و این رژیم با دست خود اعتباری که نداشت ولی همه‌ی اعتبارات خود را در این قمار باخت.

اهداف عربستان از حمله به یمن

حالا چه اهدافی در سر می‌‌پروراندند که این‌ها به این اهداف از پیش تعیین‌شده رسیده‌اند. این‌ها می‌‌خواستند که مرزهای عربستان را امن بکنند، گروه‌های وابسته‌ی به عربستان را در داخل یمن اقتدار بیشتر بدهند، سلاح‌های انصار الله را نابود بکنند، رئیس جمهور وابسته‌ی فراری غیر قانونی را دوباره برگرداند. سیطره و سلطه‌ی خود را به یمن مستقر بکنند و گروه‌های تروریستی القاعده را حمایت بکنند، دلگرم بکنند که یمن به سامان نرسد و ملاحظه می‌‌کنید در هیچ یک از این اهداف موفّق نبودند. نه توانستند به سلاح‌های انصار الله ضربه‌ای بزنند. کما این‌که در حمله‌ی مصر هم این‌ها چریک‌های عادت کرده‌ی به زندگی در کوه‌ها و بیابان‌ها هستند و با یک رژیم اشرافی با یک مشت نظامی‌های بی‌اصالت با سلاح‌هایی که… اسلحه که کار نمی‌کند.

عوامل شکست عربستان در برابر یمن

ایمان کار می‌‌کند، عقیده کار می‌‌کند، اراده کار می‌‌کند، شجاعت کار می‌‌کند و آبدیدگی و فولادین شدن کار می‌‌کند. این‌ها را که عربستانی‌ها نداشتند. این‌ها برای انصار الله است، برای این مردم سختی کشیده‌ی یمن است.

وحدت تمام قبائل در یمن بعد از حمله عربستان

نه به سلاح آن‌ها، نه به روحیه‌ی آن‌ها، نه تنها صدمه‌ای وارد نشد، بلکه هم روحیه‌ها تقویت شد و هم آن گروه‌های قبایلی که هنوز با انصار الله منسجم نشده بودند در برابر خصمی که هستی یمنی‌ها را هدف قرار داد انسجام این‌ها را بیشتر کردند و یمن که ۲۰ استان دارد، امروز ۱۸ استان آن تحت سیطره‌ی انصار الله است و القاعده و گروه‌های تروریستی مناطق مختلفی را عقب‌نشینی کردند، بقیه هم این اقتدار انصار الله و مردم یمن و ارتش یمن این‌ها را هم در یک فشار خاصّی قرار دادند که تا کنون این چنین نبوده است.

شکست عربستان و وعده‌ی خدای متعال

در تمام اهدافی که عربستان فکر می‌‌کرد شکست خورد هم خسارت دنیوی هم خسارت آبرویی هم خسارت دینی «إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ»[۱۶] بنابراین متجاوز همیشه رسوا است، بنابراین نوکران آمریکا همیشه ذلیل هستند و شکست خورده هستند و در مقابله‌ی با ملّت‌ها و انقلاب‌ها همان‌گونه که آمریکا و مزدوران او در ایران برای همیشه رفتند در کشورهای دیگر هم چنین خواهد شد إن‌شاءالله.

مسئله‌ی هسته‌ای

نکته‌ی بعدی مسئله‌ی هسته‌ای است که مذاکرات برای آخرین بار شروع شده است و طی چند ماه بنا است به پایان برسد. در این جهت هم هشدارهای مقام معظّم رهبری که هم پشتوانه‌ی معنوی دارد خدای منّان هم امام را و هم ایشان را با تأییدات غیبی در رفتار و گفتار خود مصونیتی داده است که تاکنون حرفی به گزاف نفرموده‌اند و آنچه می‌‌گویند منشأ آن تقوا است، بینش الهی است، با هدایت‌های الهی همراه است و هم با تجارب واقع‌بینانه همراه است.

مذاکره با دشمن

یک مسئله این است که ما با دشمن داریم مذاکره می‌‌کنیم. دشمن قسم خورده‌ای که از موقع تأسیس خود تا به امروز به هیچ ملّتی و به هیچ کشوری رحم نکرده است و تمام نرمش‌های او مقدّمه‌ یا تاکتیکی برای نابودی طرف خود بوده است. یک چنین دشمنی که هویت او، موجودیّت او خیانت است، جنایت است، اعتقادی به دین ندارند، پایبندی به قوانین بین المللی ندارند، مهاری ندارند، یک درنده‌های بی‌مهار که از نیروی اتم، از سلاح‌های اتمی استفاده کردند.

استفاده آمریکا و فرانسه از سلاح اتمی

 هم آمریکا در جنایت جهانی خود علیه ژاپن از این سلاح استفاده کرده است و فرانسه در آزمایشگاهی که به دریاها، به محیط زیست صدمه زده است از این عنصر خطرناک مرگبار استفاده کرده است.  این‌ها روی باروت نشستند دارند دنیا را تهدید می‌‌کنند، ضربه‌های اساسی را هم زدند و این‌ها مدّعی شدند.

توجّه مذاکره‌کننده به دشمنی طرف مذاکره

 باید مذاکره‌کننده‌های عزیز ما که مردم ما به تبعیّت رهبر عزیز از تیم مذاکره حمایت کرده است و حمایت می‌‌کند امّا باید توجّه داشته باشند که با چه کسی دارند مذاکره می‌‌کنند و طرف آن‌ها در چه موقعیتی و با چه سوابقی است.

دغدغه‌های رهبری در مورد مذاکرات

نکته‌ی دوم دغدغه‌ی مقام معظّم رهبری که عالی‌ترین مقام مقدّس برای جهان اسلام بعد از امام زمان (ارواحنا فداه) است این دیانت ما، اعتقادات دینی ما اقتضاء دارد که این دغدغه را جدی بگیریم معلوم می‌‌شود مسئله بسیار پیچیده است، به این سادگی‌ها نیست که ما با لبخندها یا با درگوشی به ما یک چیزهایی را می‌‌گویند و کار خود را می‌‌کنند با این چیزها ما خدایی ناخواسته یک وقت غافل نباشیم و غافلگیر نشویم.

فریبکاری آمریکا در مذاکرات

نکته‌ی بعدی این تذکّر به این معنا بود که آمریکا در تمام قراردادها، مذاکرات خود را نشان داده است. در همان آن مذاکراتی که در ظاهر یک طور نشان می‌‌دادند، این‌ها از پیش بیانیه‌ای را آماده کرده بودند و آن بیانیه را کاخ سفید ارائه کرد خلاف آن چیزهایی بود که تیم ما می‌‌گوید یا در متن آمده است.

دقّت داشتن در برابر دشمن فریبکار

هم به راحتی دروغ می‌‌گویند، هم تهدید می‌‌کنند و هم قابل اعتماد نیستند، عهدشکنی می‌‌کنند بنابراین باید با حواس جمع، با اعتماد به خدا با شجاعت لازم، با روحیه‌ی حماسی نه انفعالی آن‌ها شعار بدهند، آن‌ها برای خود باغ و بستان بکارند ما می‌‌گوییم این‌ها برای راضی کردن خصم خود این حرف‌ها را زده است، این‌ها برای داخل خود ما خوب است در صحنه‌ی جهانی و در معقتدات ما این نوع خام شدن‌ها هیچ جایگاهی ندارد.

رعایت خطوط قرمز در مسئله‌ی هسته‌ای

مسئله‌ی بعدی رعایت خطوط قرمز است که در این خطوط قرمز ما در خطبه‌های دیگر و خطبای بزرگوار این تریبون مطالبی را گفتند. ولی من روی این پایگاه‌های امنیتی و نظامی تأیید دارم.

بازرسی از مراکز نظامی تجاوز آشکار

 اگر خدایی ناخواسته تیم مذاکره قبول بکند که دست آن‌ها برای بازرسی‌ بازرسی‌های غیر متعارف باز باشد و در هر وقتی به هر مکانی که اعلام کردند که ما مشکوک هستیم، بتوانند دسترسی بازرسی پیدا بکنند این یک ذلّت آشکار، یک امر خلاف قرآن، خلاف شرع، خلاف حماسه‌ی ۳۶ ساله‌ی این ملّت است و به تعبیر سردار سلامی جانشین محترم سپاه پاسداران که گفت این یک تجاوز آشکار به یک کشور است. کدام کشور حتّی ضعیف،‌ این ذلّت را می‌‌پذیرد که به خصم دونی که قصد هویت ما و حیثیت ما را کرده است بگوییم این‌ها آزاد باشند به هر نقطه‌ای هر وقت خواستند دسترسی پیدا بکنند و تعجّب از بعضی از مسئولین است که در توجیه در مصاحبه‌ها گفتند خوب آن‌ها می‌‌آیند ما اجازه نمی‌دهیم. خوب اگر می‌‌توانید اجازه ندهید، تیم مذاکره کننده نماینده‌ی یک ملّت غیور و حماسی است همان‌جا بایستید قبول نکنید ما قبول نمی‌کنیم و بعد هم نمی‌گذاریم آن وقت آن‌ها به ما می‌‌گویند عهدشکن هستند.

عهد با دشمنان از نظر قرآن کریم

 گرچه اگر یک چنین عهدی باشد، عهد نیست قرآن کریم می‌‌فرماید: «یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً»[۱۷] این استراتژی دین ما و قرآن ما است اصلاً این تعهّد نه قانونی است و نه شرعی است و نه مورد قبول نظام و ملّت ولی بر فرض قبول کردیم بعد نمی‌گذاریم و یک‌جای دیگر را نشان می‌‌دهیم این از همان حرف‌هایی است که آن‌ها می‌‌گویند دروغ می گویند و عملی هم نیست این نکته نکته‌ی مهمی بود خواستم عرض بکنم.

این ایام یادآور اعجاز انقلاب ما، حقانیّت ما است. ما در قرآن کریم و آیه داریم یکی مربوط به بعد امنیتی ما است، یکی به بعد اقتصادی ما است.

بعد اقتصادی در قرآن کریم

آن‌ها در سوره‌ی مبارکه‌ی منافقون دارد که گفتند: «لا تُنْفِقُوا عَلى‏ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى یَنْفَضُّوا»[۱۸] گفتند محاصره‌ی اقتصادی بکنید، این‌ها را تحت فشار قرار بدهید تا پیغمبر تنها بماند و این‌ها از اطراف پیغمبر بروند.

خدا مالک خزائن دنیا

 قرآن کریم می‌‌فرماید: «وَ لِلَّهِ خَزائِنُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» شما حساب کجا را دارید می‌‌کنید خدا خزائن آسمان و زمین را در اختیار خود دارد این رشته‌ی آسمان را قطع نکنید «وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُونَ‏َ»[۱۹].

ویژگی‌های ماه رجب

ماه رجب است، رجب اصب است، رجب اصم است، رجب اصب است ریزش رحمت الهی «أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً»[۲۰] هم نعمت‌های معنوی، هم نعمت‌های ظاهری ریزش آبشارگونه دارد.

معنای اصم بودن ماه رجب

خود را در معرض این رحمت قرار بدهید. هم اصم است، دوست صمیمی می‌‌گویند یعنی داخل آن پر است، جای جای این ماه پر معنویّت پر نور پر حمایت‌ها و عنایت‌های حق تعالی است. یکی مسئله‌ی اقتصادی را از محاصره قرآن تصریح کرده است این روزهای ما را دیده است و درس همیشه است و قرآن کریم به روز است.

بعد نظامی در آیات قرآن کریم

 یکی هم مسئله‌ی نظامی است. «وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»[۲۱] خدای متعال می‌‌فرماید: تمام موجودات زمینی و آسمانی قشون خدا هستند.

فرمان خدای متعال به شن‌های طبس

یک جاهایی قشون مسلّح شما اصلاً خبر ندارند، خواب هستند، بی‌خبر هستند امّا خدای متعال به شن‌های بیابان طبس این فرمان را داد که ما یک گلوله هم مصرف نکنیم، یک شهید هم ندهیم و آن‌ها این‌طور مفتضح بشوند «أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحابِ الْفیلِ»[۲۲] مملکت مملکت اهل بیت است، آموزه‌های ما این است.

نگرانی از رفت و آمدهای مشکوک آمریکایی

 ما نگران چه چیز هستیم که انفعالی برخورد بکنیم و این رفت و آمدهای مشکوک آمریکایی از مسئولین محترم عمل به توصیه‌ی حضرت آقا که همدلی است، مردم را به شبهه نیندازند، امور ناگفتنی برای مردم وجود ندارد، پس پرده را برای مردم بگویند، اعتماد مردم را جلب بکنند.

توصیه به استفاده از ظرفیت ماه رجب و شب لیله الرّغائب

توصیه به استفاده از ظرفیت‌های رجب را داریم که در لیله الرّغائبی که گذشت روایت دارد تمامی ملائکه کنار کعبه نازل می‌‌شوند.

نامگذاری شب لیله الرّغائب توسّط ملائکه

 و این رغائب هم اسمی است که ملائکه برای شب گذشته گذاشتند «لَیْلَهٌ تُسَمِّیهَا الْمَلَائِکَهُ لَیْلَهَ الرَّغَائِبِ‏»[۲۳] رغائب جمع رغیبه است، رغیبه عطای بزرگ است. خدا خزانه‌ی خود را باز کرده است

گر کدا کاهل بود                    تقصیر صاحبخانه نیست.

اعمال ماه رجب

خدا می‌‌گوید بیایید به شما بدهم و آن‌ها می‌‌گویند: «أَنْ تَغْفِرَ لِصُوَّامِ رَجَبٍ‏»[۲۴] برای روزه‌دارن رجب دعا می‌‌کنند از مناجات‌هایی که در این ماه است خصوصاً مناجات امام زمان (اروحنا فداه) «یَا ذَا الْمِنَّهِ السَّابِقَهِ» و از دعاها استفاده‌ی کامل را داشته باشیم.

«أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ * بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم * إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ * إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ‏».[۲۵]


[۱]– سوره‌ی طه، آیات ۲۵ تا ۲۸٫

[۲]– بحار الأنوار، ج ‏۸۱، ص ۱۸۴٫

[۳]– سوره‌ی یونس، آیه ۵۳٫

[۴]– سوره‌ی بقره، آیه ۱۵۲٫

[۵]– سوره‌ی فاطر، آیه ۱۰٫

[۶]– سوره‌ی زمر، آیه ۷۵٫

[۷]– نهج البلاغه، ص ۲۲۱ .

[۸]– سوره‌ی اعراف، آیه ۳۸٫

[۹]– سوره‌ی حجر، آیه ۴۷٫

[۱۰]– سوره‌ی توبه، آیه ۱۲۸٫

[۱۱]– سوره‌ی روم، آیه ۲۱٫

[۱۲]– سوره‌ی زخرف، آیه ۶۷٫

[۱۳]– سوره‌ی یونس، آیه ۱۰٫

[۱۴]– سوره‌ی عصر.

[۱۵]– سوره‌ی ق، آیه ۳۱٫

[۱۶]– سوره‌ی فجر، آیه ۱۴٫

[۱۷]– سوره‌ی نساء، آیه ۱۴۱٫

[۱۸]– سوره‌ی منافقون، آیه ۷٫

[۱۹]– سوره‌ی ذاریات، آیه ۲۲٫

[۲۰]– سوره‌ی لقمان، آیه ۲۰٫

[۲۱]– سوره‌ی فتح، آیه ۷٫

[۲۲]– سوره‌ی فیل، آیه ۱٫

[۲۳]– وسائل الشیعه، ج ‏۸، ص ۹۹٫

[۲۴]– همان.

[۲۵]– سوره‌ی کوثر.