بسم الله الرحمن الرحیم

 خودمون هم احساس خلاء میکنیم رفقا را یک هفته نمی‌بینیم احساس خلاء می‌کنیم، ده نفر گفتید الان نه نفرند، هشت نفرند، تمرین می‌کنند برای آینده. ماشاءالله!،الحمدلله!

 صلوات نور است اللهم صل علی محمد وآل محمد افسوس که امروز کاظمین نیستیم. حالا که دستمان نمی‌رسد، نثار وجود آقا امام کاظم علیه السلام صلوات ختم بفرمایید اللهم صل علی محمد و آل محمد به عنوان عرض تسلیت به حضور مبارک صاحبمان، امام زمانمان سلام الله علیه، اروحنا فداه، عجّل الله فرجه، صلوات سوم هدیه بفرمایید.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیسِّرْلِی أَمْرِی وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی یفْقَهُوا قَوْلِی[۱].

الحمدلله رب العالمین و الصلاه علی خاتم المرسلین مبلغ رسالاه رب العالمین ابی القاسم محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد و آله الاطیبین، سیدنا، مولانا بقیه الله فی العالمین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.

وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ[۲]،

جای بسی شکر است در این نعمت که خداوند متعال در میان راه های حرامانی که اشخاص در زندگی انتخاب کردند خداوند متعال راه انبیاء را، راه ائمه‌ی معصومین را که هدایت خلق باشد قسمت ما کرده است هیچ نعمتی در قرآن مثل نعمت بعثت و ولایت که ظاهر و باطن آن یکی است برجسته نشدهیچ نعمتی در قرآن مثل نعمت بعثت و ولایت که ظاهر و باطن آن یکی است برجسته نشد، هیچ نعمتی بالاتر از رسالت انبیاء در عالم امکان نیامده و نخواهد آمد، خداوند متعال در تقسیم کار، این کار انبیاء را به دوش حوزه های علمیه در جبهه های مختلفش قرار داد، اینها را جهت قدردانی عرض می‌کنم. یکی از شواهد قرآنی اش همین آیه بود که خدمتتان تلاوت شد: وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ ، قول اعم از کار و زبان است  هر اثری از انسان که مظهر ما فی الضمیر باشد، عبارت کلام عبور می‌دهد، کارهای آدم هم برای اهلش همین است، پیام دارد، می‌گویند فلانی قیافه اش داد می‌زند نگاهش این را می‌گفت، در روز قیامت هم تمام اینها به صورت کلمات و مجموعه کتاب درمیآید می‌گویند اقْرَأْ کَتَابَکَ[۳] این کتاب حرف های ما که نیست مجموعه‌ی کارها ما شده این کتاب، معلوم می‌شود که إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ[۴] فقط برای خدا نیست بلکه این قول قولی است اعم از فعل، وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ ، کدام کار، کدام گفتار، زیباتر نیکوتر از گفتار و رفتار کسی است که این گفتار و این رفتار دعوت به خدا باشد مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ و عمل صالح کسی پیام های زندگیش، پیام های روشن گر، پیام های ارتباطی با خدا باشد و علاوه بر این صلوات … بله کسی شعارش ارتباط با خدا باشد عملش هم تسلیم باشد عملش هم صالح باشد ودر گفتار و رفتارش جز تسلیم بودن در برابر خدا چیز دیگری مطرح نباشد وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ


۱- طه آیات ۲۵ تا ۲۸

۲- فصلت آیه ۳۳

۳- فرازی از آیه ۱۴ سوره اسراء

۴- یس آیه ۸۲