-‌ جناب استاد بفرمایید این‌که می‌شود گفت در بسیاری از مهد کودک‌ها این جا افتاده است که سوره‌های کوچک را به بچّه‌ها آموزش می‌دهند و آن‌ها حفظ می‌کنند. بفرمایید نظر شما چیست؟

-‌ بله، اگر آموزش یک شیوه‌ی کودکانه باشد، حالا کودکانه یعنی چه؟ یعنی بچّه‌ها بشوند، تکرار کنند و در ضمن آن هم یاد بگیرند و حفظ شوند خوب است. یعنی این از مواردی است که ما حتّی می‌توانیم عنوان آن را انس بچّه‌ها با قرآن بگذاریم. ولی یک وقتی می‌بینیم در قالب یک برنامه‌ی منضبط اجباری که بچّه‌ها باید حفظ کنند قرار می‌دهند. می‌گوییم نه، نباید این‌طور باشد. یعنی ما نباید اجباری برای حفظ قرآن در این دوره‌ی سنّی داشته باشیم ولو سوره‌های کوچک. ولی در همان قالب تکرار، شنیدن، خواندن اگر اتّفاق بیفتد و در ضمن آن حفظ هم اتّفاق بیفتد خوب است.

 نکته‌ی دوم این‌که ما باید خود آموزش را تعریف کنیم. یعنی منظور از آموزش اگر از این آموزش‌های کلاسیک و رسمی است این هم نه، مثلاً قبل از هفت سالگی بچّه‌ها نه تنها آموزش قرآن، بلکه آموزش زبان، بلکه آموزش نوشتن، بلکه آموزش خواندن و در برنامه‌ی آموزشی بچّه‌ها در این دوره حذف شود.