در این متن می خوانید:
      1. حدیث مثلث عشقی
      2. روضه
      3. دعا

السلام علیک یا بقیه الله عج الله تعالی فرجه الشریف

سلام علیکم و رحمه الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله رحمان رحیم

رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى(۲۵) وَ یَسِّرْ لىِ أَمْرِى(۲۶) وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانىِ(۲۷)

یَفْقَهُواْ قَوْلىِ(۲۸)[۱]

الحمد الله رب العالمین کما هو اهل و والصلاه و السلام علی خاتم السفراء المقربین حبیب اله العالمین ابالقاسم محمد و آله المعصومین سیما مولانا کهف الحصین و غیاث المضطر المستکین و ملجع الهاربین بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه و عجل الله فرجه و رزقناالله رئیته و خدمته و صحبته و نصرته و رضاه و رافته و لعن علی اعدائهم اجمعین

 

«اوصیکم عبادالله بتقوی الله» شما بندگان خوب خدا را و نفس ضعیف خودم را به تقوای الهی توصیه می کنم، «إِنَّ الْمُتَّقینَ فی‏ مَقامٍ أَمینٍ» (دخان؛ ۵۱) اگر کسی آرامش می خواهد، آسایش می خواهد، سنگر امنی می خواهد، باید در پناه تقوا قرار بگیرد. اهل تقوا آرامند، بی اضطرابند، افسردگی، اضطراب، نگرانی برای ضعف ایمان است. کسی که همیشه خدا را در نظر می گیرد با زبانش خدا را معصیت نمی کند، چشمش اعضا و جوارحش به نور طاعت خدا روشن است، خدایی که دلها در اختیار اوست، جانها بارقه ی اوست، این دلها را آرام می کند، قوت روحی می دهد.

بحثی که در خطبه اول نماز هایمان در خدمت خدا جویان و مظهر وحدت خدا و اقتدار اسلامی مان داشتیم، بحث قبله بود، حکمت هایی که در استقبال به قبله منظور شده و می شود که منظور کرد. [در جلسات گذشته به تعدادی از این حکمت ها اشاره شد:]

  1. یکی مسئله ی استقلال بود، نه شرقی نه غربی بود، اعتدال و حد وسط بود میان یهود و نصارا.
  2. مسئله ی دوم خلع سلاح دشمن یهود، در مسئله قبل مادامی که مسلمانها برای نماز به بیت المقدس رو می آوردند، سرزنش می کردند و می گفتند اینها فرهنگ ندارند و از ما تبعیت می کنند. خدا برای مسلمانها عزت خواسته است؛ و این(تغییر قبله) پایگاه عزت و خلع سلاح دشمن بود.
  3. مسئله سوم؛ همه چیز در عالم برای بشر کلاس امتحان است و خداوند متعال مسئله قبله را هم، برای امتی که باید امتحان های سختی را پشت سر بگذارد، تا به عالی ترین مقام و موقعیت انسانی نایل شود. این هم یکی از آن امتحان هایی بود که عده ای شکست خوردند.
  4. مسئله بعدی توجه دادن به مرکزیتی است که آن مرکزیت، سرزمین خاطره هاست. در به دری هاجر، تشنگی اسماعیل؛ و انفجار چشمه ای زیر پای کودکی که برای خد،ا در بیابان در به در شده است، نشان می دهد، مقاومت در راه خدا معجزه در پی دارد؛ آن هم معجزه ای ماندگار که چشمه ای از زیر پای اسماعیل بیرون آمد که تا به امروز، تشنگان عشق را سیراب می کند.

هرکس مکه می رود با آب زمزم متبرک می شود و بهترین سوغاتی هم آب زمزم است. توجه به آن پایگاه، توجه به عشق و عاشقی است، توجه به تحمل سختی ها و مشکلات فوق تصور است؛ و نتیجه دادن مقاومت سیراب کردن چشمه مقاومت و توجه به آن صلابت ها و معرفت ها و جلوه های عشقی [است] که در وجود حضرت ابراهیم علیه السلام بنیان گذار اسلام، پرچم دار توحید، بت شکن بی نظیر؛ برای هر نمازگزار در هر نمازی، کلاسی است، برای صلابت و عشق و پایداری و مقاومت و گسستن از اغیار، برای پیوستن به یار.

  1. مسئله دیگر همسو کردن نیروهای موحد در عالم است.

انشعاب هرکس از کوره راهی، از مسیر اصلی جدا بشود، نیروها متمرکز را متلاشی می کند؛ و اقتدار را به ضعف مبدل می کند؛ و ما در یک فرصت هایی، عالم اسلام در هر جایی که پراکنده اند، همه جهت شناس هستند، همه یک سو نگرند، نگرش توحیدی همه ی این ها را در یک خط صف می کند. «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص» (صف؛ ۴)

این رشته ی وحدتی که در هنگام نماز، همه مسلمان ها را در صف های منظم و دلنشین، به صورت یک مجموعه ی عظیم در می آورد، به این مجموع ها در جاهای مختلف یک نقطه توجه می دهد، این خودش جزو معجزات اسلام است، در هیچ دینی ما اینگونه کلاسی، این گونه تکنیکی را سراغ نداریم، این از آن ابداعات و نو آوری های اسلام است.

  1. مسئله بعدی توجه دادن به امامت و ولایت است.

مرحوم علامه طباطبایی اعلی الله مفام الشریف هم در این آیاتی که مورد بحث ماست، در این مدت قرار گرفته و هم در آیات دیگری این مسئله [را مطرح کرده است.] «وَ کَذَالِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّهً وَسَطًا لِّتَکُونُواْ شهَُدَاءَ عَلىَ النَّاسِ» آمدن این آیه، در اعداد آیات قبله، یک پیام بزرگی دارد، خداوند منان، روح ما را نامرئی قرار داده و اشتیاقها، آرزوها، تقاضاهایی که خداوند در روح ما قرار داده، مظهری برای این عشقها و عطشها و تشنگیها و آرزوها در بیرون قرار داده [است].

خواسته ظاهر و باطن را هماهنگ کند، لذا بشر در پرستش گاهی گرفتار می شود، آدمهایی که رو به بت می آورند، رو به انواع معبود های بدلی می آورند، این عدم هدایت انسانها او را به آنجا می کشاند و الا خداوند متعال مظاهری برای صفات خودش، خودش معین کرده، انبیا علیهم السلام ضمن اینکه راهنما هستند، معلم هستند، الگو هستند، مظهر خدایند و توجه به اینها توجه به حق تعالی است.

در مسئله کعبه هم، خدای متعال، یکی از امتیازات آنجا را که قسم به بلد امین می خورد «وَ والِدٍ وَ ما وَلَدَ» (بلد؛ ۳) است، شرف مکانها به مکین است. قداست کعبه به این است که ابراهیم، بانی آن بوده است و جای پای ابراهیم  هنوز بر روی آن سنگها، در مقام ابراهیم باقی مانده است؛ و خدای متعال کعبه را برای توجه ادیان به ما، به عنوان نقطه مرکزی که محل تلاقی محبتها، به محل اتصال سیمهای دلهای پراکنده به یک نقطه است.

از نظر بدن رو به کعبه می آوریم؛ ولی کعبه باطنی دارد، کعبه رمز و راز و سری دارد، وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام در خطبه قاسعه، کعبه را به عنوان علم معرفی کرده، هر علمی و هر پرچمی علمداری لازم دارد، پرچمداری لازم دارد، این علم بدست کیست؟؟ و آن پرچمدار کیست؟ که ما باید واقعا بگوییم:

کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود

یک احرام دیگری لازم است، که انسان حقیقت کعبه باطن کعبه را بیابد، لذا برای صاحبدلان، پیغمبر قبله دلهاست. امیر المومنینعلیه السلام کعبه جانهاست؛ و امروز وجود مقدس قطب عالم، حضرت حقایق الحقایق صدرالخلایق، بقیهالله، امام زمان ارواحنا فداه دلبری می کند؛ و کسانی که عاشق خدا هستند؛ مظهر تمام صفات و اسماء الهی اوست.

اسم اعظم حق تعالی است و دلها همه سرگشته آن عزیز است و در روایات متعددی از ائمه اهل بیت علیهم السلام هست که خدای متعال طواف این سنگها را واجب کرد که مردم به ما مراجعه کنند و پیام کعبه را از زبان کعبه، باطن کعبه دریافت کنند.

استشعاری هم از آیه میتوان کرد که فرمود: «وَ أَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلى‏ کُلِّ ضامِرٍ یَأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ» (حج؛ ۲۷) این حج مقدمه ی ادیان به محضر رهبری است، مسئله رهبری دلها و جانها، همراه رهبری تنها و سیاستها و اقتصاد ها آن باطن است؛ که این ظواهر را به هم ارتباط می دهد و مجموعه ی قوانین را به صورت روزنه هایی که انسان را به یک دریا متصل می کند و از قطره دریایی می سازد توجه ما به کعبه، ارتباط دادن قطره ناچیز وجود ماست به دریای ولایت صاحب ولایت مطلقه ی کلیه ی الهیه.

بنابراین هر وقت رو به قبله می آورید و می خواهید عبادت را با روی آوردن به قبله مورد قبول خدا قرار دهید روحش این است که جانتان به امام زمانتان ارواحنا فداه اتصال و ارتباط پیدا کند، به آن محوری که جامعه را به صورت یکپارچه در می آورد و رمز وحدت و عزت است، همان امامت و ولایت است، یک حدیث شریفی هم در پایان این قسمت از عرایضم به خدمت شما تقدیم دارم:

 

حدیث مثلث عشقی

عن صادق علیه السلام: «إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حُرُمَاتٍ ثَلَاثٍ لَیْسَ مِثْلَهُنَّ شَیْ‏ءٌ کِتَابُهُ وَ هُوَ حِکْمَتُهُ وَ نُورُهُ وَ بَیْتُهُ الَّذِی جَعَلَهُ‏ قِبْلَهً لِلنَّاسِ لَا یَقْبَلُ مِنْ أَحَدٍ تَوَجُّهاً إِلَى غَیْرِهِ وَ عِتْرَهُ نَبِیِّکُمْ ص‏»

(الأمالی( للصدوق)، ص۲۹۱، المجلس الثامن و الأربعون)

خدای متعال سه تا حریم، سه تا قرقگاه، سه امری که بارگاه خود خداست، حرم امن پروردگار متعال هست، خدا اینها را قرار داده است، یکی کتاب قرآن، بارگاه حق تعالی است. توجه به قرآن توجه به خود خدا است، خدا در کتابش تجلی کرده، هرکس عاشق خداست و می خواهد تابلویی از زیباییهای خدا، جلال خدا، عظمت خدا، قدرت خدا و مهربانی خدا را ببیند، به کتاب الله رو بیاورد که اگر کسی اهل باطن باشد، قرآن روزنه ای است که انسان را در خدا ذوب می نماید. «وَ هُوَ حِکْمَتُهُ وَ نُورُهُ» کتاب الله حکم خداست و نور الهی است.

«وَ بَیْتُهُ الَّذِی جَعَلَهُ‏ قِبْلَهً لِلنَّاسِ» دوم بارگاهی که خدا برای شما قرار داده و کسانی که می خواهند به بارگاه ملک الملوک راه پیدا کنند مشرف بشوند در بارگاه برویشان باز بشود بروند با خود او در ارتباط باشند بیت اوست، یعنی کعبه است، «جَعَلَهُ‏ قِبْلَهً لِلنَّاسِ» خداوند آن را برای مردم قبله قرار داده «لَا یَقْبَلُ مِنْ أَحَدٍ تَوَجُّهاً إِلَى غَیْرِه»ِ توجه به قبله غیر کعبه در عبادت پذیرفته نمی شود و سوم «عِتْرَهُ نَبِیِّکُمْ» بارگاه ماندگاری که کنار قرآن و بیت الله؛ این مثلث کتاب و کعبه و انسان کامل، این سه تا یک مثلث عشقی است که طالبان حق را خداجویان را، به خدا می رساند.

 

روضه

این ایام، ایام محنت و اسارت آل رسول صلوات الله علیهم اجمعین است و ایام غم و اندوه کسانیست که دلی با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند. بنا به نقلی هم شهادت سید ساجدین، زین العابدین علیه السلام هست، من هم در این فضای نورانی، اگر عنایتی بشود چند جمله ای به عنوان عرض ادب و عرض توسل به محضر مولایمان حضرت امام زمان ارواحنا فداه عرض تسلیت دارم.

جریان کربلا و حادثه کربلا، امام علیه السلام فرمود دلهای ما را زخمی کرده؛ و چشمهای ما پر آب و اشک [کرده است.] امام حسینعلیه السلام قتیل العبرات است، کشته گریه خیز است؛ بعد کسی که اندک عاطفه ای داشته باشد، جریان کربلا را تصویر کند، یقینا دلش می شکند و اشکش جاری می شود. البته این هم عنایت الهی است، [که] به دلهای ما سوز حسین داده و به چشمهای ما اشک برسالار شهیدان ابی عبدالله الحسینعلیه السلام امام سجاد علیه السلام [عنایت فرموده است.] کلاسهایی که برای استمرار روح حماسه عاشورا و زنده نگه داشتن جریان کربلا، در پیش گرفتند یکی گریه مستمر بود.

مرحوم ابن بابویه در کتاب شرف خصالشان مرحوم فرمودند: «البکائون خمس» پنج شخصیت، در طول تاریخ اینها زندگیشان، خورد و خوراکشان و خواب و بیداریشان گریه بوده، دائما اشکشان جاری بوده [است:] اولی آدم ابوالبشر که در فراغ بهشت شب و روز نداشت، دومی یعقوب بود، یوسفش را از او گرفته بودند، دائما گریه می کرد و یاد از یوسف عزیزش [می نمود]، سومی حضرت یوسف بود، او هم در زندان وضعی را بوجود آورد که زندانی ها می گفتند، یا شب گریه کن یا روز، این همه گریه را ما تحمل نمی کنیم، چهارم بی بی مظلومه ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عمرشان بعد از پدرشان کم بود، اما گریه ایشان جانسوز بود.

سیاست بازهای مدینه تحمل نکردند، گریه حضرت زهرا سلام الله علیها را آمدند به امیرالمومنین علیه السلام گفتند به فاطمه بگو یا روز گریه کند یا شب، پنجمین سید ساجدین زین العابدین علیه السلام بود، طعام می آوردند گریه می کرد،  آب می دید گریه می کرد، می دید قصابی، می خواهد سر حیوانی را ذبح کند، می فرمود دست نگه دار، جلو می آمد می پرسید شما که می خواهید سر حیوان را ذبح کنید؟ بگو ببینم به این حیوان آب دادی؟ وقتی جواب می شنیدند، فریادشان بلند می ش،د می فرمود اما پدرم را میان دو نهر با لب تشنه سر از بدنش جدا کردند.

به حضرت عرض کردند اینقدر گریه نکنید، در خطرید، فرمود: وای بر شما! از یعقوب علیه السلام یک یوسف علیه السلام گرفته بودند، آن هم با دید نبوت می دانست روزی یوسفش بر می گردد، انقدر گریه کرد ؛چشمهایش نابینا شد، من در یک روز هجده یوسف از من گرفتند که هیچ کدام دیگر بر نمی گردد.

لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر فصل لربک ونحر ان شانئک هو ابتر

 

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الصلاه علی رسول لله الهم صل وسلم سیدالمرسلین ابالقاسم محمد وعلی علی امیرالمومنین وعلی فاطمه الزهرا سیدهالنساء العالمین وعلی سبته الرحمه الحسن والحسین ائمه المسلمین وعلی علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفربن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن زکی و الحجه القآئم حججک علی العبادک وامنائک علی عبادک بهم نتولا و من اعدائهم نتبرء الی الله تعالی

«اوصیکم عبادالله بتقوالله» بندگان خدا شما را و خودم را به تقوای الهی دعوت می کنم، فرمود «اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدیداً یغفرلکم ذونوبکم» (احزاب؛ ۷۰) تقوی باعث می شود، خدا گناهان آدم را می بخشد و زندگی انسان را اصلاح می کند، گرفتاری های ما ریشه در فاصله گرفتن از خدا دارد، کسی با خدا باشد زندگی شادابی خواهد داشت.

مسائلی که در خطبه ی دوم به این مناسبت باید مطرح بشود ابتدا این پیروزی فوق العاده ای که برای مردم مجاهد غزه خدا پیش آورد و بار دیگر جلوه ی قدرت خدا وعنایت حق تعالی به جبه ی حق بود و پیروزی غزه را ما پیروزی مسلمانان می دانیم و پیروزی مستقیم نظام جمهوری اسلامی مسائلی که در این پیروزی به عنوان پیام ها و نتایج می شود مطرح کرد.

یکی این که بعد از جنگ سی وسه روزه ی غزه و فضاهتی که برای اسرائیل پیش آمد این ها در مقام ساختن پایگاه های حفاظتی درآمدند، گنبد آهنی درست کردند و پناهگاه های مستحکم که در مواقع درگیری با فلسطین یا کشور های اسلامی دیگر دولتی هایشان در امان باشند اما دیدید که خدا چه کرد «وَ قَذَفَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَریقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَریقاً» (احزاب؛ ۲۶) خدا این رعب را در دل آنها انداخت.

این بار تحمل و مقاومت سی وسه روزه را پیدا نکردند، حمله کردند، وقتی مواجه شدند با دفاع موشکی مردم مسلمان غزه؛ هم گنبد آهنینشان فرو ریخت و هم سنگرهای حفاظتشان، معلوم شد که هیچ نیرویی در برابر اراده خدا از آنها نمی تواند حفاظت بکند؛ و هر کار بکنند خداوند دستش بالای دست آنهاست؛ و این برای آنها عبرت است؛ برای ما در مسیر گام و صلابت است. [«یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِمْ» (فتح؛ ۱۰)]

«نکته دوم» چهره پلید و زشت اینها که روح سبوعیت، دردمنشی، بی رحمی، آدم کشی، کودک کشی؛ بار دیگر این روح درنده ی آنها را تماشا کرد حملات بیرحمانه ی همه جانبه به مردم بی دفاع، از طریق دریا، آسمان و زمین؛ مردم بی دفاع زنان و کودکان را مورد حمله قرار دادند و چقدر زن و کودک را به خاک و خون کشیدند.

«مسئله سوم» نیز که نمود بارزی داشت، دروغین بودن موجودیت سازمان های بین المللی و کانون هایی که مدعیه  دفاع از حقوق بشر هستند. هیچ کسی صدایش در نیامد! و این برخورد دوگانه ی سازمانهای بین المللی هر روز این ها را بی آبروتر می کند و نشان می دهد که این ها، سازمانهای مردم نیستند، سازمان ملل نیستند؛ این ها سازمانهای دولت های خاص استکباری وابسته به صهیونیت؛ و خیلی ذلیل و بی آبرو هستند.

«چهارم» دوست و دشمن مردم فلسطین بار دیگر با شفافیت خودش را نشان داد این مدعیان وحدت مسلمانها و مدعیان دفاع از حقوق اعراب دیدید که هم تعصب عربی ندارند و هم ارق دینی و اسلامی ندارند، اینهایی که برای به هم زدن وحدت در سوریه ی عرب و مسلمان هم نیرو در آنجا برای ترور انفجار، آدم کشی، تخریب و در هم شکستن یک سنگر مقاومت در برابر اسرائیل همه هم دست شدند؛ اما در مسئله ی غزه، نه یک گلوله ای از ناحیه آنها، نه یک نیرویی و نه حمایتی.

برخی از اینها حتی حمایت های لفظی هم نکردند؛ و این افتخار ماست یکی از برکاتی که جمهوری اسلامی ایران دارد، افشاگری است، کنار زدن پرده ها ملت ها غیر از دولت ها هستند، اینها می دانند که از کجا اسلام و مسلمان ها حمایت می شود و چه کسانی و چه دولت هایی پشت اسرائیل هستند و همراهی آنها با غزه و فلسطین و با محنت مسلمانها در حد حرف هم گاهی همیشه نیست.

مسئله بعدی اینکه نشان می دهد هیچ راهی برای مقابله با زور گویی، با متجاوز، با آدم کش؛س جز به مقاومت و دفاع مقتدرانه نیست.

مسئله بعدی درخشش نظام جمهوری اسلامی به عنوان پایگاه قدرت و حامی منطقه ی اسلامی که به فضل الهی با اقتدار حمایت کرد و حمایتش کارساز بود که نتیجه اش هم به فضل الهی در میدانهای غزه پلاکاردها زدند و از نظام جمهوری اسلامی تشکر آشکار کردند و مسئولین حماس و جهاد اسلامی به زبان آوردند که اگر حمایت جمهوری انقلاب اسلامی نبود زنجیر تانکهای اسرائیل از روی سر کودکان ما عبور می کرد.

امیدوارم خداوند منان که حامی مظلومین مستضعفین است این نظامی را که مظهر عنایت خداست و مظهر اقتدار خدا به نفع مظلومین عالم است تا ظهور حضرت مهدی ارواحنا فداه روز به روز به اقتدارش خدا بیفزاید.

هفته مجلس است؛ یاد شهید مدرس را گرامی می داریم، مجلس خانه ملت است، مجلس مرکز مشاوره صاحبنظران به نمایندگی از مجموعه ملت است و مجلس نقش ریل گذاری برای حرکت نظام بسوی پیشرفت را دارد.

مجلس نقش نظارتی دارد و توقع می رود که انشاالله بتوانند قوانینی که دست و پا گیر نباشد و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند، بدست مجلسی های عزیزمان پیش برود و اینکه مجلس از این جهت که نمایندگانی آحاد ملت در آنجا هستند، مظهر اتحاد مجموعه مردم و نظام هم هست؛ لذا در نقش هماهنگی با سایر قوا به فضل الهی اینها اولین یعنی سرعتی ترین لبیک را علاوه براینکه حضرت آقا از مسئولین دعوت به وحدت کردند، اتحاد کردند، سران هر سه قوه نامه نوشتند؛ و لبیک گفتند اما در این نگرانی ها ی اخیر یا تردیدهای اخیر که پیش آمد حضرت آقا پیام که دادند، مجلس خیلی زود واکنش نشان داد و این یکی از افتخارات مجلس است.

امید آن داریم که مجلس و دولت و قوه قضائیه که امانت داران مردم اند این مردمی که برای امام حسین علیه السلام سنگ تمام گذاشتند، مردمی که عاشقند، شیدایند، دلی با اهل بیت علیهم السلام دارند، سوزی با امام حسین علیه السلام دارند چه عاشورای آبرومندی، چه جمعیتهای میلیونی، چه اطعامهایی در شرایط های سخت اقتصادی از خودشان نشان دادند.

برای این مردم مسئولین باید از جان مایه بگذارند و اتحاد خودشان را و خدمات روز افزون خودشان را مایه آرامش بیش تر حمایت بیشتر مردم قرار بدهند و روز بسیج یعنی هفته ی بسیج که مقارن با ایام عاشورای امام حسین علیه الصلاه والسلام بود، بسیج نهالی است که به دست حکیم خردمندی بنیانگذار نظام احیاگر نظام اسلام حضرت امام این نهال کاشته شد؛ و چون نهالی است که به دست مبارک یک ولی خدا یک مرجع بزرگ نهال قرص شده است «أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ(۲۴) تُؤْتی‏ أُکُلَها کُلَّ حینٍ بِإِذْنِ رَبِّها وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ(۲۵)» خواهد بود.

حضرت آقا در این صحبت اخیرشان در جمع بسیجیان آرزوهای خودشان را که بسیج نماد ایمان معرفت استقامت و باید برای جهان اسلام نسخه عملی باشد. از این نهاد اسلامی و دینی وانسانی و دستورالعمل عینی برای همه ملتهای مسلمان ما قدردان بسیج هستیم و دعا می کنیم که مردم ما که همه بسیجیند، بسیج که مدرسه ی عشق است، بسیج که لشکر مخلص خداست، انشاالله صاحب اصلیشان امام زمان ارواحنا فداه بیایند و از آنها تشویق و نوازش بفرمایند.

مسئله آخر در این مقطع روز دانشجوست، روز دانشجو یادآور جریان پر خروش نسل جوان نسل فرهیخته که از زمان قدیم شور و شعوری که نسل جوان و نسل فرهیخته ما داشتند، بعد از کودتای ننگین بیست و هشت مرداد، نکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا، به ایران آمد و دانشگاه تهران عکس العمل نشان داد و در تظاهراتی تعدادی از دانشجویان در آن زمان به خاک و خون کشیده شدند. امروز هم دانشجویان ما بحمدالله مظهر عشق به امام حسینعلیه السلام، مظهر دفاع از کشور که در دوران دفاع مقدس چه تعداد زیادی دانشجو شهید شدند؛ و در مواقع ضروری هم امروز دانشجویان ما در صحنه حضور دارند توقع می رود که برای شناخت اولویت های نیازهای کشور دانشجویان ما پیشگام باشند و در این جنگ اقتصادی هم اینها سهم عمده را داشته باشند.

دعا

بارالها! پروردگارا! به عظمت امام حسین علیه السلام به اخلاص امام حسین و یارانش علیهم السلام، به صبر این کانون ماندگار در عالم، بر خون و ایثارشان، قسمت می دهیم فرج امام زمان ما ارواحنا فداه را برسان!

خدایا ما را از عاشقان و قربانیان حضرت محسوب بفرما!

بارالها پروردگارا به حقیقت شهدای برجسته کربلا که برجسته ترین شهیدان عالمند قسمت می دهیم ملت ما را که قدم به قدم یاری کرده ای و پیروزی نصیبشان کرده ای در این مرحله اخیر هم در جنگ اقتصادی و سیاسی به پیروزی قطعی نایل بگردان!

دشمنان غدار ما را استکبار عالمی و منافقین منطقه را سرنگون بگردان!

بار الها مقاومت سوریه را با پیروزی از این مرحله عبور بده!

پروردگارا امنیت در منطقه اسلامی بر قرار بفرما!

سایه پر برکت رهبر عزیزمان را با صلابت با اقتدار با کفایت و نورانیت تا ظهور امام زمان ارواحنا فداه مستدام بفرما!

 

 نیروی مقتدر دریایی ما را که امروز حضور پر رنگ این نیروی افتخار آفرینی که هم در دوران دفاع مقدس (فرماندهی عزیز نیروی دریایی توضیحاتی دادند و ما هم به خودمان بالیدیم) رضایت امام راحل از این مجموعه و رضایت نایب امام زمان ارواحنا فداه در عصر حاضر فرمانده کل قوا که از هر دو بزرگوار عبارات نورانیشان را نقل کردند نشانه ی امام زمان ارواحنا فداه و مردم است و ما هم از این صلابت و پای مردی و روحیه حماسی که در شرایط مختلف از خودشان نشان دادند و هم همت بالایی که به تجهیزات مدرن روز تجهیز شدند و امروز امنیت دریا را و ثبات اقتصاد ما را به حمدلله تامین می کنند، از آنها تقدیر و تشکر داریم و از حضور پر رنگشان هم از خداوند متعال برایشان اجر در خواست می کنیم.

با الها پروردگارا بیماران عموما مریضه ای که سفارششان را به ما کردند عالم عزیز جلیل القدر مورد علاقه ی مومنین تهران به حق حضرت ابی عبدالله و به علی اصغرش و ابوالفضلش علیهم السلام شفا مرحمت بفرما!

حاجات این جمع و همه و همه ی مومنین را بر آورده بفرما!

 

اعوذ به الله من الشیطان الرجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبّ‏ِ النَّاسِ(۱) مَلِکِ النَّاسِ(۲) إِلَهِ النَّاسِ(۳) مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الخَْنَّاسِ(۴) الَّذِى یُوَسْوِسُ فىِ صُدُورِ النَّاسِ(۵) مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ(۶)

 

والسلام عیلکم و رحمه الله .


 

[1] سوره طه