السلام علیک یا مولای یا بقیه الله عج الله تعالی فرجه الشریف

سلام علیکم و رحمه الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله رحمان رحیم

رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى(۲۵) وَ یَسِّرْ لىِ أَمْرِى(۲۶) وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانىِ(۲۷)

یَفْقَهُواْ قَوْلىِ(۲۸)[۱]

الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی خاتم المرسلین طبیبنا انیسنا شفیعنا حبیب الهنا اباالقاسم محمد وآله المعصومین سیما مولانا کهف الحصین وغیاث المضطرین المستکین وملجع الهاربین بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه وعجل الله فرجه و رزقنا الله الرئیته و خدمته وصحبته و نصرته ولعن علی اعدائهم اجمعین

الحمدلله الذی جعلنا متمسکین بولایت مولانا امیر الموئمنین والائمه المعصومین علیهم السلام

 

«اوصیکم عبادالله بتقوی الله»

 

«الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْن» (مائده؛ ۳)

خطبه هایی طی این مدت، در ارتباط با اسرار نماز، پیام هایی که از درون مقدمات نماز، مقارنات نماز، واجبات نماز، اجزای نماز می شود، نمازگذار به آن پیامها توجه کند.

در این ارتباط مطالبی را به فضل الهی تاکنون تقدیم داشتیم، مسئله ی قبله است که مناسبت با غدیر خم و ولایت امیرالموئمنینعلیه السلام هم دارد. من این آیه ای که در آن روز نازل شده است، به خدمت شما تقدیم می دارم. ابتدائا با همه ی وجودم تبریک عرض می نمایم، به همه عالمیان که علیعلیه السلام قطب عالم است، قلب ممکنات است و همه عالمیان، تجلی غدیریه ی امیر المومنین را که تجلی حاکمیت خدا در جهان امکان است و همه کائنات و قلب عالم امکان امام زمانمان ارواحنا فداه که جان همه ما به قربانش؛ و به امت اسلامی خاصه به پیروان اهل بیت و شما ملت علوی که انقلاب علوی کردید و امروز پرچم غدیر، تنها کشوری که زیر این پرچم مردم قرار گرفتند، پرچم امیرالمومنینعلیه السلام که ولایت فقیه ادامه همان ولایت است به شما مردم به پا خواسته ی انقلاب کرده ی علوی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

مسئله ی غدیر یک حادثه ی تاریخی است، از حوادث عظیمی است که در تارخ رخ داده است و بی نظیر هم هست، در طول تاریخ انبیاء هیچ پیغمبری هیچ حکمی، هیچ پیامی از پیامهای خدا را با این همه سر و صدا و پر جلا و پر رنگ و شفاف و رسا و عالمی بیان نکرده است. گر چه همه انبیاء علیهم السلام مامور بودند، حکومت را از دست طاغوتها بیرون بیاورند؛ و برای آزادی بشر از یوغ این بتهای جان دار، این خون خوارها، این متجاوزها، این زورگو ها، این انحصار طلب ها در بیاورند، بشر را آزاد کنند، هم از بتهای بی جان، هم از بتهای با جان که اسمشان طاغوت بود، تمام انبیاء علیهم السلام ماموریت طاغوت ستیزی را داشتند و عمل کردند و به همین دلیل است که «وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثیرٌ» (آل عمران؛ ۱۴۶) مبتلا به جنگ شدند، مبتلا به قتل شدند، انبیای زیادی کشته شدند.

اگر مسئله مسئله ی حکومت و سیاست نبود اینقدر هزینه جانی و قتل انبیاء را در کنار خودش نمی داشت، حکومت اساس سعادت است، خدای متعال وقتی عالم را آفرید اولین مسئله ای را که قبل از آفرینش آدم و عالمیان اعلام کرد، مسئله خلیفه الله بود، «إِنِّی جاعِلٌ» در مورد حضرت آدم علیه السلام «إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَهً» (بقره؛ ۳۰)

این زمین خلیفه می خواهد، مدیریت الهی می خواهد، حکومت باید رنگ خدا داشته باشد، زمین مال خداست، زمان مال خداست، بشر مال خداست، در ملک خدا باید فرمول خدا، قانون خدا، با شریعت خدا، حاکم باشد. لذا اولین انسانی که قدم روی زمین گذاشت به عنوان حاکم بوده، به عنوان خلیفه بوده، به عنوان مدیر بوده و به عنوان مدیر قدم بر روی زمین گذاشته است.

لکن ضعف نفسانی بشر به این غرائض، بر کششهای فیزیکی و جسمی، بشر را تا به حقیقت برسد بهر حال برایش مشکلات درست کرد، شیطان از بیرون، نفس از درون، نوعا حرکت انبیاء را به نجات انسان از حاکمیت نفس خودش هم هست، هم با طاغوتهای بیرون، هم با طاغوتهای درون انسانها درگیر می شوند، لذا طرفدارهایشان کم بوده، «وَ قَلیلٌ مِنْ عِبادِیَ الشَّکُورُ» (سبأ؛ ۱۳) آخرین دین الهی  که به دست پیغمبر اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان آخرین تز، آخرین طرح، آخرین برنامه، آخرین دستورالعمل، آخرین نظامی است که بعد از آن پیامبری بنا نیست که بیاید، باید یک جامعیتی داشته باشد که همه زمانها، همه مکانهای جغرافیایی، تحت پوشش این دین قرار بگیرد، هم باید محتوا و قوانین از نظر شمولش برای نیاز های بشری، باید شمول عام داشته باشد.

هیچ نقطه ای از نقاط زندگی بشر باید از شمول این برنامه بیرون نباشد، هیچ جا سعادتی که مفروض است، بشر به آن به سعادت برسد، نباشد که در این دین گنجانده نشده باشد.

نکته دوم باید ساز و کاری را باید خداوند متعال در این برنامه تعبیه می کرد که سرنوشت این کتاب، این نظام، این برنامه، این قانون، این دستورالعمل، این نسخه گرفتار سرنوشت ادیان گذشته نمی شد.

دست تحریف کتاب خدا را به وضع بد و موهون و زشت در نمی آورد، نمی توانستند قاطی کنند، لذا هم قانون باید قانون ماندگار باشد، این قابلت بقاء در خود قانون باشد، مرور زمان آن را کهنه نکند، فرسوده نکند، پس باید فرا زمانی باشد، در مکانها دفن نشود، پس باید فرا مکانی باشد و علاوه بر این باید مرزبان داشته باشد.

باید محافظ داشته باشد، عینیت این قانون در وجود افرادی در خارج بروز پیدا کند تا بشر هر جا گیر داشت در مفهوم، در جایی ابهام داشت برایش به مصداق مراجعه کند، آن کلی را در خارج قابل تطبیق ببیند و جای تردید برای کسی باقی نماند «ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ» (بقره؛ ۲)

این «هُدىً لِلْمُتَّقینَ» است، باید اصلا جای تردید نباشد، حالا اگر کسانی خبیث اند، دشمن اند، معاندند، منافع شخصیشان اقتضا می کند؛ «وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَیْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً» (نمل؛ ۱۴) با این که می دانند، معجزه را می بینند، کرامت را می بینند؛ اما هوای نفس نمی گذارد قبول کنند، با اینکه در باطن قبول دارند، اما به جنگ بر می خیزد.

ذات با آن همخوانی ندارد، ذات ذات ناری است، این حرکت حرکت نوری است، مثل شبپره ایست که از خورشید فرار می کند، اینها حسابشان جداست ولی برای کسانی که غرضی و مرضی با خودشان ندارند، دنبال سعادت واقعی شان می گردند، هم باید قانون قانون سعادت باشد و هم باید مجری حافظ مبین در کنار علم، بگونه ای پیش بینی شده باشد، در واقع تا دامنه ی قیامت این بیمه باشد، آسیب ناپذیر باشد و بشود با قاطعیت خدا بگوید.

«إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ» (حجر؛ ۹) اگر خدای متعال چیزی را حفظ می کند، برای این است که با ایادیش حفظ کند، «یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِم» (فتح؛ ۱۰) با این مقدمه عرض می کنیم که این آخرین برنامه، آخرین نظام، آخرین دین که قلب بر پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سیم نازل شد.

«نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ(۱۹۳) عَلىَ‏ قَلْبِکَ لِتَکُونَ مِنَ الْمُنذِرِینَ(۱۹۴)» (سوره شعراء) نشان می دهد که اشخاصی با این دین می توانند همراه باشند و از این دین فیض کامل را ببرند که صاحب دل باشند، تا دل پاک نباشد فهم تنها کفایت نمی کند، آگاهی تنها کفایت نمی کند، مشکل بشر امروز مشکل علم نیست، مشکل اطلاعات نیست، مشکل اخلاق است! مشکل قلب است! مشکل پاکی دامن است! پاکی تولید است! پاکی هزینه است! چون این مشکلات را بشر نتوانسته حل کند علیرغم شکوفایی استعدادها بشر دارد امروز شکنجه می شود، بشر در مسلخ دارد ذبح می شود؛ و این گرگ ها، بشر را مانند گله ای در مقابل خودشان قرار دادند، دارند لت و پار می کنند! علتش هم نکته ایست که در این آیه کریمه که مربوط به امروز و غدیر است خدمت شما تقدیم می داریم.

خوب پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم در شرایطی خورشید نبوتشان طلوع کرد که جهان به خواب عمیق فرو رفته بود، نه قانونی بود، نه فرهنگی بود، نه تشکیلاتی بود، نه پناهگاهی برای بشر بود، و پیامبر در اوج ظلماتی که جهان را در تاریکی عمیق و دیجور طولانی فرو برده بود، نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم طلوع کردند و آنچنان مقتدرانه و محکم از روز اول دین خودش را قابل بقا می بیند، آن روزی که مامور شد امور «وَ أَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الْأَقْرَبینَ» (بقره؛ ۲۱۴) آن روز مسئله رهبری و حکومت را در صدر مسائل قرار داد.

از حاضرین دعوت کرد، این آیین آیین نجات است، آیین سعادت است، آیین رهایی بشر است و هر کسی اول کسی باشد که این را از من قبول کند و با من بیعت کند او خلیفه ی من و وصی من خواهد بود، نشان داد که این دین مقطعی نیست، منطقه ای نیست، این دین جهانی است، این دین ابدی است و این دین رهبری می خواهد و جامعه ای که با این دین بیعت کند، حکومت می خواهد، تشکیلات می خواهد و حکومت و تشکیلات در راس قائمه اش یک انسانی را لازم دارد که قوی باشد، امین باشد، حفیظ باشد، علیم باشد.

این تعبیراتی است که در قرآن کریم برای حکومت اسلامی آدم می بیند که اینها هست تا آن روز که امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در سنین کودکی بودند، اول کسی بود که «اول من آمن بالله ورسوله وصدقه صلا معه علی بن ابیطالب علیه السلام و هو ابن عشره السنین»

  1. «افْتَتَحَ دَعْوَتَهُ بِدُعَاءِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ هُوَ ابْنُ‏ عَشْرِ سِنِینَ‏ وَ قَبِلَ مِنْهُ الْإِسْلَامَ وَ حَکَمَ اللَّهُ لَهُ بِهِ»
  2. «کَانَ أَوَّلُ ذَکَرٍ آمَنَ وَ صَدَّقَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَ هُوَ ابْنُ‏ عَشْرِ سِنِین‏»

 

خوب آن روز خدا علیعلیه السلام را مطرح کرد، پیغمبر مأمور شد با تشکیل این جلسه، آن بلندی همت خودش را که مسئله مسئله ساختن یک آدم، یک فرد نیست، یک حرف و گفتن لا اله الا الله نیست. لا اله الا الله لوازم دارد، لا اله الا الله؛ یعنی قبول پذیرش حاکمیت پروردگار متعال، در ابعاد زندگی و این نمی شود مگر این که حکومت سالمی باشد، با حکم شناخته شده ای که شاخص های الهی باشد و خود خدا برای بشر معین کند، آن روز این امر واقع شد، دشمنان مواجه شدند با پدیده دین، ابتدا جدی نمی گرفتند، یواش یواش دیدند، گرایشها اوج می گیرد، شروع کردند به ایجاد نا امنی، محیط را به قدری برای پیغمبر خدا صلی الله عله و آله و سلم  نا امن کردند که دیگر ماندند، در آنجا عملا زمینه نداشت که خداوند متعال به ایشان دستور هجرت داد و بعد از هجرت که آمدند در مدینه اولین کانون حکومتی را در دنیای توحید با آخرین متد؛ و ساز و کار تکاملی بشریت تشکیل دادند.

مشرکین شوکه عظیمی برایشان وارد شد، دیدند آن ناامنی ها را فکر می کردند، باآن ناامنی نابود می شود، نابود نشد، رفت آن جا تشکیل حکومت داشت، دست به ایجاد جنگ کردند، جنگ هایی که در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم هست همه برای براندازی این نظام، با شخص پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم این ها کاری ندارند، با نماز و روزه این ها کاری ندارند، با آن جریانی که استکبار ستیز است، طاغوت زداست، افشاگر است، تنه می زند به انحرافات و مسائل فساد حکومتی، با این درگیر هستند!

این ها لذا در موقعیتی که پیغمبر در این ده سالی که در مدینه ی منوره بودند، حدود هشتاد جنگ واقع شده و بعد از آن جنگ ها هم کاری از پیش نبرد، دیدند این نظام نو پا عمیق تر شد و گیراتر شد، گفتند حالا دیگر باید منتظر باشیم این سرش را بگذارد زمین! وقتی از بین رفت برای نفر بعدی که دختر ندارد جانشین نخواهد داشت و این قضیه را ما کارش را به پایان می رسیم! غدیر آب پاکی بود که به همه طراحان توطئه گر، در طول تاریخ که چنین خوابهایی را در سر خودشان می پروراندند، خواب آنها را آشفته نشان داد و سحر آنها را باطل کرد.

پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم مأمور شد «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» (مائده؛ ۶۷) این چه قضیه ایست که خدا با این عتاب، آن هم در آخرین مرحله ی حیات پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم، بیست و سه سال کارشان تبلیغ بوده است، تمام ابعاد سعادتی، بر تمام داروهای شفا بخش را به جهان بشریت عرضه کرده، چه مسئله ایست که همه آن داروها، از این سرچشمه باید مایه بگیرد واگر اینها نباشد، این یک مسئله نباشد، تمام داروها به سم مهلک برمی گردد!

«وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» (اسراء؛ ۸۲) قرآن در محیط پاک نسخه است، اما برای افراد ظالم قرآن سم مهلک است و ظلم رایج در جوامع بشری به دست حکومتهای ظالم است «الناس علی دین ملوکهم» (مصباح الشریعه / ترجمه و شرح عبد الرزاق گیلان، ص ۴۹۴) وقتی حکومت فاسد شد، دلها ظلم گرفت، از قرآن بهره ای نمی برد.

«وتال القرآن والقرآن یلعن» خیلی ها قرآن می خوانند ولی قرآن آنها را لعن می کند، این صریح قرآن است که «وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» (اسرا؛ ۸۲) باید طبیب را آورد و نسخه ها را تجویز طبیب عرضه کرد، هر کس ادعای طبیب بودن کند ولی طبابتش استاندارد نباشد نظام پزشکی او را مردود اعلام می کند.

در اسلام که داروی همه دردهای اجتماعی و سیاسی از جانب خدا آمده، در کنار این نسخه باید طبیبی را خود خدا معرفی کرده است که باید دستور العملها، بخشنامه ها و همه فرمولهایی که جامعه باید عمل کند باید با الهام غیبی باید ارتباط معنوی او دارد.

لذا عصمت لازم است، در حکومت و در مسئله ولایت فقیه هم  شما می دانید که اجتهاد را مرحوم شهید می گوید علاوه بر آن مقدماتی که اجتهاد دارد، تنها با ملا بودن کسی آن نورانیت مدیریت را ندارد، خودش را منها کند از حکومت و خدا را بر خودش حاکم قرار دهد و حاکمیت او بر جامعه حاکمیت شخص نباشد و حاکمیت خدا باشد. اینجاست که می گویند قوه قدسیه ایست، خدا الهام می کند به رهبری دینی فقیه جامع الشرایط ما بر اساس این اعتقادات اینجا را پایگاه تجویز نسخه ها می دانیم.

اینجا یک حمایت معنوی دارد، بعد از آن که مسئله غدیر آمد و اینها خوابشان پریشان شد آن وقت ببینید لحن قرآن را «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ» (مائده؛ ۳) تا مسئله ولایت و استمرار حکومت انبیا در قالب غدیر پیاده نشده بود خوب این قشون کشی ها و لشکر کشی ها و محاصره ها نمی دانم تحریم ها اینها موثر بود؛ ولی حالا که مدیریت الهی دارید، حالا که رهبری با کفایت دارید، دیگر مشکل شما مشکل بیرونی نیست!

تحریم شما را از پا در نمی آورد، جنگ شما را از پا در نیاورد، آشوبها و نا امنی ها شما را قوی تر کرد، هر چه کردند شما ریشه دارتر و عمیق تر شدید، حالا مهمترین ترفندشان این خواهد بود که در درون خود شما ایجاد خلل کنند و با اختلافات داخلی و با ایجاد ابهام ایجاد شبهات خود شما را در برابر یکدیگر قرار بدهند، اینجاست که خداوند متعال هشدار می دهد، می فرماید «فَلا تَخْشَوْهُم» امروز دیگر شما از قدرتهای بیرونی هیچ هراسی نداشته باشید. اما «وَ اخْشَوْن» حالا دیگر باید خدا ترس باشید، حالا وقت سازندگیست، حالا وقت توجه به خداست، حالا وقت ترس از قیامت است، بخاطر خدا این ذخایر چند ساله ای که این همه خون پایش ریخته شده نکند با ندانم کاریها ی داخلی و با اختلافهای داخلی شما بتوانید از بین ببرید.

این ولایت را خداوند متعال برای نجات از فرقه قرار داده ولی عده ای خبیث زیر همین پرچم هم ایجاد نقاش و اختلال می کنند «فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْن» (مائده؛ ۳) این است که اگر این آیه کریمه را بگذاریم کنار «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ» (حدید؛ ۲۵) این آیه کریمه می گوید تا خود مردم نخواهند نمی شود.

حضرت صدیقه طاهره فاطمه مرضیه سلام الله علیها و ارواحنا فداها این بزرگوار وقتی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دل شب به در خانه مهاجرین و انصار رفتند و استنصار کردند، برای حکومت الهی امیر المومنینعلیه السلام ، آنها می گفتند که چرا زودتر اقدام نکردید؟ چرا زودتر این کار را نکردید؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند مسئله علی، مسئله کعبه است، «یوئتا ولایوئتی»

باید مردم بصیرت پیدا کنند، باید مردم بخواهند. علت پیروزی شما خواست، خود مردم است، بصیرت خود مردم است، آگاهی خود مردم است، رشد خود مردم است، لذا همه توطئه ها خنثی می شود. اگر همیشه این دیدی که شما دارید مردم باید سراغ کعبه بروند، کعبه به سراغ کسی نمی آید! قضایا زودتر از اینها حل شده بود، چه کنم که فرصت ها محدود است وآدم برای امیرالمومنینعلیه السلام دلش نمی آید کم بگذارد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعتیناک الکوثر فصل لربک ونحر ان شانئک هو الابتر

صدق الله العلی العظیم

 

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله کما هو واهله والصلاه والسلام علی رسول لله وآله آل الله اللهم صل وسلم علی سید انبیاء ابالقاسم محمد وعلی المومنین و الزهرا بتول وعلی سبت الرحمه سیدی شباب اهل الجنه الحسن والحسین و علی ائمهالمسلمین علی بن الحسین و محمد بن علی وجعفربن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و الخلف قآئم الصالح امنائک علی عبادک امنائک فی بلادک وامنائک علی عبادک بهم نتولا و من اعدائهم نتبرء

 

«اوصیکم عبادالله بتقوا الله» شما عزیزان، شما بزرگان زبدگان دعوت شده های خدا، ممتازهایی که خدا می پسندد که جمعتان را جمع ببیند، صفای الهی دارید و نفس ضعیف و درمانده خودم را به پناه بردن به سنگر تقوا توصیه می کنم، تمام مشکلات ما از بی تقوایی است، تقوا پناهگاه است و تقوا کلید است، تقوا وسیله ی نجات است، تقوا کشتی است که در طوفانها بشر را سالم عبور می دهد، تقوای در سخن، گفتن تقوای در نگاه، تقوای در تولید، تقوای در هزینه، تقوای اداری، تقوای سیاسی که خیلی مهم است و سیاستمداران ما مشکلشان و امتحانشان سخت تر از دیگران است، در همه ابعاد توصیه می کنم بیایید خدا را در نظر بگیرید تا رضای خدا برای ما اهراز نشده قدمی بر نداریم.

مسائلی که در این خطبه جای طرحش هست یکی اساسی ترین مسئله مسئله ی غدیر است، امام فرمودند روز غدیر از اعیاد بزرگ اسلام است، نکته اش هم این است که این ادامه نبوت است، ادامه معنویت رسول الله صلی الله علیه و اله است، ادامه ی آن حکومت الهی است، از این جهت از همه اعیاد بالا تر است و وجود نازنین حضرت آقا نائب الامام امام خودمان حضرت آقا می فرماید که غدیر حادثه ی مهمی است که نشان دهنده توجه اسلام به امامت و ولایت به عنوان مهمترین رکن نظام اسلامی است.

بار دیگر تبریک عرض می کنم و توصیه می کنم غدیرتان خیلی غدیر باشد، غدیر را فرهنگ کنید، غدیر را به زندگیتان ببرید، غدیر را به کوچه و بازار بکشانید، غدیر را جهانی کنیم.

روز غدیر روز نور افشانی باشد، روز شاد کردن دلها باشد، نگذارید در غدیر کسی افسرده باشد، همه را به نور امیر المومنینعلیه السلام شاد کنید، کمک کنید، همدلی کنید، همراهی کنید، گذشت کنید، آشتی کنید، این سنت اخوت را «آخیتک فی الله صافیتک فی لله» خیلی عبارات قشنگیست، «صافیتک فی لله» در راه خدا با تو می خواهم صاف باشم، شفاف باشم، این را مثل جریان عاشورا انشاالله غدیر اگر عمومی بشود این بیداری اسلامی جهانی کردن غدیر است. انشاالله تعالی در روز غدیر خیلی کارها بکنید که روز های قبل این توفیقات را نداشتید، چیزهایی راهم که در مفاتیح نوشته شده حیف است که انجام ندهیم، مخصوصا روزه غدیر که روزه عمر است.

 

مسئله سیزده آبان

مسئله دوم مسئله سیزده آبان است که سیزده آبان سه حادثه اتفاق افتاده است:

یکی تبعید حضرت امام بود، در سیزده آبان، یکی مسئله دژخیمان پهلوی به دانش آموزان بود و آن فاجعه فجیع کشتن تعدادی از دانش آموزان و زخمی شدن تعداد زیادی که قلب امام را دردناک کرد و از آنجا پیام دادند، یکی هم تسخیر لانه جاسوسی کانون توطئه امریکا علیه انقلاب ماست.

خوب این مبارزه ای که علیه امریکا شروع شده است سابقه دیرینه دارد، حضرت آقا در تحلیلشان برمی گردند به شصت سال قبل، آن کودتای ننگینی که مصدق را اینها برکنار کردند، با اینکه مصدق با اینها بد نبود و با امریکا نیت خوبی داشت ولی خود آنها به اتفاق انگلیسی ها او را کنار گذاشتند و شاه را آوردند و این عامل جریحه دار شدن احساسات مذهبی ما و احساسات ملی ما بود.

از آن روزها مبارزه علیه استکبار شروع شد که این کودتا یک کودتای آمریکایی محض بود و کشوری که در یک کشوری کودتا می کند یقینا آن ملت علیه نظام کودتا مشکل دارند و همه کسانی که آن قدم را آنجا کاشتند دشمنان ما به حساب می آیند، این سیر ادامه پیدا کرد تا در سال چهل وسه، امام با آن سخنرانی، بیانیه ی قشنگی کرد علیه مسئولیت آمریکایی ها در کشور ما دارند؛ و فرمودند شب خوابم نبرده است، قلبم به تپش افتاد است، با یک دنیا مصیبت آن عبارات را بیان می کردم، این ملت ایران را فروختند، ارتش ایران را فروختند.

بالاخره منجر شد به تبعید حضرت امام به ترکیه و این تبعید حضرت امام همان حرکت و سیری بود که خدا با حضرت یوسف علیه السلام پیش آورده بود که در چاه قرار بگیرد، بعد هم از درباری اسیر باشد و بالاخره با یک تجارب عظیم و معنویت بالاتری که در این فراز و نشیب که خدا روزیش می کند مبدا تحول جهانی باشد.

این سیزده آبان برکات خودش را داشت، تا که رسید به انقلاب ما و در انقلاب شما دیدید که دنیای استکبار برای توطئه در ابعاد مختلف داشت و همه این آشوبها و مشکلات هم از لانه جاسوسی و سفارتخانه امریکا ناشی می شد و بالاخره گروهی از دانشجویان خط امام با اعتقاد با اعتماد رفتند و این کار را کردند، نیرو های چپ که می خواستند ما را وابسته به امریکا کنند.

این اولین برکتش این بود که امام آمد از این جریان حمایت کرد، نه از تسخیر سفارت حمایت می کند، از کشف جاسوسی حمایت می کند. جاسوسها را اینها در آنجا کشف کردند و نقشه هایشان را به هم زدند، امام رضوان الله تعالی علیه از این قضیه حمایت کردند و جریان دانش آموزی هم این که یکی از نقاط عطفی بود که این نهضت ما نهضت عاشورایی است، همانطور که در آن عاشورا ما کودکان را سهیم می بینیم و نوجوانها را مراهبها را و جوان ها را، پیر ها را در انقلاب ما وقتی بگردید عینا می بینید نسخه ی کربلاست که پیاده شده است.

دانش آموزان مومن ما جلوی گلوله ها قرار می گیرند بعد از جنگ هم شهد فهمیده ما آن حماسه می آفریند، آنچنان تکریم و تجلیل شایسته او بود که حضرت امام در برابر او زانو می زند و او را به عنوان رهبر خودش معرفی می کند و مسئله ای که حضرت آقا در تحلیل هایشان به مناسبت سیزده آبان مطرح فرمودند مسائلی که در اسلام اتفاق افتاده با معجزه همراه با کرامت همراه ولی کرامت و معجزه خوراک عمومی نیست، توجه به عینیت ها و واقعیت ها ست که عموم را بصیرتشان را بالا می برد.

لذا امام با این که معتقد به اعجاز و کرامت بود و خودش متکی به قدت غیبی پروردگار متعال بود و حضرت آقا هم همینطور اما واقعیت هایی که بر ما گذشته این را بررسی میفکند، اوج انقلاب ما را، پیشرفت ما را، تعالی ما را، تعمیق ما را، ریشه دار شدن ما را و قدم به قدم با کاهش امریکا و دشمنان ما را ایشان در یک سیری بر شمردند امریکا هیمنه ای داشت در دنیا و بااین انقلاب اولین کاری که شد که هیمنه ی امریکا در هم شکسته شد، امریکا به نظر می رسد که قدت نفوذ ناپذیری است، شکست ندارد، جای دست نشانده امریکا باشد کسی نمی تواند او را از جا بلند کند ولی قیام ایران، سقوط شاه، یکی از وابسته ترین رژیمها فاسدترین رژیمها و خدمتگذارترین رژیمها به امریکا بود.

این اولین هیمنه ای بود که از امریکا شکسته شد و ارزشهایی که امریکا دم از آنها می زند، یکی یکی عصای موسی انقلاب، این سحر ها را باطل کرد. مبارزه با تروریسم که شعار امریکاست، ملاحظه می کنید کار به کجا کشیده این منافقینی که با اعتراف خودشان حالا آمار بیش از اینهاست بیش از دوازده هزار نفر را در مملکت ما از طبقات مختلف به خاک و خون کشیدند و یک روی جهنمی تروریست کامل بودند، الان زیر چتر امریکا و مورد حمایت امریکا [هستند.]

آن محدودیتهایی هم که از قبل شعارش را می دادند رسما برداشتند و حمایت امریکا از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل که طی مدتی که این مولود شوم و نا مشروع متولد شده یک تروریسم دولتی در مملکت ها راه افتاده این همه کشتار این همه تخریب این همه آوارگی این همه حق کشی این همه تجاوز به همسایه ها این همه غصب و این همه بی قانونی اما امروز ننگ امریکاست.

دنیا اینها را می فهمد، اعتباری برای امریکا باقی نمی ماند که در تبلیغات انتخاباتی دو نامزد انتخاباتی مسابقه بگذارند در حمایت از اسرائیل، این برای ملت امریکا کاهش ذلت و سرافکندگی، خجالتی؛ لذا خود ملت امریکا هم دارند راه می افتند و این رژیم دارد با مشروعیت بیرونی خودش را که آن چنان از دست داده است که حضرت آقا فرمودند: اگر یک روزی این نوچه های امریکا، این حکام منطقه، جرات کنند به ملت ما بگویند که یک راهپیمایی علیه امریکا بشود، عظیم ترین راهپیمایی در عالم، در منطقه، رخ خواهد داد و اما در قبال سقوط امریکا ایشان سی نکته را فرمودند، سی مرتبه سقوط کرده و دانه دانه انگشت روی سقوط های امریکا و کاهش امریکا و ضعف امریکا و رفتن بسوی فرو پاشی امریکا و دنیای غرب [گذاشتند].

 

بصیرت نه دی

ایشان مستدل تاریخی عینی منظور فرمودند اما در ارتباط با اوج ما خوب ایران نا امنی ها را پشت سر گذاشت توانست حل کند، جنگ هشت ساله را با همه عظمتی که داشت پشت سر گذاشت، نه تنها کمرش نشکست نه تنها از بین نرفت بله قوی تر شد، توطئه ها و جنگ نرم که به مراتب خطرناک تر از جنگ نظامی بود، ملت ایران آنچنان، بصیرتی آنچنان، آگاهی آنچنان، رشدی آنچنان، تعمیقی در مسئله ی اطاعت از ولایت به عنوان مقدس ترین جایگاه، بعد از امام زمان ارواحنا فداه پیش رفتند؛ که حرکت فتنه انگیزانه هیچ شخص و شخصیتی، با هیچ سابقه ای این نظام را مبتلا به چالش نکرد، بلکه بصیرت مردم آتش فتنه ی عظیم را توانست خاموش کند.

     اینکه امام به طور روز افزون و ملت ایران در میان ملتهای دنیا مطرح می شود و مقاومت ایران باعث می شود که آنها هم الگو بگیرند و عجیب این است که این مقاومتی که ایران دارد، هم در بعد سیاسی، یک انسانهایی که دارای آگاهی های بالای سیاسی هستند، این همه ماهواره، این همه امواج، این همه شبکه ها، این همه جاسوسهای داخلی، شبانه روز بمباران تبلیغاتی، علیه نظام و اسلام می کنند که مردم را نسبت به ولایت، نسبت به رهبری، نسبت به اسلامیت نظامشان بدبین کنند؛ اما یک مرتبه سر از نه دی در می آورند.

 

سفره دعای عرفه

این استقبال عظیم را می بینند، این چیزی است که معجزه است و دنیا دارد تماشا می کند، در کنار این نسل چهارمی ها یعنی جوانهای ما نوجوانهای ما، در فضا و عرصه ی نیایش و دعا؛ خدا می داند گاهی بعضی از جوانهای ما که در مقابل من می نشینند و من صحبت می کنم و اشکهایشان را می بینم و از گونه هایشان می غلتد، خودم از خودم خجالت می کشم، این سفره دعای عرفه، نمی دانید چه سفره ایست که در ایران و در دست همین جوانهای ما و نو جوانهای ما در ابعاد مختلف روز به روز رو به گسترش است.

احیا های ما را ببینید، اعتکاف های ما را ببینید. اینها اعجازش بالاتر از مسئله ی هسته ای شدن ماست، بالاتر از مسئله فن آوری های صنعتی ماست، این بچه ها امام را ندیدند، اینها در دانشگاه جبهه نبودند؛ و امروز عرصه گردان این میدانند. نکات زیادی در این زمینه بود که حیفم می آید، این نماز جمعه ای ها، همه اولیای الهی اند، نباید بعضی هایشان در خیابان بنشینند، فضای مناسبی برای آرامششان نیست، این را دیگر بیش از این طول نمی دهیم.

 

مسئله حج

مسئله حج انشاالله، حاجی هایمان با کوله باری از معنویت برمی گردند. مرحوم آقای بهجت، وقتی ما می خواستیم مشرف شویم می فرمودند: انشاالله بروید با مبشرات برگردید، شاید انشاالله تشرفی حاصل شد، دیدید کسی را، بیایید به ما خبر بدهید، میان اینهایی که از حج برمی گردند، خبرهای خوشی بشنوید و انشاالله آقایمان در راه هست؛ بوی پیراهن یوسف را [استشمام می کنیم.]

 

برادر کشی

تعمیق مناسبات جهان اسلام، افشاگری علیه کسانی که برای خنثی کردن این حرکت غدیریه، که دنیا رو به پیروزی می رود، ناتو آمده در سوریه آتشی را به پا کرده که زیر نظر مستقیم امریکاست و نوچه های داخلی هم وضع بدی برای دنیای اسلام، اینها دارند تصویر می کنند، عوض این که علیه صهیونیستها و استکبار جهانی که همه چیز ملتهای مسلمان را به یغما بردند؛ و به ملتهای خودشان هم رحم نکردند، عوض اینکه علیه اینها جوانها را بسیج کنند، جوانها را در مسلمان کشی، برادر کشی، این ها تشویق کردند و چهره ی زشتی را با این ترفند، دارند از اسلام و مسلمین نشان می دهند.

«ما معتقد هستیم که ملت سوریه، تاوان مقابله ی چندین ساله ی خودشان را، با نظام خون خوار صهیونیستی اسرائیل، دارد پس می دهد.»

 

کمین خداوند

این ها برای این که مانع را بردارند، دارند این کار را می کنند. به دولتهای منطقه، به همسایگان خودمان، بار دیگر نصیحت می کنیم؛ این بلایی که ملت بر سوریه آوردند؛ و به دستور دیگران آوردید، خودتان دم از اسلام و مسلمانی می زنید، این به خودتان بر می گردد، این آتش دامن خودتان را می گیرد؛ و خدا در کمین نشسته، نمی گذارد که شما در این شرایط بحرانی که اسلام فضایی دارد و شما می توانید به عنوان عظیم ترین قدرت برای اصلاح جهان قدم هایی بردارید. مسلمان ها را به جان هم بیندازید و با دستور امریکا بیایید آنجا، بدمید در آتشی که آنها روشن کرده اند.

اعوذ به الله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا جاء نصر الله و الفتح و رایت ناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک والستغفره انه کان توابا.

سبحان الله والستغفراالله و اسئله التوبه

 

انشاالله فردا، امشب دعاهایتان مستجاب است، دعای بین خطبه و نماز مستجاب است، ما مهمان امیرالمومنین علیعلیه السلام هستیم.

یا امیرالمونین یاذی الکرم، یا امام المتقین یا ذی النعم، اننا جعنا کفی حاجاتنا، لا تخیب نا و قل فیها نعم.

خدایا به عظمت علی علیه السلام به ولای امیرالمومنینعلیه السلام به وجاهت امیرالمومنینعلیه السلام به قداست و اخلاص امیر المومنینعلیه السلام قسمت می دهیم؛

جهان اسلام را از مشکلات رهایی عنایت بفرما!

خدایا جهان اسلام را به صورت امت واحده غیر قابل تفکیک و غیر قابل شقاق محقق بفرما!

خدایا امت اسلامی را زیر پرچم واحد و ولایت غدیر قرار بده!

به حق امیرالمومنینعلیه السلام نعمت هایی را که به ما ارزانی نمودی در راس این نعمت ها استقلال، آزادی، اسلامیت، معنویت، نیایش، دعا، نماز، نمازهای جمعه و در رأس این قائمه قطره ای رقیقه ای از آن یم دریای غدیر و از آن دریای یا عظمت غدیر که به صورت ولایت فقیه به ما داده ای خدایا به حق امیر المومنینعلیه السلام تا ظهور حضرت مهدی ارواحنا فداه برای ما حفظ بفرما!

خدایا رهبر عزیز ما را که همنام صاحب غدیر است و هم رنگ او را دارد سبقه ی امیر المومنینعلیه السلام را دارد به حق امیر المومنینعلیه السلام قسمت میدهیم با کفایت با کرامت  با اقتدار با عزت با عافیت با نشاط با مدیریت عالی در هدایت کشتی انقلاب تا ساحل ظهور امام زمان ارواحنا فداه مستدام بفرما!

پروردگارا امام ما را شهدای ما را که این حق بزرگ را بر گردن عالمیان و این ملت دارند از ما خشنود بگردان

حاجات این جمع و ملتمسین را بر آورده بفرما!

مریض های مورد نظر عالم بزرگوار مورد نظر به حق امیر المومنین علیه السلام  شفا برای آنها عنایت بفرما!

رفع الله لنا و لکم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


 

[۱] سوره طه