واى بر ما اگر هم دنیا و اهل آن از ما روگردان باشند، و هم امام زمان ـ عجّل  اللّه  تعالى فرجه الشّریف ـ از ما روگرداند و ما را قبول نداشته باشد.

ائمه ـ علیهم السّلام ـ درباره ى مقامات خود فرموده  اند:

« نَحْنُ خُزّانُ عِلْمِ اللّه ، نَحْنُ تَراجِمَهُ أَمْرِ اللّه ، نَحْنُ قَوْمٌ مَعْصُومُونَ، أَمَرَ اللّه ـ تبارک و تعالى ـ بِطاعَتِنا، وَ نَهى عَنْ مَعْصِیَتِنا، نَحْنُ الحُجَّهُ الْبالِغَهُ عَلى مَنْ دُونَ السّمآءِ وَ فَوقَ الأَرْضِ. »

ما گنجینه داران علم الهى، ما مترجم دستور خدا، ما افراد معصومى هستیم که خداوند ـ تبارک و تعالى ـ دستور داده است که همه از ما اطاعت کنند، و از نافرمانى ما خوددارى کنند. ماییم حجّت رساى خداوند بر تمام آن چه زیر آسمان و بالاى زمین قرار دارد. اصول کافى، ج۱، ص۲۶۹٫

و نیز فرموده  اند: «اِنَّ اللّه   تَعالى خَصّنا بِنَفْسِهِ، اَقامَنا مَقامَهُ، جَعَلَ طاعَتَنا طاعَتَهُ وَ مَعْصیَتَنا مَعْصیَتَهُ.» خداوند متعال ما را به خود اختصاص داده و به جاى خود نشانده، پیروى از ما را پیروى از خود، و نافرمانى از ما را نافرمانى از خود قرار داده است.برگرفته از مضامین احادیث و آیات، به ویژه آیه ى ۵۹ سوره  ى نساء.

واى بر کسى که این مقامات را براى ائمه ـ علیهم  السّلام ـ قایل نباشد! و واى بر کسى که این مقامات را براى آن  ها بالذّات بداند. نه بالتّبع و بالغیر و از خدا و به خدا.

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد