طبق آموزه های اسلام، جن وجود دارد؛ چنانکه در قرآن سوره ای نام جن آمده و روایات اسلامی پر از مطالب مربوط به جنیان است. اما آنچه را دروغ و فریب می دانیم ادعای رهبر حلقه در باب جنیان است که قائل به نفوذ جنیان در بدن انسان ها بوده و به حلول تن داده است.

جنیان قدرت ورود به زندگی ادمیان را دارند (البته با شرایطی و بعد از مقدماتی)، اما این ورود نه تصرف تکوینی است، چنان که عرفان حلقه قائل به این گونه تصرف جنیان در زندگی انسان هاست و نه تصرف حلولی، چنان که رهبر عرفان حلقه این گونه پنداشته است و نه تصرف استقلالی و جبرگرایانه.
جنیان خود موجودات مستقلی اند که اگرچه از نظر مرتبه وجودی ضعیف تر از آدمی اند و تحت اشراف وجودی آدمی اند، اما لازمه تأثیرگذاری آنها بر انسان ها این نیست که اختیار را از انسان ها سلب کرده و انسان ها را در چنگال جنیان و ارواح مرحومین گرفتار بدانیم و در نهایت بگوییم که راه نجات از جنیان، تشعشع دفاعی است. صدالبته اگر جنیان چنین قدرتمند و تهدیدآفرین معرفی نشوند، کسی سراغ عرفان حلقه نمی رود.
رهبر عرفان حلقه با ایجاد ترس و وحشت نسبت به غلبه جنیان و نیروهای غیرارگانیک بر دیگران، هواداران خویش را به یافتن ویروس های غیرارگانیک تشویق می کرد و ادعا می کرد که ابزار اسکن تنها در عرفان حلقه شناسایی شده است. طبیعی است در چنین فضایی، انسان هایی که خود را در معرض آلودگی های تشعشعاتی می پندارند، به عرفان حلقه پناهنده می شوند، بلکه با عمل برون ریزی از چنین موجودات موحشی جان سالم بدر ببرند.
حقیقتاً عرفان حلقه در جذب مشتری دست بسیاری از مکاتب نوپدید را از پشت بسته و در دام انداختن دیگران بسیار ماهرانه عمل کرده است. کافی است سرنوشت شیطان و جنیان در عرفان حلقه بازخوانی شود و نگرش عرفان حلقه در این باب با معارف اسلامی سنجیده شود.
دشمن حقیقی و همیشگی انسان که در قرآن کریم بیش از ده بار با نام «عدو» از او یاد شده و انسان ها به دشمنی با او دعوت شده اند، (یعنی شیطان) در عرفان حلقه به عنوان تنها موحد از او یاد می شود و به عنوان دوستی معرفی می شود که انسان را به پختگی می رساند و در نتیجه احساس خطر نسبت به شیطان در عرفان حلقه به احساس امنیت و احساس دوستی و خدمت تبدیل می شود. از طرف دیگر موجودات مفلوکی مانند جنیان و ارواح مردگانی که دستشان از عالم دنیا کوتاه بوده و خود نیازمند ترحم و توجه اند به قدرت برتر زندگی آدمیان تبدیل شده و از آنها به عنوان جهنم زندگی انسان یاد می شود.
چنین تغییری در نگرش هواداران عرفان حلقه (دوستی شیطان و تهدید جنیان) نقش بی بدیلی در جذب افراد به عرفان حلقه داشته است.

 

منبع:پرسمان