آیت الله مطهری یک نویسنده قدری بود، چه طور نویسنده ای؟ بعضی نویسنده ها «مکرر نویس» اند، به قول یک نفر، خطی را چاپی می کنند، چاپی را خطی! چاپ شده ها را  می نویسند خطی میشود، دوباره همان را میدهند چاپی میشود

 

آیت الله مطهری هر کتابی که جایش خالی بود، می نوشتمن به عنوان یک کتاب شناس، یک طلبه گنه کارمی گویم: این کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران ایشان، جایش در کتابخانه عالم خالی بود. یکی از مجتهدین زمان سلمه الله که اسم نمی برم، فرمودند: عدل الهی مطهری، در مرز اعجاز است. همه معلومات را به خدمت اسلام گرفت.

 

شما را به خدا ببینید اونهایی که در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران از ایشون انتقاد کردن، درست می گویند یا مطهری؟ خیلی خواندنی است این کتاب، این کتاب را اگر کسی نخواند کلاه سرش میرود، اگر این کتاب را نخوانده اید بخوانید، یعنی اگر آدم این کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را نخواند خسارت می کند.

 

درآخر عرضم این را بگوییم، امام رضوان الله علیه با کسی تعارف نداشت، این را بشنوید، اولا امام خودش شخصیتی بود بسیار جامع، اما دوبار من این حرف را از آن بزگوار شنیدم، فرمود: من درباره هیچ کس این حرف را نمیزنم که همه ی کتاب هایش را بخوانید، اما درمورد مطهری می گویم همه ی کتب او را بخوانیدیک عمر این مرد الهی زحمت کشید، اما دشمن رفت با یک گلوله این کارخانه فکر را تعطیل کرد!