راه مقابله: شناخت درست، حرکت عملی و فراگیر
راهکار اصلی و اولی عمق بخشیدن به معرفت وآگاهی نیروهای خودی نسبت به فرقه های گمراهی مانند بهائیت ووهابیت است چون امروزه این فرقه ها از همه طرق به خصوص در فضای سایبری روی بحث‌های معرفتی و شناختی خیلی تأکید دارد و درصدد است فضای شناخت جامعه را آلوده کند. بهترین کار در این حوزه این است که دستگاه‌های کشور و افراد، معرفت خودشان را نسبت به این فرقه ها زیاد کنند. در مرحله بعد در فضای مجازی و غیرمجازی، فعال وارد بشویم، اول شبهات آن‌ها را پاسخ بدهیم و بعد حرف حق‌مان را تبیینکنیم.
چون گروه‌هایی که آسیب ‌پذیر هستند، کسانی‌اند که مبانی فرهنگ اسلامی واندیشه شیعی را خوب فرانگرفته باشند و درون‌شان رسوخ نکرده باشد. طبیعی است که این افراد با این تبلیغات و در این فضا و در این جنگ نرم نسبت به واقعیت و حقیقت سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند حق با کیست.


اگر مبانی شیعه در جامعه ما؛ یعنی آن چیزی که تشکیل‌دهنده فرهنگ شیعی است، برای جامعه جا نیفتد، جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرد. و قشر آسیب ‌پذیرتر در این جریان جوانان است و به طور معمول و طبیعی، جوانان هرجامعه‌ای نسبت به فرهنگ آن جامعه آسیب‌پذیرترند؛ یک جوان شیعی؛ چون فرهنگ شیعه هنوز در جانش رسوخ نکرده و شاید خوب برایش جا نیفتاده، می‌تواند از این فرهنگ دست بکشد. دشمن هم از همین بستر بسیار استفاده می‌کند.
معمولاً این فرقه ها از یک عنصر و بستر دیگر نیز استفاده می‌کند و امروز روی این عامل دست گذاشته اند، و آن مسئله فقر است. فقر مالی هم تأثیرگذار است، ما امروز می‌بینیم در مناطقی از کشور که تأثیرگرفته‌اند، این‌ها کسانی هستند که با پول گرایش پیدا کرده‌اند، و چون سردمداران این فرقه ها مثل بهائیها و وهابیها از منابع مادی برخوردار هستند، توانسته‌اند با پرداخت پول، این مسئله را ایجاد کنند. در واقع فقر مالی روزنه‌ای می‌شود تا از فقر معنوی استفاده کنند. پیر و جوان هم ندارد؛ این طیف جامعه هم تأثیرپذیر هستند. لذا درمقابله با دشمنان بُعد اقتصادی و مالی را هم باید در نظر داشته باشیم چون بقول روایات فقر و تنگ دستی باعث کفر و بی دینی است .


در نتیجه بهترین کار این است که ما بشناسیم که فرقه های مثل بهائیت و وهابیت چه می‌گویند و حرفی که برای جامعه خودشان دارد، چیست؟ چون این فضایی که در حمله و جنگ نرم وجود دارد، یک سری اعتقادات را به ما و جامعه ما منتقل می‌کندبعضی وقت‌ها اگر بیاییم فقط بعضی از حرف‌ها را تبیین کنیم، می‌بینیم که اصلاً لزومی ندارد که نقدی هم صورت بگیرد. تبیین این‌ها عملاً خودش بهترین نقد است. این یک مرحله است که شناخت از دشمن و حرف دشمن و هدف دشمن داشته باشیم.
مرحله ی دیگرمرحله راهکار عملی است ،وباید چه در فضای مجازی و چه در فضای غیر مجازی، فعال وارد بشویم و اول شبهات آن‌ها را پاسخ بدهیم و حرف حق‌مان را تبیین کنیم.
ما خیلی ازحرف‌های حق‌مان را نتوانستیم در جامعه خوب تبیین کنیم. اگر بتوانیم خوب حرف حق خودمان را بیان کنیم و جا بیندازیم، می‌توانیم در مقابل تهاجم‌ها و شبهات دشمن کاملاً پاسخگو باشیم.

 


نتیجه کلی : راههای مقابله با این فرق ضاله:
۱-نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و هر حرکتی که در پرتو اهل بیت علیهم السلام انجام گیرد.

۲-تبیین صحیح عقاید شیعی و تقویت باورها و اعتقادات ناب مذهب تشیع بین مردم

۳-تأسیس موسسات پژوهشی دینی بر اساس مذهب جعفری به منظور تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز و اعزام آنها به اقصی نقاط کشور و نیز مهیا نمودن مناظره های علمی با مفتی ها و بزرگان وهابیت و بهائیت و پخش آن به طور عمومی برای مردم

۴-تدوین جزوات، کتب و لوح های فشرده مختلف، متنوع و جذاب در خصوص مسایل و مواردی که مورد هجمه ی این فرقه ها قرار گرفته است با استفاده از منابع موثق اهل تسنن و تشیع تحت عنوان پاسخ علمای اسلام

۵-افشای ماهیت پلید این فرق ضاله که به وجود آمدن آن به وسیله دشمنان اسلام بالاخص انگلستان بوده است، و نیز روشنگری در مورد عقائد باطل و سرتاسر دروغ آنها

 

منبع:پرسمان