عدّه اى از علماى شیعه براى بحث و مناظره با علماى مکّه و مدینه از ایران نزد آن ها رفتند. وقتى که بر آن ها وارد شدند، آن ها گفتند: « چگونه بحث کنیم با کسانى که مسح و غسل( غَسْل: شستن صورت و دست.) را از هم تمیز نمى دهند؟! » مى گوییم: از کجا معلوم شد که شما بین مسح و غسل تمیز داده اید؟( علاوه بر این، حضرت استاد ـ مدّظلّه ـ در جاى دیگر به صورت طنز مى فرمود: در قرآن ما ـ سوره ى مائده، آیه ى ۶، که غَسْل رجلین ذکر شده است: «وَامْسَحُواْ بِرُءُوسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ»؛ (و بر سرتان و نیز بر پاهایتان تا برآمدگى پا مسح بکشید.) ابى داود در سُنَن خود روایتى درباره ى وضو نقل مى کند که مطابق با وضوى امامیّه است! ر.ک: سنن ابى داود، ج ۱، ص ۳۳، روایت ۱۱۲ ـ ۱۱۵ به نقل از على ـ علیه السّلام ـ .
منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد
پاسخ دهید