انسان نمی‌تواند بدونِ مراجعه‌ی به درِ بهشت به بهشت راه پیدا کند، حکمت هم بهشت است، خودِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم بهشتِ واقعی هستند، بهشت برین و فردوس اعلی تجلیّاتِ وجودیِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند. اگر کسی بخواهد اهلِ بهشت باشد و از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه اذن نگیرد امکان ندارد که راهی به بهشت داشته باشد، اگر کسی بخواهد به حق، که خدای متعال حقِ مطلق است و هر حقی در ارتباط با خدای متعال «حق» است، وگرنه باطلِ محض است، اگر بخواهد حق را بیابد، آیا می‌شود بدونِ اذن و مراجعه‌ی به در به حق برسد؟ امکان ندارد، قرآن کریم می‌فرماید: «وَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا»[۱]، اگر خواستید به خانه‌هایی وارد بشوید، اگر انسان از دیوار بالا برود «سارق» شناخته می‌شود، اگر اساس البیتی هم بدست بیاورد «غاصب» است و برکت و نوری ندارد. اگر کسی طالب است معارف دین و فقه و احکام اسلام را از قرآن کریم و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم دریافت کند این حدیثِ «أَنَا مَدِینَهُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْیَأْتِ الْبَابَ» از احادیثِ متواتر و قطعی الصدور از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه بابِ قلبِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم هستند، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه بابِ فقهِ اسلام هستند، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه بابِ حکمتِ دین هستند، لذا بدونِ اینکه از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه اذن بخواهد و از این کانال وارد بشود، اگر هم چیزی بدست بیاورد از او می‌گیرند، این شخص غاصب و ظالم است و رعایتِ حق و بیت را نکرده است و اذنی از صاحب البیت نداشته است، لذا برای او ذخیره نمی‌شود و هزینه‌ی بیجایی می‌شود و مایه‌ی بدبختیِ دنیا و آخرتِ او خواهد شد.


[۱] سوره مبارکه بقره، آیه ۱۸۹ (یَسْأَلُونَکَ عَنِ الْأَهِلَّهِ ۖ قُلْ هِیَ مَوَاقِیتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ ۗ وَلَیْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَٰکِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَىٰ ۗ وَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ)