آيات عظام امام، بهجت، خامنه اى، صافى و فاضل: آرى، جايز است؛ ولى بهتر آن است كه قرآن باز را بدون طهارت بر سر نگذارند.[1]
آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: اگر موهاى سر تابع و جزء سر شمرده نشود (يعنى كوتاه نباشد)، جايز است.[2]
آيات عظام مكارم و نورى: بنابر احتياط واجب، بدون طهارت جايز نيست.[3]
تبصره. فرض مسئله، جايى است كه سر شخص مو داشته باشد و بخواهد خط قرآن را بدون طهارت به آن برساند. در غير اين صورت حكم تماس بدن با خط قرآن را پيدا مى كند.
پی نوشت ها
[1] – صافى و بهجت، توضيح المسائل مراجع، م 317؛ امام و فاضل، تعليقات على العروة، ج 1، غايات الوضو، م 3 و دفتر: خامنه اى.
[2] – سيستانى و تبريزى، منهاج الصالحين، ج 1، م 164 و وحيد، منهاج الصالحين، ج 2، م 164.
[3] – تعليقات على العروة الوثقى، غايات الوضو، م 3.