آيات عظام امام، بهجت، خامنهاى، صافى و فاضل: آرى، جايز است؛ ولى بهتر آن است كه قرآن باز را بدون طهارت بر سر نگذارند.[1]

آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: اگر موهاى سر تابع و جزء سر شمرده نشود (يعنى كوتاه نباشد)، جايز است.[2]

آيات عظام مكارم و نورى: بنابر احتياط واجب، بدون طهارت جايز نيست.[3]

تبصره. فرض مسئله، جايى است كه سر شخص مو داشته باشد و بخواهد خط قرآن را بدون طهارت به آن برساند. در غير اين صورت حكم تماس بدن با خط قرآن را پيدا مىكند.

 

 

پی نوشت ها


[1] – صافى و بهجت، توضيحالمسائل مراجع، م 317؛ امام و فاضل، تعليقات على العروة، ج 1، غايات الوضو، م 3 و دفتر: خامنهاى.

[2] – سيستانى و تبريزى، منهاجالصالحين، ج 1، م 164 و وحيد، منهاجالصالحين، ج 2، م 164.

[3] – تعليقات على العروة الوثقى، غايات الوضو، م 3.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *