آيات عظام امام، بهجت و فاضل: تفاوتى بين لباس زير و غير آن در حكم نمىكند.[1]

آيات عظام تبريزى، خامنهاى، صافى و وحيد: اگر آن را زى و پوشش خود قرار دهد، بنابر احتياط واجب پوشيدن آن جايز نيست.[2]

آيهاللّه سيستانى: اگر او را به صورت جنس مخالف در بياورد، بنابر احتياط واجب پوشيدن آن جايز نيست.[3]

آيهاللّه مكارم: اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، پوشيدن آن اشكال ندارد.[4]

آيهاللّه نورى: اگر از پوشيدن آن انگيزه عقلايى دارد و مصلحت مهمترى در بين است، اشكال ندارد.[5]

 

 

پی نوشت ها


[1] – توضيحالمسائل مراجع، م846.

[2] – وحيد، توضيحالمسائل، م 852؛ خامنهاى، اجوبهالاستفتائات، س1372؛ صافى، جامعالاحكام، ج2، س1688؛ تبريزى، صراطالنجاة، ج3، س781.

[3] – توضيحالمسائل مراجع، م846.

[4] – مكارم، استفتائات، ج1 س138.

[5] – نورى، توضيح المسائل، م 847.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *