آيات عظام امام و فاضل: آرى، رجوع به مساوى جايز است.[1]
آيه اللّه تبريزى: در خصوص مسائلى كه ياد گرفته، رجوع به ديگرى جايز نيست.[2]
آيه اللّه صافى: در خصوص مسائلى كه ياد گرفته، بنابر احتياط واجب رجوع به مساوى جايز نيست.[3]
آيه اللّه خامنه اى: بنابر احتياط واجب، رجوع به مساوى جايز نيست.[4]
آيات عظام مكارم و نورى: در خصوص مسائلى كه تقليد (عمل) كرده، رجوع به مساوى جايز نيست.[5]
آيات عظام بهجت و سيستانى:اگر در علم و ورع مساوى باشند، رجوع به مساوى در مسائل غير مرتبط به هم جايز است، براى مثال نمى تواند در مسائل احكام روزه مسافر باقى بماند و در احكام نماز رجوع كند.[6]
آيه اللّه وحيد: بايد به فتوايى عمل كند كه مطابق احتياط است و اگر احتياط ممكن نبود و يا مشقت داشت، مى تواند به فتواى ديگرى عمل كند.[7]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی
[1] – فاضل، توضيح المسائل، م 11؛ امام، تحريرالوسيله، ج 1، م 4.
[2] – استفتائات، س 11.
[3] – جامع الاحكام، ج 1، س 18.
[4] – خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س 31.
[5] – مكارم، استفتائات، ج 2، س 14 و ج 1، ص 26؛ استفتائات، ج 2، س 12.
[6] – وسيله النجاة، ج 1، م 4؛ سيستانى، تعليقات على العروة، م 11 و 13.
[7] – توضيح المسائل، م 4.