آیات عظام امام، تبریزى، خامنهاى، سیستانى، فاضل و وحید: اگر با قصد لذت باشد، حرام است و بنابر احتیاط واجب بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.[1]
آیات عظام بهجت، صافى، مکارم و نورى: نگاه به آن جایز نیست؛ هر چند بدون قصد لذت باشد.[2]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی
[1] – سیستانى، تعلیقات علىالعروة، (احکام التخلى)، م2 و sistani.org، (تصویر)، س1 و 2؛ تبریزى، صراطالنجاة، ج3،س778؛ خامنهاى، اجوبةالاستفتائات، س1314؛ فاضل، جامعالمسائل، ج1، س1731، و تعلیقات علىالعروة، ج1،(احکام التخلى)، م2؛ امام، تعلیقات علىالعروة، (احکام التخلى)، م2؛ دفتر: وحید.
[2] – مکارم، استفتائات، ج2، س1033، تعلیقات علىالعروة، (احکام التخلى)، م2؛ صافى، جامعالاحکام، ج2، س1707؛نورى، التعلیقات علىالعروة، (احکام التخلى)، م2؛ دفتر: بهجت.