همه مراجع (به جز تبریزى و مكارم): آرى، باید آنها را از نامحرم بپوشاند.[1]
آیه اللّه مكارم: پوشاندن زیر چانه واجب است ؛ ولى پوشاندن كف و روى پا تا مچ، بهتر است پوشانده شود و اگر احتمال مفسده بدهد واجب است پوشانده شود.[2]
آیه اللّه تبریزى: پوشاندن زیر چانه واجب است ؛ ولى پوشاندن كف و روى پا تا مچ بنابر احتیاط، واجب است.[3]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – سيستانى، Sistani.org، حجاب ، س3 ؛ تبريزى، صراطالنجاة، ج1، س878 ؛ فاضل، جامعالمسائل، ج1، س1706 ؛ صافى، جامعالاحكام، ج2، س1696 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س438 ؛ دفتر: امام، بهجت، نورى، وحيد.
[2] – دفتر: مكارم.
[3] – تبريزى، صراطالنجاة، ج 5، س 1275 و استفتاءات، س 1614.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, اهمیت اعتكاف, اهمیت حجاب, اهمیت روزه, اهمیت نذر, پوشش زیرچانه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, حج, حجاب, حیاط, حیاط مسجد, خمس, خمس سپرده گذارى, خمس سفر حج, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, زیارت, زیرچانه, سپرده گذارى, سفر حج, شامپو, شرایط نذر, عالم, عطر, عطر روزه دار, فطره, فطریه, فقیه, قصد اقامت, قطع اعتكاف, كفاره نذر, کرم, کفاره, کوشش, لثه, مؤونه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, مکه, نذر, نماز, همبستگی