همه مراجع: اگر اعتكاف واجب باشد و یا دو روز اعتكاف مستحبى را گذرانده باشد و بخواهد اعتكاف را به هم بزند، معصیت كرده است.[1]
تبصره. اگر بخواهد براى قطع اعتكاف دچار معصیت نشود، مى تواند پیش از اعتكاف، با خداى خود شرط كند كه هر زمان براى او عذر و پیشامدى رخ داد، دست از اعتكاف بكشد. در این صورت قطع اعتكاف جایز است.[2]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – العروة الوثقى، شرائط الاعتكاف، م 39.
[2] – همان، م 40.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, اهمیت اعتكاف, اهمیت روزه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, حیاط, حیاط مسجد, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, شامپو, عالم, عطر, عطر روزه دار, فطره, فطریه, فقیه, قصد اقامت, قطع اعتكاف, کرم, کوشش, لثه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, نماز, همبستگی