معرفة اللّه  ، اعظمُ العبادات است، و همه  ى تكاليف مقدّمه  ى معرفت خدا هستند، ولى معرفت خدا واجب و مطلوب نَفْسى است. اگر كسى اهليّت داشته باشد، يعنى طالب معرفت باشد و در طلب، جديت و خلوص داشته باشد، در و ديوار به اذن اللّه   معلّمش خواهندبود؛ وگرنه سخن پيغمبر ـ صلّى  اللّه  عليه  وآله  وسلّم ـ هم در او اثر نخواهدكرد،چنان كه در ابوجهل اثر نكرد!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد1 / محمد حسین رخشاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *