همه مراجع (به جز بهجت، تبریزى و مكارم): اگر خوب و بد را مى فهمد و احتمال مى دهد كه نگاهش به بدن زن، موجب تحریك شهوتش شود ؛ بنابر احتیاط واجب، باید بدن و موى خود را از او بپوشاند.[1]
آیه اللّه بهجت: اگر خوب و بد را مى فهمد، بنابر احتیاط واجب باید بدن و موى خود را از او بپوشاند.[2]
آیات عظام تبریزى و مكارم: خیر، لازم نیست ؛ ولى بهتر است، بدن و موى خود را از پسرى هم كه خوب و بد را مى فهمد، بپوشاند.[3]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – توضيحالمسائل مراجع، م 2435، وحيد، توضيحالمسائل، م 2444 ؛ نورى، توضيحالمسائل، م 2431.
[2] – بهجت، توضيحالمسائل، م1937.
[3] – توضيحالمسائل مراجع، م 2435.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, البسه, اهمیت اعتكاف, اهمیت حجاب, اهمیت روزه, اهمیت نذر, پوشش, پوشش در برابر كودكان, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, حج, حجاب, حیاط, حیاط مسجد, خمس, خمس سپرده گذارى, خمس سفر حج, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, زیارت, سپرده گذارى, سفر حج, شامپو, شرایط نذر, عالم, عطر, عطر روزه دار, فطره, فطریه, فقیه, قصد اقامت, قطع اعتكاف, كفاره نذر, كودكان, کرم, کفاره, کودک, کوشش, لثه, مؤونه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, مکه, نذر, نماز, همبستگی