آیات عظام امام، بهجت، صافى، نورى و وحید: جایز نیست و معامله باطل است ؛ مگر آنكه بداند وسایل چرمى از حیوانى است كه مطابق دستور شرع یا با نظارت مسلمانى ذبح شده است.[1]

آیات عظام تبریزى و مكارم: بنابر احتیاط واجب، جایز نیست و معامله باطل است ؛ مگر آنكه بداند وسایل چرمى از حیوانى است كه مطابق دستور شرع یا با نظارت مسلمان، ذبح شده است.[2]

آیات عظام سیستانى و فاضل: اگر احتمال برود از حیوانى است كه به دستور شرع یا با نظارت مسلمان ذبح شده، خرید آن جایز و معامله صحیح است ؛ وگرنه معامله باطل مى باشد.[3]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – توضيح المسائل مراجع، م 2061 ؛ وحيد، توضيح المسائل، م 2089.

[2] – توضيح المسائل مراجع، م 2061.

[3] – توضيح المسائل مراجع، م 2061.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *