همه مراجع (به جز بهجت، تبریزى و سیستانى): نگاه زن به بدن نامحرم جایز نیست ؛ هر چند بدون قصد لذت باشد.[1]
آیه اللّه بهجت: نگاه به آنها بنابر احتیاط واجب جایز نیست و اگر باعث مفسده شود، حضور آنان حرام است.[2]
آیات عظام تبریزى و سیستانى: با توجه به اینكه حضور زنان در این گونه ورزشگاه ها، باعث مفسده است، جایز نیست.[3]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، استفتاءات، ج3، س 6 و 39 ؛ وحيد، توضيحالمسائل، م 2442 ؛ مكارم، تعليقات علىالعروة، النكاح م51 ؛ نورى، توضيحالمسائل، م 2442 ؛ خامنهاى، استفتاء، س 482 و دفتر: فاضل.
[2] – بهجت، توضيحالمسائل، م 1933 و دفتر استفتاءات.
[3] – دفتر: سيستانى و تبريزى.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, اهمیت اعتكاف, اهمیت روزه, اهمیت نذر, برجستگى, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تحریك همسر, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, حج, حیاط, حیاط مسجد, خمس, خمس سپرده گذارى, خمس سفر حج, خوانندگى زن, خوانندگی, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, زن, زیارت, سپرده گذارى, سفر حج, شامپو, شرایط نذر, عالم, عطر, عطر روزه دار, عكس دختر, فطره, فطریه, فقیه, فیلم تحریك همسر, قصد اقامت, قطع اعتكاف, كفاره نذر, کرم, کفاره, کوشش, لثه, مؤونه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, مکه, نذر, نگاه, نگاه به برجستگى ها, نگاه به عكس دختر, نگاه به ورزشكاران, نماز, همبستگی, همسر, ورزشكاران