آیات عظام امام، تبریزى، خامنه اى، سیستانى، فاضل و وحید: اگر با قصد لذت باشد، حرام است و بنابر احتیاط واجب بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام نیز جایز نیست.[1]
آیات عظام بهجت، صافى، مكارم و نورى: نگاه به آنها جایز نیست ؛ هر چند بدون قصد لذت باشد.[2]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – سيستانى، تعليقات علىالعروة، احكام التخلى ، م2 و Sistani.org، تصوير ، س1 و 2 ؛ تبريزى، صراطالنجاة، ج3، س778 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س1314 ؛ فاضل، جامعالمسائل، ج1، س1731 و تعليقات علىالعروة، ج1، (احكام التخلى)، م2 ؛ امام، تعليقات علىالعروة، (احكام التخلى)، م2 ؛ دفتر: وحيد.
[2] – مكارم، استفتاءات، ج2، س1033، تعليقات علىالعروة، احكام التخلى ، م2 ؛ صافى، جامعالاحكام، ج2، س1707 ؛ نورى، التعليقات علىالعروة، (احكام التخلى)، م2 ؛ دفتر: بهجت.