آيات عظام امام، صافى و نورى: اگر جهل به حدى باشد كه احتمال باطل شدن روزه را نمىدادند، كفّاره واجب نيست ؛ ولى بنابر احتياط واجب، بايد روزهها را قضا كنند.[1]

آيات عظام بهجت، خامنهاى و فاضل: اگر جهل به حدى باشد كه احتمال باطل شدن روزه را نمىدادند، كفّاره واجب نيست ؛ ولى بايد روزهها را قضا كنند.[2]

آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: بايد روزهها را قضا كنند ؛ ولى كفّاره واجب نيست.[3]

آيهاللّه مكارم: بنابر احتياط واجب، بايد روزهها را قضا كنند ؛ ولى كفّاره واجب نيست.[4]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی


[1] – امام، تحرير الوسيلة، ج 1، فيمايجيب الامساك فيه، م 18، فيما يترتب على الافطار، م 1 ؛ صافى، هدايهالعباد، ج1، م 1311، 1318 ؛ نورى، تعليقات على العروة، الفصل الثالث، السادس.

[2] – بهجت، وسيلهالنجاة، ج 1، م 1109، 1117 ؛ فاضل، تعليقات على العروة، الفصل الثالث، السادس ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاآت، س 817.

[3] – تبريزى، سيستانى و وحيد، منهاج الصالحين، كفارة الصوم، تتميم.

[4] – مكارم، توضيحالمسائل مراجع، م 1658.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *