آیات عظام امام و خامنه اى: خیر، نذر زن در اموال خودش، بدون اذن شوهر صحیح نیست.[1]

آیه اللّه  بهجت: نذر زن بدون اذن شوهر [حتى در اموال خودش] ، بنابر احتیاط واجب صحیح نیست.[2]

آیات عظام تبریزى و مكارم: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط مستحب آن است كه با اجازه او باشد [حتى در اموال خودش].[3]

آیات عظام سیستانى، صافى و وحید: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او (در هر حال) صحیح نیست و بنابر احتیاط واجب در اموال خودش نیز – غیر از حج، زكات، صله رحم و احسان به پدر و مادر – با اذن شوهر نذر كند.[4]

آیه اللّه  فاضل: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط واجب آن است كه با اذن او باشد ؛ به خصوص در نذر اموال (هر چند متعلق به خودش باشد).[5]

آیه اللّه  نورى: آرى، نذر زن از مال خودش، بدون اذن شوهر صحیح است.[6]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – امام، استفتاءات، ج 2، نذر، س 10 و خامنه‏اى، استفتاء، س 1093.

[2] – بهجت، توضيح‏المسائل مراجع، م 2644.

[3] – مكارم، توضيح‏المسائل مراجع، م 2644 و تبريزى، منهاج الصالحين، ج 2، م 1551.

[4] – صافى و سيستانى، توضيح‏المسائل مراجع، م 2644 و وحيد، توضيح‏المسائل، م 2708.

[5] – فاضل، توضيح‏المسائل مراجع، م 2644.

[6] – استفتاءات، ج 1، س 759.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *