آیات عظام امام و خامنه اى: خیر، نذر زن در اموال خودش، بدون اذن شوهر صحیح نیست.[1]
آیه اللّه بهجت: نذر زن بدون اذن شوهر [حتى در اموال خودش] ، بنابر احتیاط واجب صحیح نیست.[2]
آیات عظام تبریزى و مكارم: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط مستحب آن است كه با اجازه او باشد [حتى در اموال خودش].[3]
آیات عظام سیستانى، صافى و وحید: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او (در هر حال) صحیح نیست و بنابر احتیاط واجب در اموال خودش نیز – غیر از حج، زكات، صله رحم و احسان به پدر و مادر – با اذن شوهر نذر كند.[4]
آیه اللّه فاضل: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط واجب آن است كه با اذن او باشد ؛ به خصوص در نذر اموال (هر چند متعلق به خودش باشد).[5]
آیه اللّه نورى: آرى، نذر زن از مال خودش، بدون اذن شوهر صحیح است.[6]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، استفتاءات، ج 2، نذر، س 10 و خامنهاى، استفتاء، س 1093.
[2] – بهجت، توضيحالمسائل مراجع، م 2644.
[3] – مكارم، توضيحالمسائل مراجع، م 2644 و تبريزى، منهاج الصالحين، ج 2، م 1551.
[4] – صافى و سيستانى، توضيحالمسائل مراجع، م 2644 و وحيد، توضيحالمسائل، م 2708.
[5] – فاضل، توضيحالمسائل مراجع، م 2644.
[6] – استفتاءات، ج 1، س 759.