آيات عظام امام، خامنه‏اى و فاضل: هر كارى كه مبطل روزه است و نيز تماس و آميزش (هرچند در شب باشد)، اعتكاف را باطل مى‏سازد و بنابر احتياط واجب، انجام دادن ساير محرمات اعتكاف نيز مبطل اعتكاف است.[1]

 آيات عظام بهجت و صافى: هر كارى كه مبطل روزه است و نيز آميزش (هرچند در شب باشد) اعتكاف را باطل مى‏سازد و بنابر احتياط واجب، انجام دادن محرمات اعتكاف نيز مبطل اعتكاف است.[2]

آية اللّه‏ تبريزى: هر كارى كه مبطل روزه است، اعتكاف را نيز باطل مى‏سازد؛ ولى انجام دادن محرمات اعتكاف – به جز آميزش – مبطل اعتكاف نيست.[3]

آيات عظام سيستانى، مكارم، نورى و وحيد: انجام دادن محرمات اعتكاف و هر كارى كه مبطل روزه است، اعتكاف را باطل مى‏سازد.[4]

 

 

پی نوشت ها


[1] – امام و فاضل، تعليقات على العروة، ج 2، احكام الاعتكاف م 3 و دفتر: خامنه‏اى.

[2] – صافى، هدايه‏العباد، ج 1، م 1423 و بهجت، وسيلة النجاة، ج 1، م 1210.

[3] – تبريزى، منهاج‏الصالحين، الاعتكاف، م 1080.

[4] – نورى و مكارم، تعليقات على العروة، ج 2، احكام الاعتكاف م 3 ؛ سيستانى و وحيد، منهاج‏الصالحين، الاعتكاف، م 1080 و دفتر: خامنه‏اى.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *