آیات عظام امام و بهجت: خیر، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[1]
آیات عظام تبریزى، خامنه اى، صافى، فاضل و وحید: تا زمانى كه لباس جنس مخالف را به عنوان زىّ (لباس و پوشش) خود قرار نداده باشد، اشكال ندارد.[2]
آیه اللّه سیستانى: اگر او را به صورت جنس مخالف در آورد، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[3]
آیه اللّه مكارم: اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، پوشیدن آن اشكال ندارد.[4]
آیه اللّه نورى: اگر از پوشیدن آن انگیزه عقلایى دارد و مصلحت مهم ترى در بین است، اشكال ندارد.[5]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – بهجت، توضيحالمسائل مراجع، م846 ؛ امام، استفتاءات، ج3، سؤالات متفرقه ، س174 .
[2] – فاضل، توضيحالمسائل مراجع، م846 ؛ وحيد، توضيحالمسائل، م852 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س1368 ؛ صافى، جامعالاحكام، ج2، س1688 ؛ تبريزى، صراط النجاة، ج3، س781.
[3] – سيستانى، توضيحالمسائل مراجع، م846.
[4] – مكارم، استفتاءات، ج1 س 132 و س138 و ج2، س159 .
[5] – نورى، توضيح المسائل، م 847.