آیات عظام امام و بهجت: خیر، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[1]

آیات عظام تبریزى، خامنه اى، صافى، فاضل و وحید: تا زمانى كه لباس جنس مخالف را به عنوان زىّ (لباس و پوشش) خود قرار نداده باشد، اشكال ندارد.[2]

آیه اللّه  سیستانى: اگر او را به صورت جنس مخالف در آورد، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[3]

آیه اللّه  مكارم: اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، پوشیدن آن اشكال ندارد.[4]

آیه اللّه  نورى: اگر از پوشیدن آن انگیزه عقلایى دارد و مصلحت مهم ترى در بین است، اشكال ندارد.[5]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – بهجت، توضيح‏المسائل مراجع، م846 ؛ امام، استفتاءات، ج3، سؤالات متفرقه ، س174 .

[2] – فاضل، توضيح‏المسائل مراجع، م846 ؛ وحيد، توضيح‏المسائل، م852 ؛ خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س1368 ؛ صافى، جامع‏الاحكام، ج2، س1688 ؛ تبريزى، صراط النجاة، ج3، س781.

[3] – سيستانى، توضيح‏المسائل مراجع، م846.

[4] – مكارم، استفتاءات، ج1 س 132 و س138 و ج2، س159 .

[5] – نورى، توضيح المسائل، م 847.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *