همه مراجع (به جز تبريزى، سيستانى و وحيد): اگر نذرش معين باشد، بايد قضاى آن را به جا آورد و اگر معين نباشد، بايد آن را از سر  بگيرد.[1]

 آيات عظام تبريزى، وحيد و سيستانى: اگر نذرش معين باشد بنابر احتياط واجب، بايد قضاى آن را به‏جا آورد و اگر معين نباشد بايد آن را از سر بگيرد.[2]

  تبصره. اگر نذر معين نباشد قضا مطرح نمى‏شود؛ بلكه به طور ادا بايد انجام دهد.

 

 

پی نوشت ها


[1] – امام، نورى، فاضل، مكارم، تعليقات على العروة، ج 1، احكام الاعتكاف، م 5؛ بهجت، وسيله‏النجاة، ج 1،1210؛ صافى، هدايه‏العباد، ج 1، م 1424 و دفتر: خامنه‏اى.

[2] – تبريزى، سيستانى و وحيد، منهاج‏الصالحين، م 1082.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *