آیات عظام امام، خامنه اى، صافى، فاضل و نورى: غسل باطل نمى شود ؛ و آن را تمام كند ؛ ولى بهتر (احتیاط مستحب) است آن را به قصد آنچه بر ذمّه او است (از اتمام یا اعاده) از سر گیرد. در هر صورت باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[1]
آیه اللّه بهجت: لازم نیست غسل را تمام كند و بنابر احتیاط واجب باید آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (اتمام یا اعاده)، از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[2]
آیه اللّه تبریزى: باید غسل را از سر گیرد و بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[3]
آیه اللّه سیستانى: غسل باطل نمى شود ؛ ولى بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو بگیرد.[4]
آیه اللّه مكارم: بنابر احتیاط واجب، باید غسل را از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[5]
آیه اللّه وحید: بنابر احتیاط واجب باید غسل را تمام كند و دوباره از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[6]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، تحرير الوسيلة، ج 1، واجبات الغسل، م 19 ؛ توضيحالمسائل مراجع، م 386 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 185 و نورى، توضيح المسائل، م 387 و تعليقات على العروة، فصل فى مستحبات الغسل، م 8.
[2] – بهجت، وسيلهالنجاة، ج 1، م 218.
[3] – تبريزى، منهاج الصالحين، ج 1، م 204.
[4] – توضيحالمسائل مراجع، م 386.
[5] – همان، م 386.
[6] – وحيد، توضيحالمسائل، م 392.