آیات عظام امام، خامنه اى، صافى، فاضل و نورى: غسل باطل نمى شود ؛ و آن را تمام كند ؛ ولى بهتر (احتیاط مستحب) است آن را به قصد آنچه بر ذمّه او است (از اتمام یا اعاده) از سر گیرد. در هر صورت باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[1]

آیه اللّه  بهجت: لازم نیست غسل را تمام كند و بنابر احتیاط واجب باید آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (اتمام یا اعاده)، از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[2]

آیه اللّه  تبریزى: باید غسل را از سر گیرد و بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[3]

آیه اللّه  سیستانى: غسل باطل نمى شود ؛ ولى بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو بگیرد.[4]

آیه اللّه  مكارم: بنابر احتیاط واجب، باید غسل را از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[5]

آیه اللّه  وحید: بنابر احتیاط واجب باید غسل را تمام كند و دوباره از سر گیرد و براى نماز و هر كارى كه در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[6]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – امام، تحرير الوسيلة، ج 1، واجبات الغسل، م 19 ؛ توضيح‏المسائل مراجع، م 386 ؛ خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س 185 و نورى، توضيح المسائل، م 387 و تعليقات على العروة، فصل فى مستحبات الغسل، م 8.

[2] – بهجت، وسيله‏النجاة، ج 1، م 218.

[3] – تبريزى، منهاج الصالحين، ج 1، م 204.

[4] – توضيح‏المسائل مراجع، م 386.

[5] – همان، م 386.

[6] – وحيد، توضيح‏المسائل، م 392.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *